Yoyiggidiyo!

Det var länge sen. Länge sen jag använde den frasen alltså. Inte så länge sen jag bloggade, men det har hänt mycket saker.

Måndag

Dagen spenderades med ny bok, engelskaboken "a million little pieces", som jag drogs in i på en gång, vilket var bra eftersom jag mpste läsa den. Har iofs bra erfarenhet av böcker från skolan men man vet ju aldrig och det är jobbigt att vara tvungen att läsa nåt man inte gillar...
Satt mest på verandan, det var vackert väder igen.
Skrev även ett cv, bakade god tigerkaka, spelade piano(vilket var mycket trevligt, allt för länge sedan) och lämnade till slut in mitt cv efter maten, typ en halvtimme innan dom stängde, haha. Typiskt mig att skjuta upp det :P
Men det var trevligt med en cykeltur i vårkvällen! Helt underbart faktiskt.



Tisdag

Så kom äntligen dagen då jag skulle få åka till min älskling!!
Men först ett tandläkarbesök. Var där till 8.30 som vi planerat så bra så jag skulle få det gjort på lovet så jag slipper åka hem för en undersökning som tar 5 minuter. Jag väntar. Jag väntar lite till. En annan tjej fick gå in och dom ursäktade förseningen så jag tänkte att det kanske var något sånt. Jag väntade. Efter en havltimme ringde jag hem och kollade så det var rätt tid. Det var rätt tid. Så jag frågade en sköterska som förvånat upplyste mig om att min kära tandläkare var ledig idag.
What?!?
Saken kollades upp i datorn. Jag var bokad den 30 april 15.15. Aldrig i livet att vi skulle bokat den tiden. Dom har altså klantat sig eller bokat om tiden utan att säga till. BRA DÄR!! Lite jobbigt måste jag säga...

Det var bara att åka hem. Packade det sista, bokade ny tid och åkte sen till Uppsala. Fick åka med mor och bror då bror skulle köra upp. Lämpligt med samåkning då. Fick dock vänta ett tag i uppsala, men även syster var med så vi gick och inhandlade påskägg åt min älskling på jamjam :) Hittade ascoola pokémon kinderägg!! Dom har så roligt godis där :p

Sedan påbörjades min resa söderut. Läste under hela resan, boken är verkligen bra! hade lite paus i stockholm, stog i solen och njöt med mina superstekarbrillor :p På tåget från stockholm fick jag sitta bredvid världens sötaste bäbis! Helt underbar. Sjukt söt verkligen.
Jag älskar tåg.
Jag tänker.
Var på gränsen till för mycket just då kände jag.

Fick även veta att bror min klarade körkortet! Skönt för honom, och för mamsen. För alla faktiskt.

Som tur var kom jag fram, made my way to busstationen där Ida med kusin Lisa väntade. Dom hade shoppat, älsk hade köpt nya skor och något grönt och fint med väldoftande tillbehör jag inte tänker skriva här :p vi åt glass, hon klippte sig, jag och lisa upplyste oss om det senaste från svenskdamtidning. Helt otroligt speckad med onödigt vetande om allt och alla. Sjukt kul faktiskt.
Mys, middag, mys. Som vanligt. Alltid mys hemma hos min älskling<3<3



Onsdag

Så var det den stora dagen!! Älsklingen samt dennes moder skulle gaddas!
Åkte ner till Norrköping, lyckades efter lite kringelkrokande klura ut eniros kartor och fann Norrköpings "centrum". Fikade mackor på café 12an, det var vi och dom andra 50+ arbetarmännen xp

Vi fann således också tatueringsstudion som låg åt andra hållet mot för vad eniro sa...haha.
De två tatuerare som var där, Ingela och hennes bror, uppfyllde ungefär alla fördomar om tatuerare. Dom var, så klart, väldigt tatuerade över hela kroppen, dom hade mc kläder, han hade långt hår och skägg och hon hade en frisyr jag inte orkar förklara. Dom såg allmänt hårda ut. Och Ingela verkade ganska sur i början. Hon blev dock gladare och trevligare sen :) Brorsan hennes däremot såg, förutom alla tatueringar och tuffa kläder, ut som Dumbledore. Jag lovar. Hanns ögon såg precis ut som hans. Det var en fin kontrast.
Ida körde först, hon gnällde faktiskt ingenting! ;) Men det trodde jag inte heller. Det blev sjukt snyggt dock!! 
Idas tatuering
Idas G-klav :)

Jag blev galet taggad på å göra en själv men jag kunde inte komma på nåt jag ville göra som jag verkligen vill ha och kan leva med. Det enda jag hade var en not på insidan av höger ringfinger men Ida fråga om de och jag uppfattade det som att dom inte vr så positiva till att göra det...Plus att jag inte hade några lösa pengar. 
Det hade inte Madeleine heller, så jag fick knalla till närmsta bankomat som var typ en kilometer bort. Det var kul, höll på att inte hitta först dock :p Vid det laget hade jag inte blivit så taggad än så jag tänkte inte på å ta ut åt mig själv. Dumb ass.
När jag kom tillbaka var det Medeleines(altså Idas mamma) tur. Hon gjorde Ida och Idas lillasyster Ingrids hand/fot avtryck på underarmen i naturlig storlek(dom var sjukt små nr dom kom ut...). Hur fint som helst!!!
Medan jag väntade kom jag på massa saker jag ville göra, men hade som sagt inga pengar och kände inte för att ta sig till bankomaten och tillbaka igen, och jag visste inte om dom hade tid heller, så det blev inget. Hade vart kul å göra våra första samtidigt, men men. Jag ska göra nåt snart iaf, typ så fort jag kan. Wiiie!!

