SOMMARHELG!

Ännu en helg snart över. Har varit en väldigt, VÄLDIGT trevlig sådan.

I fredags hade jag vikarie på sånglektionen vilket var skönt och omväxlande. Inte så mycket press liksom..Plus att man inte får nya läxor :p Nästa vecka är de ju lov också, nice! Jag vet att vi går på en musiklinje och borde älska musikläxorna och prioritera dom, jag tjatar själv om det hela tiden, men ibland orkar man bara inte...

 

Sen gjorde jag och katta en ny "demo", väldigt fin blev den xp Sen hade ju Tilda bokat ensemble rum, det fina vädret påbjöd istället att sitta ute och mysa. När alla slutat drog vi till Willys och inhandlade diverse saker, Matilda hade en tung väska ;) Tack "systemet"....Han är rolig han xp Det blev jag och ida, matilda, sara och tippe som sedan drog hem till oss och hade trash/poesi kväll. Otroligt mys med sjukt god pizza picknic på golvet, balkong med vattenpipa och vin och entrainment poesi<3 Trashning, badkar och väldigt gott vitt vin, högsång, ciggoskuldstagning, och lite rent(då alla däckade xp) gav ännu en fantastisk kväll med fantasiska, underbara vänner<3<3<3<3

När vi pallrade oss upp på lördagen var det sommarvärme, helt underbart! Stog på balkongen och njöt! Efter mumsig frukost pallrade jag, matilda och tilda oss iväg för att gå på klädbytardag!! I bara linne, utan jacka...Tilda skulle dock hem och byta om först så jag och matilda satt och solade vid slussen(mitt på dan så jag blev lite bränd på näsan ;p) Tildurs vän kom och joinade oss. Blev väldigt nostalgisk över att vara tillbaks i våra gamla söderkvarter<3 Det var väldigt mysigt och sorgligt. 

 

När vi väl hittat fram fattade vi inte riktigt systemet, det var typ kaos xp Hittade lite fina grejor iaf och det kändes bra att byta och va lite klimatsmart. Hittade en kjol jag ska göra om till klänning, en fin brun långärmad och ett linne. Sen köpte vi ekobröd av en fin man som pratade engelska och såg ut som sångaren i kultiration. Komplettering med yougurt, tomater och juice på ica och sen: TANTO! Fett mys var det. Nåt lopp pågick samtidigt. typ terräng sm. Fast vi fattade först inte att de va seriöst, trodde de va nå småpojkar som sprang xp 

 

Jag dansade barfota i gräset och hade på mig min nya fina kjol/klänning och flummade runt. Helt underbart. tilda hade på sig sin Thomas DiLeva klänning som hon hittade på klädbytet. Jag spelade munspel. Det var varmt och underbart, sommar!! I April.

På väg hem skulle jag handla och insåg att mitt konto var T.O.M.T. Lite jobbigt var det... Särskilt som jag bestämt mig för att köpa liljor till min älskade älskling som varit hemma och städat upp efter gårdagens partaj. Fick ringa och få pengar överförda xp Tog från mitt sparkonto, nu har jag 33 kronor kvar....hehe. Tur att de snart är ny månad. Fast samtidigt vill jag inte att det här ska försvinna. Det är det här som är det bästa. Nu. Vänner. Sol. Värme. Flumm. Lycka. Blommor. Blad.

 

Jag å älsk kollade på as mysig lebb film, If walls could talk 2. Rekommenderas starkt!

 

Imorse var det lika underbart väder, jag skuttade upp, pigg som en lärka. Vi gjorde fattiga riddare och åt på balkongen. Sjukt mys! Sen satt vi bara och soooolade. Har fått lite färg iaf :p Björkarna håller på å slå ut! Det är så vackert..Jag blir så förundrad och lycklig över naturens under. Hur Lycklig man kan bli av blommor och löv. Det är helt fantastiskt. Jag älskar det. Vår och sommar. Fikade kärleksmums som ja köpte igår fast jag inte hade råd, satt vi datan, handlade, och sen hände något otroligt. Jag pallarade mig ut och joggade för första gången på evigheter! As skönt va de. Har tappat en hel del i kondition, gått upp i vikt och varit lat. Men de måste man ju också få va ibland tycker jag. Men nu känns det som det är dags igen! Nu ska det bli bättring. Va väldigt skönt att springa, och ett bra sätt att upptäcka området! Annars sitter man ju bara inne eller går till affären max, nu upptäckte jag ett helt nytt område som va superfint! Det är verkligen fint här ute. Kommer ihåg att de va så jag upptäckte och lärde mig hitta i hjorthagen också, jogga är skitbra när man har flyttat! ;)

 

Finaste människan lagade supergod mat, jag har gjort liiite läxor. När jag skulle fixa klart min o kattas demo blev de dock problem. Garageband hade stooora problem och var JOBBIGT! Så det bidde inget... De får gå ändå. 

 

Kan inte ta in riktigt att de e måndag imorrn och att vi ska börja med ensemble projektet. Lika bra är väl de, annars skulle jag bli skitnervös xp

 

Men nu måste jag sova så ja orkar imorrn. Det ska tydligen bli ännu en vacker dag! :D

Good night!


Kommentarer
Postat av: matiiiiilda

finaste fint :)

2009-04-28 @ 08:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0