Home

Så var man in the våla igen..Känns lite skumt att va här bara över dan. Nu känns det som att åka bort när jag åker hem, och det är väl så det blir. Orminge är ju mer vårt hem på riktigt än när man bodde inneboende så nu är det Skarpövägen 11 som är hem. I guess that´s growning up. 

Va så sjuuuuuuuuuuukt skönt imorse när Nkn va inlämnad. Hallelujah! Äntligen över. Det blev tolv sidor och är han inte nöjd ska han få på moppo! Satt uppe till halv ett igår natt och jobbade jag och Therese... Och i söndags fick jag ångest attack"dethärkommeraldriggåjagvillgråtaNU". Den gick ju som tur var över, Ida is my medecine<3 Är trött på skolan nu, men de som är kvar känns ändå överkomligt. Små läxor som sång mm. har man ju, mend et känns ok. Sen är det GeMu provet som iofs känns lite jobbigt men jag orkar inte oroa img, Historia inläming har vi också men det känns helt ok och vi kommer få typ 3 lektioner att arbeta så det borde inte bli så mycket hemma. KuHin kommer nog gå ok, bara att göra samma som förra gången fast dra paralell till nutiden och Sv bok läsning och redovisning känns inte alls jobbigt. De e typ de kvar...Skönt. Bara att hålla ut sista tiden nu. Och det blir bara lättare och lättare när våren kommer. Det skulle bli typ 18 grader i helgen! Tjohoooo!! Picknick säger jag bara! Måste passa på, jag är fett taggad :D Seriöst, det var typ busapril väder i mars och nu är det maj väder á la försommar! Knasigt... Allt har typ förskjutits en månad. Inte mig emot dock :p

Igår blev Katta och jag klara med kompskissen iaf, fast det slår mig nu att vi inte lämnade in den! Haha, aj då. Får göra de imorrn :p Fixade texten också så en viss person som det handlar om inte ska fatta(Kattas person, inte min ;p) och det blev riktigt bra. Fick dock lite panik då vi insåg att denne kanske skulle vara i vår ensemble grupp!! Snacka om ödets loska i fejan... Fast sen tror jag att dom skulle byta grupper iaf, hoppas..... 

Det var vackert väder igen så Ida och jag satt på en bänk och fikade lite innan vi handlade, dock blåste det... På affärn flummade vi runt och kollade på schampon, ekotamponger och badskum. väldigt skoj trots att jag tjatade om att åka hem. Sen fastnade vi vid film rea hyllan och det slutade med 3 filmer var xp Hade egentligen inte råd efter klubbandet i lördags men det tyckte jag mitt sparkonto kunde stå för så jag unnade mig lite... Det blev Muriels bröllop, hur bra som helst! ni måste se den..den är underbar! Sen blev det även en sån där "2 filmer i ett fodral": Rent och Across the universe! Rent är helt underbar och fantastisk och den måste alla som gillar musikaler, eller bara en underbar historia, se. Across the universe har jag aldrig sett men jag är övertygad om dess splenditet(om det ordet inte finns uppfinner jag det nu..)

Vi lagade ap god mat, igen. Vi är så sjukt bra på de! ;) Blev lite "husmans", potatismos med qournfilé och svampsås, för den som vill veta de :p 

Sen var det pluggpluggskrivaskriva....

Gick ändå upp 7 imorse. Lärde läsa igenom allt innan Therese skrev ut och lämnade in. Final touch up och slutkläm blev det. Älskling åkte till skolan, jag duschade, käka frulle och drog. Pallade inte åka på Nkn, hade ändå vart tvungen å gå tidigare. plus att jag inte gjort läxan.... Jag hade ju en legit anledning ;) Glömde dock att t ledigt/sjukanmäla mig.. Aj då. Antingen snackar jag med Mario eller så får de va. Jag har typ inget skolk alls så de e lungt. Jag har faktiskt skött mig väldigt bra den här terminen måste jag säga! Bara skolkat typ 4 gånger eller nåt. Ok, kanske liiite mer men då har jag vart "sjuk" så de märks ju inte xp

Det var väldigt vackert väder idag med till en början, men på tåget åkte man in i gråmoln. Det var för att man kom till västmanland, haha! Tierp vet ni, världens ände ;) Fast det var nästan skönt, har vart soligt så länge nu att man blir lite blasé. Jag vill ha regn. 1,5 timme senare var man framme, röntgen tog väl typ 10 minuter och sen var det bara att åka hem. Fett ovärt egentligen. När man kunde åkt till Uppsala. Fast jag hade fått vänta mycket längre så de var väl lika bra. Skönt å komma hem lite ändå. Övningskörde hem också med brorsans bil. Kopplingen på den är helt sär så de tog typ 10 min att komma iväg xp men de e bara på ettan som tur var så resten av vägen gick bra :)

Har mest slappat. Övat sångläxa dock. Tagit reda på vad Send in the clowns kommer ifrån och egentligen handlar om och nu gillar jag den verkligen!!! Innan tyckte jag väl den var så där, men med storyn är den as bra! Att se Judi Dench sjunga den på youtube skadade inte heller, hon var fantastisk.... Visste inte ens att hon kunde sjunga :$ 
Kolla in:
http://www.youtube.com/watch?v=yE3dLzIYKs8

Så imorrn åker man tillbaks igen, clinic med musikal människa om jag orkar och jag och katta måste göra demo..Får se hur det går med det. Måste gå upp typ 6 så nu ska jag sussa. Imorrn är det dessutom pyjamas dag i skolan! Har tyvär ingen rolig pyjamas, får bara se allmänt sunkig ut i mjukisbyxor och stor t-shirt xp

Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0