Köpte McDonalds kaffe på hemvägen och sen lagade vi tacos. Mums!!
Sen kunde inte Ida och jag hålla oss med påskägen längre så vi gömde dom och jag gjorde små ledtrådar :p Sen satt vi och svullade dom och kollade på Anastasia och Hitta Nemo :)


Torsdag

Påskägg! Idas söta mamma hade gömt åt oss så vi sprang runt och letade. 2 ägg och en varsin choklad kanin. Galet.
Vi satt och svullade ur alla våra sammanlagt 4 påskägg xp och kollade på råttatouille. Haha. Ni skulle ha sett. Vi satt där i sängen med sjukt mycket godis. Va ganska kul. Vi käkade ingen lunch eller nånting, bara svullade hela dan. Så bra gick det med "Hej nu ska jag bli nyttig igen" Glömde att påsken, liksom julen, inte riktigt är rätt tid för sånt...Spelade lite kort och fikade gjorde vi också. Sen övningskörde Ida och jag satt i solen på verandan och läste A million little pices. Den är verkligen beroendeframkallande. Lite middag fick vi ner, men det var knappt efter allt godis xp Vi försökte kolla på starwars men vi gick till datorn istället och jag satt å kollade flyg till London. Hittade ett i Maj, 400 tur och retur. Min längtan bort hade blivit, och blev, ännu starkare. Blev halvt besatt med tanken på att få åka härifrån. Jag behöver förändring, nåt nytt!! Satt i fredags kväll också å kollade. Nu har det stillat sig lite men jag känner fortfarande en extremt stark längtan att få komma ut i världen. Känner nästan att jag inte vet om jag klarar ett till gymnasieår, är så jäkla trött på allt. Vill bara bort.

Resten av kvällen kollade vi på tv, eller Ida och hennes mamma kollade, jag läste.



Fredag

Så var det dags att åka hem igen, eller rättare sagt till min farmor. Jippiiie!........
Fick skjuts till vagnhärad och blev bjuden på glass av Idas käre far, inte illa!! Tog pendeln till Tullinge från Flempan där jag möts av min älskade far med kommentaren "Kolla, hennes solglasögon är nästan fulare än dina!" Tack pappa... Jag älskar iaf mina solbrillor. Även denna dag var vacker. Största delen spenderades dock inomhus med mat, fika, godis, läsning i försök att fly och spel spelande med underbara far och faster som betedde sig som dom barnrumpor dom är... Hann med en promenad i fina solen också, vi tittade på en fantastisk mängd småfåglar av alla sorter man kan tänka sig, även nån ovanlig sort vilket var varför vi gick dit, vilket var ganska häftigt och vackert. Men annars var det en, som vanligt, ganska tråkig men uthärdlig tillställning. Farmor ville som alltid hålla oss kvar så länge som möjligt så vi kom inte hem förrens halv elva. Då fastnade jag vid datorn och drömde om London...
Har btw drömt väldigt mycket och väldigt konstigt på sista tiden. Det är alltid nåt med Rytmus och Ida med och jag kommer oftast i håg allt precis när jag vaknar...skumt. Lite läskigt också för dom flesta är, om inte läskiga så obehagliga. Det är inga mardrömmar men dom gör mig illa till mods...


Lördag

Ja igår gjorde jag inte mycket, bara lästelästeläste. Hade tänkt göra massa annat, typ engagera mig lite i Nk å så där vilket gav mig lite skuldkänslor när jag sen inte gjorde det. Men jag kunde inte göra nåt annat, jag skulle ändå bara tänkt på å läsa, så jag gav upp tankarna på att göra något som helst annat. Den var sjukt bra den boken. Galet. Fast lite jobbigt slut. Bra, men jobbigt också. Måste läsa fortsättningen!! Som sagt gjorde jag inte mycket annat än läsa... badade badkar gjorde jag och lilla morfar kom hit och fikade, lagade och åt mysig påskmiddag som gav mig magknip(kan ha varit godiset också, Påskafton är den dag vi letar påskägg i min familj. Så då fick jag ett till......kan nästan inte sluta äta. Har blivit halvt sockerberoende samtidigt som jag egentligen inte vill ha nåt. Känns som jag måste äta bara för att det ska ta slut nån gång xp Fick ett stort påskägg av farmor också men som tur var så var det till hela familjen och det var inget gott godis så pappa fick det :P) och tog en liten cykeltur i vårkvällen så jag fick röra lite på mig. Det var helt gaaaalet varmt, 15 grader i skuggan och ingen blåst. Kändes verkligen som sommar. Helt underbart! Tror nästan jag blev lite bränd på armarna... :)


Söndag

Idag. Denna dag. Läste sista 15 sidorna i boken imorse. Sen har jag mest gjort ingenting...Suttit här vid datorn och häckat, gått till affärn, fikat.....Mest fisit runt. Vart vackert väder idag med, dock inte lika varmt som igår. Det är nästan skönt, tror jag nästan har fått en överdos av sol..Nu ska jag försöka kolla lite på Nk:n och ikväll ska jag färga håret, fast bara henna så det blir inte jätte stor skillnad. Men förhoppningsvis rödare :) Imorrn ska jag träffa min kära vän ullet och vi ska h picknick på vår gamla sten like in the good old days och sen åker jag till stockholmen där jag ska möta min kära vän Matilda och kanske några andra :D Jag saknar dig med Matilda<3

Puss och gnuss och påskaägg!

Kommentarer
Postat av: megamycketmatilda

fina stina jag saknar dejj! jag smsar dig idag o frågar hur det blir imorn. bara såru vet! pöss o krääm

2009-04-12 @ 13:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0