Ett liv, en dag!

Alltså, hej ge mig en polaroid kamera, typ, NU? Har blivit så sjukt sugen på att börja fota igen efter att Sara och jag pratade om att fota i London, sen kollade jag på en as duktig fototjejs bdb och blev sjukt inspirerad...Vill verkligen testa morfars apgammla kamera också. Så sjukt coolt!! Villvillvill.....Ska ta med den upp nästa gång jag är hemma :)

Jahapp, å imorrn ska naturkunskapen vara inlämnad dårå......Som vanligt så spyr jag på skiten. Orkar verkligen inte bry mig längre. Efter att jag skrivit engelskan idag kände jag mig så befriad, orkar inte oroa mig över skolskit och när det ändå inte spelar nån roll för betyget om man lämnar in sent, va spelar det för roll?? Har ändå jobbat bra tycker jag, åkte tidigt till skolan fast jag hade sovmorgon och skrev och jag skrev igår kvällst och på lunchen satt jag och katta och jobbade med vår låt som vi måste göra klart. Så jag har inte bara softat bort tiden heller.

Fick VG på min bajsiga GeMulåt iaf. Hade fått MVG om jag lämnat in separata partitut för varje instrument, och jag kan komplettera med de nu, men jag orkar fan inte. Jag kommer ändå inte orka plugga tillräckligt för att få mer än VG på slutprovet och jag fick bara G+ på förra provet så det spelar ingen roll... Men det var ju nice att jag fick det jag satsade på iaf.

Fina Robin fyllde år idag också! Välkommen till 18års klubben säger jag :) Han fick av oss en super rubikskub, hahaha. Matilda den milda köpte den igår från oss alla. Vi trodde dock att den skulle vara lite mer spejsad en vad den var, men den glittrade och lät iaf, alltid nåt haha.

Var galet skönt att bara åka hem efter skolan och inte göra nåt spec. Orkar inte tänk på Nkn så vi satt bara vid datorn och kollade tatueringar, lagade mumsig mat i mängder(min mage ser fortfarande 5 gånger större ut en normalt...) och kollade L-word :) Hade ambitionen att ge mig ut på en joggingtur, första riktiga träningen sen jag bröt armen, men jag blev så jäkla mätt så jag orkade verkligen inte. Tänkte ta en promenad istället men nej...Jag har blivit lat helt enkelt. Har ju gympa imorrn iaf, så får man röra på fläsket lite xp

Såg ett inslag på Rapport om kvinnor i något land i Afrika som lämnat sina män och sina byar och startat en egen kvinnoby för att slippa våld och förtryck. Hur coolt som helst!!!!!!! Det var helt fantastiskt, you go girls! Hon som startade det sa en massa bra saker och dom lärde sina barn om mänskliga rättigheter och kvinnors rättigheter och åkte runt i byarna och informerade om varför könsstympning är dåligt. Helt grymt. Och deras barn växte upp där och deras söner hjälpte till att försvara dom mot deras makar och bröder. Jag vill åka dit och hjälpa till! Eller ge dom pengar eller nåt...Dom var girlpower inpersonated! Kärlek till dom, systrar<3<3

Ida och jag såg en jättfin maskros idag, säsongens första! Eller, egentligen var den första igår men vi såg den på så långt håll så vi var inte säkra :P Helt underbart iaf. Det är sjukt mycket blommor: krokusar(de fanns iofs lite innan lovet, men inte så här mycket!), scillor, knoppar på träden och blåsippor!!! Hittade dom första hos farmor i fredags när vi var på promenad, helt underbart!! Sen när jag kom hem hit såg jag att det var helt fullt runt ett träd, så himla fint. Det gick även omkring två gräsänder, en hane och en hona, och käkade i gräset och knallade runt på trottoaren, haha. Det var väldigt fint tycker jag. Har inte sett dom sen dess dock... Idag såg jag vitsippor genom bussfönstret också! Det är galet. Dock är det, som tur är tycker jag, ett tag kvar tills dom finns uppe hos oss vid Gysinge. Har ni inte vart i Gysinge i vitsippsblommnings tid har ni missat något fantastiskt. Det är ett hav. Jag lovar. Underbart.

Nu ska jag kanske göra lite Nk iaf... Får se. Annars blir det väl tv och lite pokémon som vanligt :p

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja precis..;) jo men absolut..än så har ja inte kommit på nått som ja skulle göra så..;P. ja e lite sugen på 90's ;)

2009-04-15 @ 22:00:18
URL: http://uolsson.blogg.se/
Postat av: matillllda

kvinnobyn. låter ju som det bästa jag hört på länge. världen kanske inte är på väg ned i helvetet i alla fall? kraaam

2009-04-16 @ 08:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0