1

Första december idag. 24 dagar till jul, men den här tiden är bäst. Ljusen, myset, julkalender!
Verkar vara mysig kalender i år, SupersnällasilverSara och StålHenrik :) Inte bästa nånsin kanske, men den verkar mysig! Älskar att vakna, dödstrött, slå på adventsljustakarna, ta fram kalendrarna och titta på julkalendern. Det blir lättare att gå upp.

Vi har vart hemma idag. Jag ville inte spela upp på skapande verksamhet, och Ida ville inte heller gå. Men vi har inte latat oss! Vi gick och handlade redan vid 11! Har nog aldrig handlat så mycket vid ett tillfälle. 4 flaskor(6 liter!) julmust, 3 liter mjölk, pepparkakor, en till adventsljustake, julstjärna(blomman alltså, inte till fönstret) samt massa vanliga saker. Tungt blev det! haha. Sen har vi faktiskt jobbat med PA, tvättat, duschat, lagat mat, jag har gjort SvC.. Sen såg vi Ensam hemma 2 också :) Super mysigt!! Älskar julljus. De ersätter liksom solljus. Det gör en varm och gosig.

När vi kom hem igår satte vi upp elektrisk adventsljusstake, ljusslinga, vanlig adventsljusstake ooch kalenderljus. Böt dukar och fixade fint. Det är hur mysigt och juligt som helst nu! I love it.
Vi var på spontan bio igår också! Supermysigt. Kanske inte världens bästa film dock, New Moon. Var lite tveksam först, ekonomin i december är ju inte på topp med alla inköp. Plus att det inte gick några filmer i Sickla som jag ville se. Men det fick bli fortsättningen på Twilight Saga, måste ju se vad som händer! Den va helt ok faktiskt, bra med mindre Robert Pattinson xp O varulven va söt ju! Men VARFÖR envisas hon med den himla vampyren? haha.

Skolan va chill också. Ida hade ingen engelska o skolkade svenskan. Jag började 12.40 för jag hade inte heller nån engelska, trodde jag, så vi behövde inte åka tidigt. Sen kom jag på att det var 11.40 jag började! hehe.. Så det blev kortis dag.
Lat dag.

Lite mer om helgen kanske. Åkte som sagt hem för att fira min käre fars födelsedag. Va en mysig helg. Finns inget bättre än att komma hem till huset och mamma har satt upp alla ljusstakar och bytt gardiner och dukar och hängt julstjärnan i fönstret. Tomten sitter i blomkrukan som alltid, och allt är bara JUL!! Helt underbart. Skulle göra PA men det blev inte så mycket gjort, vilket stressade mig lite. Men sen kom jag ju på att jag skulle vara hemma idag, och på torsdag. Så vi myste, såg på tv, svullade, gick på julmarknad framme på byn(sämsta nånsin.. xp) och firade första advent. Huset var fullt av mys och julstämning. Farmor va där också, helt ok faktiskt.. Inte så jobbig som hon brukar! ;)

Tittade i gamla fotoalbum också, mammas bilder från 60-70 talet. Typ det bästa som finns.
Planerade lite julklappsinköp också, och skrev mer på min lista. Har haft svårt att komma på nåt i år, både att ge och önska. Allt känns så onödigt och all fantasi är borta. Hmm..

Kissekatten opererades i fredags också!! Tog bort cencern på nosen, stackars missen :( Men i söndags fick han komma hem, så mor och far åkte och hämtade honom. Han va lite hospig när han kom hem, men nu verkar han ha repat sig :) Om han verkar må som vanligt kanske mamma kommer i helgen också. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0