Da´n före doppare da´n!

Imorrn är det julfaton! Wiiieee!! :D:D:D

Blev fett glad i morse när jag vaknade och kom på det.
och så har det vart soligt och fint hela dan, yay!
Fast idag har jag inte känt mig överaktiv och rastlös iaf. Va så skönt när ja vaknade och de kändes som vanligt haha.
Men pigg och glad har jag vart! Fortfarande igång och företagsam men inte rastlös. Gick promenad imorse med men de blåste massa och min kamera e dum i huvet (batteriet vägrara typ ladda) så ja kunde inte fota som ja hade tänkt så de blev lite fail...Men de va mys ändå.

Sen har man hjälpt morsan å inhandla det sista och äntligen fått skicka iväg min present till älsk!!
Den kom idag me posten, samtidigt som jag fick mitt paket av henne :D
Blev barnsligt glad, ja älskar att få paket haha.
Men de e synd att du inte kommer få din present imorrn bby :( Hade velat att du skulle ha den på julafton liksom så vi öppnar samtidigt...bara för dom e så sega bajsar...
Men nu e de på väg iaf.

Pappas present har inte kommit än dock. Rätt trist, ja beställde faktiskt för 1 1/2 vecka sen..ja vet att de e jul å många som beställer men ändå. A ja, jag får väl fixa ett eget litet kort eller nåt.

Igår kvällst efter att ja flummat lite i telefon med älsk så tänkte jag lite mer på det här dagboksskrivandet.
En blogg är en blogg, inte en dagbok. Att skriva där andra kan läsa är inte samma sak som att berätta för sig själv. vare sig jag ill eller inte modifieras det jag skriver av att det är offentligt, kanske inte så konstigt egentligen. man har ju ändå sin integritet.. Men jag har kommit fram till att bloggen ändå ger de jag behöver för att minnas det jag vill minnas så de spelar ingen roll. Här skriver jag de jag tänker på, hur ja mår, och större händelser. Även om jag inte skriver allt så kan det jag har skrivit göra att ja kommer ihåg andra saker, så är det ju. Därför har jag nu bestämt mig för att helt sluta tänka i dagboksform. Jag ska bara ha bloggandet och skaffa mig en skrivbok igen, så ja slipper skriva på datan, där jag ändå kan skriva ner saker som känns viktiga (och som jag inte vill blotta för hela världen) om jag känner för det. 

Så, nu var det löst. Nu ska jag inte tjata mer om det, haha.

Snart blir det fika och sen blir det den traditionella julpyntningen i hela huset, knäck kokning och gran pyntning :D

Jag vill nästan inte att de ska vara julafton imorrn för då e julen snart slut. Jag mår så bra och är så glad nu, jag vill inte att de ska bli nytt år och ny termin. Jag vill frysa tiden. jag vill att den ska stanna just nu. Just nu är allt perfekt. 
Men ja vet att julen måste va kort för, iaf jag, kan inte ha den där speciella julkänslan mer en dagen innan, under och efter julafton. Det måste vara komprimerat för att det ska bli nåt. Och att man inte vill att den ska försvinna gör ju att man längtar. Om man fick ha jul tills man tröttnade kulle det ju inte vara speciellt. Men ändå. 
Frys NU!

Egentligen ska man väl inte tänka så. Det är bara å vara glad för att man är glad.
Tiden flyter på så go with the flow.


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag älskar hur du skriver. Jag älskar texter

2008-12-23 @ 18:29:23
Postat av: ankan

det e bra det, frys tiden bara :D GO STINA:D

2008-12-24 @ 22:21:36
URL: http://theduck.blogg.se/
Postat av: Stinsen

Annie: Jag älskar dig! Ankan: Jag försökte men det gick inte haha

2008-12-25 @ 19:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0