Ångest.

Yoooooo..... Jepp. Så sitter man här. Och orkar egentligen inte men är manisk. Nitisk. Besatt. 
Har ju inget vettigare å göra egentligen. Skulle va plugga körkort då. Men de skulle min trötta hjärna ändå inte klara av. Jag tror det är en del i pressen och ångesten jag känner just nu. Att ha det kvar samtidigt som skolan. Plus CD projektet på Skapnde verksamhet. Det är nog min största källa till ångest för tillfället. Jag vill göra något BRA! Nåt jag kan stå för. Jag vill göra nåt röjigt. Nåt man vill dansa till och sjunga med i. Men vad? 
    Fast själva låten är väl inte det jobbigaste egentligen. Det är att jag antagligen kommer vilja ha hel sättning. Jag är inte bra på att skriva för hel sättning. Jag är inte självsäker nog att fråga mina jämnåriga musikerkollegor om dom vill spela min låt. Det är det värsta. Jag vill ha bra musiker som förstår min vision. Som kan förverkliga den. Men jag vågar inte fråga dom.

Men visst känner jag musiker, slog det mig. 
Gitarr: Joppe.
Bas: Ida, Therese.
Piano/Keyboard: Många.
Trummor.... Rebecka? 
Trummor är nog det svåraste. Men va fan. Frågan är, vill och kan dessa fina musiker spela min låt? För jag har ju inte speciellt tydliga instruktioner att ge i de allra flesta fall. Tyvärr. Kanske ska börja med att skriva en låt?


Känns alltid lite bättre efter att man skrivit om sin ångest. Självterapi skulle man kunna kalla det. SÅ jobbigt är det väl inte egentligen. Känner att jag skiter i det mesta. Det är Svenska C som ligger och gnager lite.. Ska jag gå? Ska prata med Linda. Annars orkar jag inte bry mig. Skit samma.

Så. Mången är den obloggade dagen som jag brukar säga.
Ska försöka skriva bättre. Läste ett långt inlägg jag skrivit. Gillade det inte riktigt. Vet inte varför. Ska försöka att inte vara så nitisk på detaljer. Jag skulle kunna skriva om i princip varje minut i mitt liv. Det skulle nog kunna bli intressant. Men jag tror knappast jag kommer bry mig SÅ mycket om det i framtiden. Och jag orkar inte lägga ner tid på det. 

Torsdag 20 Augusti.

Ida hade teoriprov!!! Va nervös hela dan. Kunde inte tänka på annat, ville bara höra att det hade gått bra. Vid lunch fick jag det också! SÅÅÅ stolt var jag, och är<3 MIn duktiga älskling! Blev så otroligt lycklig. Bara körningen kvar nu som e imorrn! Spännande... Åkte tidigare till Skolan för å skriva ut schema men skrivarn funkade så klart inte... Beställde blommor till Älskling istället. Hon förtjänar det vare sig hon skulle klara teorin eller inte. Som tröst eller grattis. Ville ge nåt när jag inte kunde vara där. När jag nästan gjort klart beställningen gick brandlarmet! Fett irriterande. Älska stämningen som var. "Neeeej... Måste vi gå ut? Ååååååå...." Haha. Ingen tog det seriöst. Var tydligen nåt som bränt vid i köket. Fick en stund i solen iaf och slapp lite datakunskap. Och min beställning fanns kvar på datorn så de va lugnt :p Har en tjej i data iaf. Verkar schysst. 
    Hade första sången sen. Anna, som hon heter, verkar väl också schysst. Men kanske lite väl mesig och snäll. Lite seriös. Ingen humor. Inte Monika.. Men ska jag jämföra alla med henne får jag leta lääänge. Hon är nog bra. Verkar ju kunnig iaf. Har bara lite svårt för såna där för snälla människor som inte säger saker rakt ut för att vara snälla. Det känns som man inte vet vad dom förväntar sig. Dom får mig inte att prester. Men det är ju många lektioner kvar, hon kan ju ändras.
 Efter lunch åkte jag till Uppsala för å ha körlektion. Missade religionen vilket jag sörjde. Fick rolig uppgift å allt, men men. De Gick skiiitbra på lektionen! :D Så de va nästan värt de ;) Förhoppningsvis sista körlekionen. Det ända hon kunde anmärka på var att jag inte ska fastna i låga hastigheter utan gasa på mer där det är möjligt och tillåtet. Annars perfa! :) Drog tillbaks till stan sen. snackade med älsk på vägen. Övervägde seriöst att åka till henne istället för hem. Men tid, pengar och ork satte käppar i hjulen. handlade, åkte hem å käkade istället. Sen drog jag till tilda o hade en underbar kväll med prat, musik, blåa armhålor, Super scones och Breakfast at Tiffany´s. Det ända som förstörde var att min mobil dog och jag saknade min älskling till döds... Funderade allvarligt på att åka hem 23.30 i kyla och mörker bara för att kunna ladda mobilen. Men jag insåg ju själv att det inte va så smart. Så jag sov kvar.
  Men...

Fredag 21 August.

.... Jag var ändå tvungen att åka hem fredag morgon för att packa å ladda mobilen. Men det var en vacker morgon så jag led inte. Åkte till skolan för att äta lunch. Lika bra när man köpt. Börjar ju nämligen 12.35 å har 1 lektion på fredagar: Projektarbete-PA. Trodde denna lektion skulle leda till klarheter men gav bara mer beslutsångest och lätt panik. Vad göra för projektarbete? Trodde prata med mamma skulle hjälpa som vanligt så på väg hem till Våla(efter att vi kört i stan vilket för övrigt gick awsome! Fick massa beröm från mor och kändes riktigt bra. Betyder mycket för mig när hon säger att jag kör bra. Vet att hon menar det.) frågade jag om råd. Hjälpte inte. Hde ändp en mysig kväll framför tv:n och datorn.

