Ett liv, En dag-Märkt för livet!

Ja. Då var det gjort. På ca 20 min präntades bläck in i mina handleder för evigt. Till mina döddagar.

Och det känns bra. Jävligt. BRA! Jag känner mig hel. Komplett. Som en ny människa.

Ett liv. En dag.

Det låter klyschigt men det här betyder nog mer för mig än jag trodde det skulle göra.

Mina handleder kommer vara en evig påminnelse om att vi har ett liv. Vi har en dag. Och den dagen är idag. Igår är borta, imorgon finns inte. Då kan jag vara död.

Live to be scarred. No regrets.

Jag har inte berättat för någon förutom Ida ifall jag skulle banga eller nåt annat skulle hända. Och min familj vill jag visa för, inte bara berätta på telefon.

 

 

Va fett segt å gå upp i morse. Vet inte varför. Hade seg Nk, gjorde lite GeMu, Lunch..det gammla vanliga. Insåg att det trots allt är ganska mycket som ligger framför en. Har blivit så inne i att inte ha något speciellt att göra och tänka på. Fick ju banka in det i huvet förut och nu sitter det fast. Och bra är väl det. Orkar inte jäkta upp mig. Det löser sig! En dag, ett liv. Litar på min planering.

Sara ska välja ensemblefördjupning med oss! :D Ska bli fett med kul. Jag bestämde mig även för att välja Svenska C, man kan ju hoppa av om det inte verkar bra. Började fundera på Kör B igår också, men jag vet inte om jag pallar... De blir nog Bi-instrument slagverk, ensemblefördjupning me oss och Sv C. 150 poäng varav 100 musik. Lagom. Tänkte glida genom 3an ;) Är så sjukt trött på skolan.

 

Sen kollade jag och Tilda på vårt allra första uppspel från 1an! De va sjukt kul..Vi va så himla små! Jag är dock nöjd över min insats. Jag tycker att Lilla Stina gjorde bra ifrån sig. Jag kommer ihåg hur nervös jag var. Osäker. Rädd. Ville bara bli omtyckt. Uppskattad. Få cred. Va cool. Så dåligt sjävförtroende. Jag tycker jag gjorde bra ifrån mig.

Jag är stolt över Lilla Stina.

 

 

Ida och jag drog lite senare till Slussen med fina Matilda. Köpte glass. Träffade Simon. Hängde. Matilda hade då fått veta vad jag skulle göra. Vi åt mycket god glass jag inte hade råd med :p

Grattis till Therese btw! Välkommen till club 18 år. ;)

Blev lite nervös precis innan, men försökte bara att inte tänka på det. Vara övertygad om att jag vet att jag vill. Att det bara är nervositet. Don´t worry, it´s only for the rest of you`re life! Man kan inte gå och oroa sig över vad som kanske kommer att hända i framtiden.

 

Blev halvt verbalt uppspöad när jag sa att jag ville att det skulle stå åt mitt håll dock. Alla verkligen NEEEEEEJ!!! Haha. De va lite jobbigt faktiskt. Jag har tänk jätte mycket på det här och det känns HELT FEL att ha det åt rätt håll för alla andra. Det här är en påminnelse till mig där jag ska finna ork och livsglädje. Jag måste kunna läsa det. 

Tycker dom att det är bättre att jag gör något som känns helt fel än att jag gör något jag kanske kommer tycka är jobbigt för att folk kommenterar att det står åt "fel" håll? Nej. Hur kan dom säga åt mig att göra något som känns fel i hela min kropp? Något där min magkänsla skriker NEJ? Är det inte troligare att jag ångrar mig då än om jag vet att jag följde min inre röst? Knäppisar. 

Men jag är ung, tjej och det var mina första så det är ju bra att dom varnar. Men ändå. Bajsa.

 

 

Det gjorde inte så ont. Ibland gjorde det dock väldigt ont. Men bara på vissa punkter. Och inte mer än man kan uthärda. Mest var det bara en nypande/brännande/svidande känsla. Inte så konstigt med tanke på vad man faktiskt gör med sin kropp.

