Så går en dag än från vår tid...

Tänkte avsluta kvällen med ett tredje! inlägg, haha.
Det är så smidigt att kunna lägga upp skrivandet i flera olika inlägg istället för som förut när allt ja skrev bara va en fet sörja av allt i ett. Det här blir nog bra..

Idag var jag iaf, tillskillnad från de senaste dagarna, rätt trött och slö. Att jag va sjukt pigg och företagsam igår trots att jag bara sovit 7 timmar(vilket för mig är väldigt lite och jag borde verkligen inte va pigg) tog nog ut sin rätt idag. De va rätt skönt faktiskt, annars hade jag blivit lite orolig. Som jag skrev på bdb igår:

"Jag är lite rädd för mig själv just nu. 

Den här ledigheten kom inte plötsligt, kanske är det därför, men jag känner mig så uppe i varv.

Jag har så mycket energi och är rastlös så fort jag inte gjort nåt speciellt i mer en 10 minuter.

I natt sov jag 7 timmar för jag inte kunde somna igår för jag hade så mycket kreativa tankar 

och ville gå upp tidigt eftersom det skulle vara sol och den är jag beroende av, dessutom var är denna dag årets kortaste så allt ljus måste tas tillvara på.

Men ändå, 7 timmar är lite för mig, så har jag varit pigg och igång hela dagen. Precis lika mycket energi som igår och i fredags. 

Det första jag gjorde när ja klev upp va att gå 1km och springa 1.

Bara det liksom.

Jag antar att ja bara får tacka och ta emot, se till att få saker gjorda(vilket jag faktiskt får)

men ja kan inte hjälpa att känna det som om det är nåt fel, som om jag snart kommer kraschlanda, att det här är nån slags slutspurt innan hela jag bara lägger ner.

Men jag tänker väl för mycket nu igen antar jag.

Jag är ändå väldigt glad..tror jag."

 

Idag kändes allt rätt normalt och de va som sagt väldigt skönt. Men jag har ändå fått väldigt mycket gjort av att va så här överaktiv. I fredags va ja fett glad hela dan för att ja skulle åka hem på jullov. Hade längtat hem lite som sig bör i juletider och ja hade värsta julkänslan sist jag va hemma så det såg jag fram emot. 

Fast ja hade vart glad flera dagar innan me. 

På onsdagen va ja glad för att ja sovit hos älsk<3 och för att det va avslutning!! Va rätt skoltrött och hade längtat efter jullov, trotts att de här typ vart min slappaste termin sen 6an. Man blir nog lite förslöad när man inte är beredd på det och det i sig är nog lite jobbigt..Och sen är det ju höst/vinter i sig som är depprimerande. Men som jag och några kära vänner kom fram till i början av november så har det också varit min bästa höst sen 6an, iaf fram till höstlovet då vinter deppet slog till. Men de blev ju bara typ 2 månaders lättare deppighet mot det vanliga: konstant, haha. Och sen blev det jul och mys så man blev glad :) 

 

Men åter till saken. 

 

Avslutningen va supermys. Saras solo fick det att svälla av stolthet i mitt bröst och själva låten, karl bertil johnssons jul, gav som vanligt en myskänsla utan like. Ettorna va söta å man fick lite flashbacks och Å helga natt rörde mig nästan till tårar. Som vanligt. Va e de me den låten liksom? Så sjukt mäktig.

Sen en sista fika/lunch på Sophies och Twilight.

Vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den filmen men jag tror den va bra, haha.

 

Sen på torsdan vaknade jag glad igen, helt underbart. Ja packade å städade och drog till älsk<3 på lite 3/4 årfirande/mys.

Där blev de segt mys, soppa(enligt traditionen) och lite annat...

Jag fick tvinga mig själv att gå, ville inte lämna världens underbaraste människa...

Redan när jag satt vi datorn den kvällen och faktiskt skrev lite dagbok kände jag hyperaktiviteten komma krypande när ja tänkte på allt jag vill/ska göra på lovet. Då blev ja nästan lite stressad också men jag visste att de mest va trötthet. Och jag hade rätt. Jag känner ändå mig själv rätt bra. En av de positiva effekterna av all självanalys.

 

Så när jag vaknade morgonen därpå, dvs. fredagen, kände jag mig enbart hyper.

 

På bussen från uppsala( i fredags alltså)fanns människor man inte sett på år och dar, sånna man inte direkt längtat efter att träffa.

Kändes rätt bra dock. Så skönt å känna att jag växt ifrån allt det där väldigt mycket. Att jag faktiskt inte behöver bry mig. Att jag är större än dom. 

Men ändå blir man ju lite påverkad. Får lite flashbacks..

Men ja ringde älsk så de gick bra.

 

Hemma var de fett me mys och jag va lycklig och fluffig i hela mig och redan den kvällen satte jag igång med ett av mina projekt: brodera på min väska. Något jag gjort varje kväll nu. Det är fett me kul! 

 

Nu hade jag faktiskt tänk fortsätta med lördagens och gårdagens händelser men jag känner att:

 

1. Det här inlägget är redan väldigt långt. Ingen kommer orka läsa mer, om ens ända hit. Nu e ju de iofs. inte mitt syfte, att folk ska läsa alltså, men ändå..

 

2. Jag orkar inte mer. Jag e galet trött. Som sagt är ja trött idag efter gårdagens sömnbrist och strapatser och känner att det verkligen är läge att sussa.

 

3. Dagens händelser prioriteras: Det va inte lika vackert väder i morse som i lördags och söndags, men det var nästan en lättnad. Kände redan när jag vaknade att ja int va lika hyper som innan och vädret stämde överens med den känslan. Hatar när de e vackert väder å man själv e seg( fast iofs händer det väldigt sällan eftersom vädret i sig gör mig glad och aktiv). Större delen av dagen spenderades åt att flytta min lilla morfar. Ja, inte att flytta själva gubben men hans bohag. Han har fått ett rum på ålderdomshemmet där min mormor bodde hela min uppväxt. Nära oss, folk runt omkring som tar hand om honom..det känns väldigt bra. Min lilla morfar <3

 

Sen slog jag in mina packet :D Dom blir så fina såååå. Fast de e bajs att pappas och idas presenter inte har kommit. Sjukt irriterande. Men vad ska man göra?

Syster och jag handlade och lagade mat: chili con carne :p

Och sen har jag, damtamtaaaa: startat en blogg, haha.

 

Imorrn blir de julstök å pyntning för hela slanten!

 

God natt världen

 

ps. ursäkta alla stavfel. Jag är som sagt väldigt trött. ds.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ankan

va kul att du oxå har en blogg :D:D Kram Ankan

2008-12-22 @ 22:59:57
URL: http://theduck.blogg.se/
Postat av: Stinsen

Alltså shit va långt de här inlägget blev! Tur att det är frivilligt å läsa haha.

2008-12-23 @ 14:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0