Buss saver.

Räddad av en bussresa. Igen. I alla fall tillfälligt. Har haft ett osynligt band runt bröstkorgen som gjort det tungt att andas. Utbildningskontrollen i Onsdags kändes som ett stort nederlag. Jag var inte mig själv. Hade extrem overklighets känsla. Fucked up. Tänker konstant på det. På då. På riktiga provet. 
Känns bättre nu. Men jag vet att ångesten kommer att komma tillbaks. Vill bara ha det överstökat så jag kan bli en normal människa igen. Vill bara klara det så jag kan lämna pressen bakom mig. Så jag kan tänka på annat. På skolan.

Bussen bjöd Granmon på repeat, frid och inspiration. Tror jag har en låt till Skapande verksamhet. CD projektet. Nu ska jag bara finna musiker... Och skriva klart låten.

Är hemma nu, ska plugga plugga körkort hela helgen. Fast teorin är jag inte alls särskilt nervös för. Plugga kan jag.
Ska även försöka skriva klart ovan nämnda låt, se Vit Oleander och lyssna på Detektivbyrån. Så de så.
Skönt å va hemma i dessa tider.

Blir även partaj hos min fina vän Jossa imorrn. Inflyttningsfest som jag trodde va förra veckan haha. Blir nog kul. Men vad ska man ha på sig? Jag som inte tog med några kläder för att jag bara skulle va hemma ;) Hehe.


Lite mer detaljer om Onsdagen kanske jag kan bjuda på. Gick upp halv 7 för att ta 7.25 bussen. Bara en sån sak. Sen visa det sig dessutom att jag hade hunnit med 7.50 bussen för jag kan ju gå av en station tidigare...
7.25 bussen är dessutom gymnasiependlar bussen nr ett. Fullt med spöken. Satt bredvid kexet. Ett år yngre. En ex kompis ex kärlek. Högstadiet. Dom var överallt. För mig är dom kvar. Dom ser alla precis likadana ut.
Undrar vad dom tänker om mig?

Va väldigt tidig och väldigt toanödig, som tur var va de öppet till trafikskolan fast receptionen inte va de.
Satt där och väntade. Byggde upp anspännigar. Inte bra.

Mindre förseelser: Ginade lite i vänster sväng, hamnade lite långt fram i en vänstersväng. Missförstog en uppgift men gjorde bra som jag gjorde. Han tyckte inte min backning var bra nog, men han tyckte fel!

Större förseelser: Fick TOTALT hjärnsläpp när vi körde på landsväg jag aldrig kört på förut. Jag skulle köra mot nån ort med konstigt namn. Gjorde inte kopplingen "Nu är vi på landsväg, det är det här han testar. Blå skyltar." Istället tänkte min hjärna: "orstnamnorstnamnorstnamnorstnamnorstnamn DÄR! Det är en väg där. Vänta, är det HÄR jag ska svänga?" Minnet av min brors allt för hastiga avfart pga oförberedelse for genom huvudet. "Skylten sitter lite bakom, det kanske inte är här? Men tänk om det är det?" Stina bromsar. Ganska hårt. Stina inser: Det är inte här hon ska svänga. Körskollärare= inte glad.

Missade dessutom 2 hastighetsbegränsningar på motortrafikled samt avfart då hjärnan sa "Skylt mot fyrishov fyrishov fyrishov fyrishov vilket körfältbytakörfält puh jag klarade det."
Inte.

Men dom misstagen lär jag ju inte göra om i första taget...

Fick som sagt boka 3 till lektioner vilket känns fett ovärt och som ett stort misslyckande.
Men, fick iaf. det viktigaste: boka tid. Pga. ett missförstånd mellan mig och Jenny om mina datorprov visste jag inte att man måste ha klarat ett teori prov som dom kan se innan man får boka teori. Jag skulle ha hunnit till engelskan men jag ville ändå hellre åka till Ida och ville inte åka en extra gång till Uppsala för att göra provet och jag ville boka tid på en gång. Så jag gjorde ett prov, fick godkänt och bokade: Teori 2 spetember(på onsdag), uppkörning 8 september. Finally!