Älsklingen köpte flapjacks åt mig för att fira<3 Hon är bäst.<3

 

 

 

Igår var det Måndag. En väldigt trevlig sådan dock. Ensemblen gick SKIT bra! Mycket bättre än jag trott. Och ändå var det bara 3 från vår ensemblegrupp där(förutom mig och katta) varav en bara sista 5 minutrarna. Agnes på sång, Axel på trummor, Katta spelade piao och vår lärare spelade bas :p Det gick skit bra! Va iofs en enkel låt men seriöstm andra gången hade vi typ kunnat spela upp! As nice, blev sjukt glad och taggad. Hoppas det går lika bra me ordinarie pianist, basist och gitarrist.... Men det tror jag :) GeMun fick provet att kännas helt ok me. Sv och Hi va ok..Sara va hemma dock :( Jag läste upp min hastigt skriva alegori om sex..hehe...Dantes Gudomliga Komedi satte lite Kristen Synda Skräck i mig. Tänk om helvettet finns? Jobbigt. Haha.

 

 

Kom på att jag inte skrev nåt om Onsdag och Torsdag förra veckan förut. Åkte ju från Våla på Onsdagsmorgonen. Snodde mammas flanellskjorta, har velat låna den länge så jag passade på när det va pyjamasdag ;)

Mötte massor av Spöken på bussen och stationen. Hade ingen SceMu så behövde inte åka så tidigt, träffade dock spöktimmen.  Lite läskigt är det. Påminner så starkt om allt vårt, mitt, förflutet. Ändå är de i sin egen framtid. Hanna var på bussen. Hon tittade inte på mig. Jag anklagar henne inte, jag gör precis likadant med hälften av Spökena. Hon såg ut att må bra dock. Ville bara krama henne och säga förlåt...

 

Skulle ta upptåget och pendeln för att komma billigt undan men nån hade trillat eller nåt så dom lärde vänta på ambulans i uppsala. Fick betala 69 spänn och kom försent, men spela roll.

Såg på underbara Into the Wild på engelskan och Jenny Kuudah(Kuter) va tillbaks. trevligt trevligt.

Fick träffa underbara Annie igen efter hennes USA vistelse, blev så glad i själen när jag såg henne gå förbi klassrummet. Fina Annie<3 Jag och Katta försökta vara seriösa och spela in en demo, drog hem, lagade god mat..Som vanligt. Blev rastlös över att inte ha något att göra. Kändes som jag glömt något. Fick försöka tvinga mig själv att inse att jag var ledig...

Började kolla på Thelma och Louise.

 

I Torsdags försov sig Ida, ojojoj...xp Hon var hemma och var hemmafru istället :) Det var invigning av "M7 Kunskapsgallerian"  så det var fint fixat och frukt överallt. Gratis. Trevligt. Vackert väder och softball på gympan. Rytmus stog för live musik som ekade i hela M7, trevligt! Blev mysig uppsluppen stämning måste jag säga. Gratis kaffe var det också. Tilda spelade sin underbara låt, det blev flumm och rött läppstift. Jag ringde Diablo efter kort Nk me Linda som vikarie och vi fick idén att sjunga lite för folket som var på öppet hus(invigningen alltså). Hann tyvär inte för Simon o co spelade ända tills invigningen började... Lite gratis smoothies och choklad gladde dock :p Gick på individuella val info och vi bestämde oss för ensemble fördjupning och jag blev kluven hur jag skulle välja i övrigt. Nu har jag ju bestämt mig så de e lungt. :) Åkte sedan och bokade tid på Diablo. Spännande! Var så sjukt taggad :P 

till middag blev det apgoda pannkakor! Fett me mys. Pannkakor liksom...

Det var väl ungefär det... För er("ER" dvs min läsare singularis Matilda ;) och inte finner dessa detaljer om mitt vardagsliv vill jag bara påminna om att jag med denna blogg inte har för avsikt att underhålla utan för mitt lite knasiga dokumentationsbehov. Så.

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej va coolt!!!! VILL SE!!!! E du hemma nått i helgen??? Åh att du skulle bli först!!!! :P

2009-04-29 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0