Lördag: Skrivit. På dagen. Soft dag, dock  mycket trött. Vart en ganska körig vecka, fram och tillbaka hela tiden. Mycket som hänt. Tröttar ut liten Stinta. Bloggade massor som synes. Hade lätt hysterisk telefonkonversation med min älskling innan jag somnade. Som tur var va mor å far hos Malin o Oskar och Syrran sussade vid tv:n så ingen blev rädd ;) Det var länge sen jag skrattade så hysteriskt. Länge sen jag var så trött att jag flippade ur. Känns som det hände oftare förr. Vet inte om det är bra eller dåligt. Men det var skönt iaf.

Söndag 23 Augusti.

Brödbaket tog största delen av förmiddagen, försökte göra andra saker lite medans. Typ packa å så. Men de e bra å baka bröd när man är hemma. Billigt... Körde inte med mor i stan som vi först planerat. Körde ju idag istället. Så jag tog 14.55 bussen mot uppsala. Satt å drömde. Börjat gilla mer o mer att åka buss. Tog upptåget som vanligt. Medan jag väntade på Ida på stationen uppenbarar sig..... Stephanie med bihang! "JIPPI".... "HEEEEEEJ!! Vad gör DU här?" "Eeee, hej! Väntar på min flickvän.." "Ok, gu va kul å se dig här! Det här är vän 1, det här är vän 2. Måste rusa!" "hej då...." yepp.
Sen kom älskling i nya fina kläder. Hon är ju rik, avlönad som hon är. Köpt fina nya skjortor, t-shirtar och... VÄST! :D Skor också. fining<3 Uppgraderade mitt SL kort, köpte mjölk och åkte hem. Bidde inget tittande på L-word. Käkade rester från mitt kära hem o kollade lite på L-word...Mys<3<3<3

Måndag 24 Augusti.

Första riktiga skoldagen. Älskling åkte tidigare så vi fick åka tillsammans<3 
Hade första engelska lektionen, fortfarande utan Sara :( Bajsa på hennes schema! INTE ok å bara byta klass på nån sådär, särskilt inte för EN lektion! "Det är lärar brist och lokalbrist" Ja, de skulle ni ha tänkt på innan ni tog in ett ton elever!! AAAAAAA! Sur.

Skapande verksamhet var väldigt kul och allt jag förväntat mig, dock lite ångestframkallande som synes.... Gillar nya läraren, som vi dock bara ska ha en termin för hon är GRAVID! Kan alla lärare sluta bli gravida? Seriöst! Haha.
Hade första trumlektionen också. Ganska nervöst men han verkar schysst. Fick börja med Jazz trummor, ska ta allt i kronologisk ordning. Spännande! "På tizzdag, på tizzdag, på tizzdag..." xp

Slutade sen, men nu har dom ändrat mitt schema så jag slutar 16.50! :´( Slutar ju tidigare på Onsdagar men jag har hellre tidiga måndagar faktiskt.... Men men. Vad göra? Åkte iaf å handlade. Back to normal. Orkade inte va så seriösa dock. E ju så mycket fram å tillbaks den här veckan ändå. Åkte ju båda hem idag å Ida kommer på Torsdag... Åkte hem å gjorde strips, qournfilé å bea ;) Mycket mumisgt var det! Jag var även duktig flicka och sorterade in mina kläder i garderoben...
Kollade L-word, mös<3, käkade morötter med vitlöksdipp..MMMM!!! Mysig kväll var det<3
Idag. 

Tisdag 25 Augusti. 

Så. Framme vid idag. Fastnade lite i "Och sen" träsket igen. Men skitsamma. Jag är trött. Har "Lilla uppkörningen" imorrn. Spännande!!! Lite nervös e jag. Fast jag vet att jag kör bra. Och det känns som jag kör bra. Mamma sa idag att jag kör bättre nu än vad både Anja o Erik gjorde när dom tog körkort. Ändå tvivlar jag på min förmåga.... Försöker å inte tänka så mycket på det. Bara gå dit å göra det. Måste gå upp halv 7 imorrn ><. Detta oroar mig också lite över nedsatt förmåga... Får väl dricka kaffe.

Annars hade jag första svenska lektionen idag. Pia va där å sa hej då. Fina Pia. BÄSTA Pia. Hon kramar så bra. Hon ska ha bebis! Hon kommer bli en fiiiin mor<3 Lyckliga unge. Agneta verkar väl helt ok. Men hon e inte Pia.. Vi ska baka till henne, bebis kakor! :D Skapande verksamhet va kul idag me. Gjorde en "låt"/musikstycke till en bild 2 å 2. Jag va me Katta. De va nice :) Hade tänkt göra något konstruktivt sen men jag mös mest med älskling<3 Fanns inga salar att tillgå. Sen missade jag pendeln trots att jag haft all tid i världen. Smidigt! Och världen var en bastu. Jag var inte klädd för sommarvärme. Om det inte varit höst i mitt hjärta hade jag njutit. Fast jag njuter ju av solen! Men värmen har jag kommit över. Gjorde mig väl inte SÅ mycket helller, jobbigt å bli en blöt fläck bara...
Gick superbra å köra idag också iaf. Fick som sagt mer credd från min mor<3 De går nog bra imorrn. 
  Värre för Älskling, hon har ju Riktiga uppkörningen imorrn! AAAA! Jag är Så nervös. Värre än för mig själv. Vill bara att det ska gå bra. Vore så underbart<3 I believe in you! Jag vet att du kan å det spelar ingen roll hur det går<3

Nu borde jag sova. Samla ihop mig iaf så jag inte måste tänka så mycket imorgon bitti....

BÄÄÄ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0