Hade smsat med Madeleine på morgonen om de va ok att jag kom så sen hoppade jag på tåget till Nyköping och väntade där en timme. När det började närma sig att Ida skulle va klar kunde jag knappt sitta still. Det hjälpte väl knappast på mitt prov att jag dessutom var nervös för henne xp Efter 2 sms ringde hon äntligen och lyckan var total. Fällde till och med en liten tår av lättnad får jag erkänna. Ångest att vänta så där. Blev så glad. 
Ljög å sa att jag satt "Utanför skolan...." hehe. Madeleine sa att hon " bara skulle ha en tidning" och åkte till stationen i Nyköping. Älskling svalde våra lögner med hull och hår. Skulle jag med gjort. Ni skulle sett minen när jag smög mig fram till bilen xD Kul va de. Kände mig SÅ busig, hehe.

Sen var vi ute å åkte massa. Själva alltså. Ida och jag. Det är en väldigt speciell känsla. Känns helt naturligt och samtidigt stört konstigt. Åkte bla till hennes mormor, åkte hem, hämtade Ingrid i nyköping och åkte till mormor å morfar igen å snackade skit å hämtade bullar till Ingrid. Hade aldrig träffat Edry, Idas morfar, så de va kul. Knappt träffat Ninna heller.
Sen käkade vi plankstek(min med qournbullar :p) tills vi sprack, kollade på sex and the city och true blood :) Mysigt<3 SÅ glad att jag kom<3 

Igår blev det till att kliva upp vid 7. Tog 8 tåget till Stockholm. Hade datakunskap som väl va helt ok. Sången va bättre en förra gången! Hon va lite mer loose. Känner att hon inte har någre förväntningar alls i princip. Kanske för att jag inte heller har några på mig? Monica pressade fram det bästa ur mig. Det gör inte Anna. Och det är Väldigt skönt. Känns bra.

KuHin verkar väl inte överdrivet kul i år.  Religionen va inställd. Jag å älskling satt i solen istället. Åkte hem, fikade, såg på tv, spelade gitarr. Åt morötter med dipp. Såg L-word. Ringde pliktverket och sa: nej tack. Hon jag pratade med lät nästan lite ledsen. Då kände jag mig dum, men varför ska jag de? Det är inte jag som har ändrat reglerna.
Otroligt skön eftermiddag verkligen. Såååå skönt å bara komma hem å bara vara. Svull middag, åt en hel haloumi xp älskling började väl nicka till runt 8 ;) 9 sov hon. Jag diskade lite, försökte läsa lite Dostojevskij. Den är bra. Men det går ganska långsamt framåt... Vid halv gav jag upp. 20 i 10 sov jag. Så tidigt var det mycket länge sen jag somnade..

Vaknade 8. Hade sovit över 10 timmar men va ändå trött. Är det nu me. Älskling va väääldigt trött efter överdos av sömn. Haha. Men det behövs efter en sån pers som att ta körkort<3 Ida började 10 så jag åkte dit då med. Hängde vid datorerna, snackade med Littwold och Adam. Gick till mitt bokade trumrum. hade bokat en timme men va ganska färdig efter 45 minuter haha. Det är ganska enformigt att öva simpelt jazzkomp, även om jag inte är särskilt duktig på det heller :p Lotta kom fram och såg genuint glad ut när hon berättade att hon ska va min och Idas handledare. Om vi nu kan komma överens om vad vi ska göra..

Hade mysig lunch. Halvt ovärd PA lektion och lite häng på 2an. Fint å se Sara iaf, du är aldrig där!!! :( I miss u<3
Hata schemaläggarna.

Sen åkte vi skilda vägar. Therese kutade till tåget och kom fram precis när dom stängde dörrarna. Jag hatar sånt. Vet precis hur det känns. Tyckte synd om henne.

Ikväll har jag bara spelat, käkat, kollat på tv å läst lite i teori boken. Imorn blir det superplugg! Ska försöka göra lite sång också.. Kanske på söndag. Sen blir de fest! Tjooohooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0