Framtiden och olyckor.

Imorrn är det en vecka tills skolan börjar! Då borde väl schemana komma iaf, annars blir jag sur.. vill kunna boka lilla uppkörningen också liksom. Vill ju helst veta schemat eftersom det måste bli en skoldag. Men men.
Vet inte hur det känns riktigt. Att skolan börjar. Sommaren har vart konstig. Inte som den brukar på nåt sätt. Inte så mycket sol och bad, känns inte som den vart så lång som den brukar, men inte som den rusat heller. Vet inte. 

Känns bättre att börja iaf. Förut var det ganska mycket ångest för att det är början på slutet, vad ska hända med alla oss, splittras vi? Det kommer aldrig bli samma sak, kommer sakna alla människor osv. Men nu känns det helt ok. Vi kommer hålla kontakt, det vet jag. Jag kommer iaf det. Annars går det inte. Ni är mina vänner, jag klarar mig inte utan er<3 Och resten... Visst kommer jag sakna det men det börjar kännas som ett kapitel redo att avslutas. Men kan inte hålla fast vid allt gammalt. Vem vet vad framtiden bär! Nej, nu blir det till å satsa allt det här året, ha kul och njuta. Kommer nog känna mig ännu mer redo när det närmar sig. Det vet jag. Det kommer bli bra.

Annars är det ju halkbanan som gäller imorrn. Spännande! Eller inte... Kan inte säga att jag är nervös eller så. har liksom inte tänkt så mycket på det. Bara å åka dit å göra de liksom. No big deal. Skönt å ha de gjort.

Idag har jag pluggat körkort, har fått godkänt på alla tester inkl slutprovet på datorn nu :) Har pratat en hel del med älsk också<3 Mycket som händer där nere ;) Saknar dig fining, bra att allt verkar lösa sig iaf<3 Var även duktig och klippte gräsmattan! Tog hela på en gång, böt till bensin klipparen när elklipparen dog. Egentligen bille jag vänta tills den laddat men far min tyckte jag skulle klippa klart för att de skulle regna sen. Och det var bra för det gjorde det också :p Precis när jag var klar och satt mig för att käka lunch(Gick upp lite tidigare idag för å komma uppimorrn så jag åt lunch för ovanlighetens skull :p) kom regnet. Timing! Så det fick bli min träning idag. Körde lite muskler innan jag duschade också :p 

Nu har jag vart ute och kört med mor. Friskade upp lite gammalt, backning, parkering, start i backe mm. Gick väldigt bra faktiskt! :D Det enda jag ska göra nu är fickparkering för det har jag aldrig gjort...

Fick brev från pliktverket idag också. Det blir ingen mönstring för min del. Nu var det ju bara för skoj skull som jag tänkte göra det, kolla vad man går för liksom. Men nu har ju regeringen i princip tagit bort värnplikten och gjort hela grejen frivillig(vilket jag iofs tycker e skitbra, lika för killar och tjejer ska de va!). Detta innebär att lumpen systemet gjots om och man får inget färdigt epitet efter mönstringen utan om man klarar den ska man gå en grundutbildning och sen delas in i vad man nu vill bli. De har också tagit bort obligatoriska soldatutbildningen. Antar att kockar å sånt inte behöver gå den nu då... Så iaf. Det uttrycks ganska tydligt att mönstringen endast är för verkligt motiverade som om dom klarar mönstring ska gå utbildningen. Palla. Jag skiter i det... Kan lägga min tid på nåt bättre :p

Såg en olycka igår utanför Harbo när jag åkte hem från stan med mor. Det var läskigt. Men det såg inte så allvarligt ut. Ändå. Man blir lite chockad. En kille satt på gräset med blod i hela ansiktet. Flera bilar hade stannat. Folk sprang med mobiler... Man rycks upp lite ur vardagslunken.

Kommentarer
Postat av: ankan

men om du har klarat teoriproven kan du hjälpa mig :) du skriver dem åt mig hehehe ;)

nej men, Lycka till Nu med körkortet jag behöver dig som min personliga förare! ;)<3 skojja bara puss & kram!

2009-08-12 @ 12:03:52
URL: http://theduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0