Bä.

Snälla, läs inte det här. Detta är bara ett resultat av min dokumentations mani.
Tisdag 15 december.
Var som sagt hemma, ingen Sv å ingen skapande. Hade ju ambitionen att åka till stan å handla julklappar, men det blev så klart inget av med det. Det snöade hela dagen och det var inte särskilt lockande att gå ut... Jag försökte iaf skriva SvB men de blev inge bra. Lackade ur å fick ångest. Eftersom det gick åt pipsvängen kramades jag me älsk istället å bestämde mig för att ändå gå och handla(en ovilja som tidigare spätt på pluggångesten. Ville inte gå ut..). När jag väl bestämt mig blev jag piggare, diskade o kom igång. Jag kan göra så. Bara bestämma mig för nånting och så göra det. Det är liksom en speciell känsla jag kan framkalla. Bestämma mig på en speciell "nivå", en speciell sorts bestämmande då jag vet att jag faktiskt kommer göra det. När jag väl bestämt mig på det sättet brukar allt kännas så bra. Brukar bli mycket gladare. Det är en bra grej.
En annan bra grej som kom av att jag bestämt mig var att jag fick en snilleblixt å det lossnade med svenskan. Kom på vad jag skulle skriva om och hur. Va så jävla skönt. Bara skrev å skrev å skrev. Felt awsome.
Sen gick jag ut i snöyran o handlade o när jag kom tillbaka var energin som bortblåst. Dog på sängen. Helt slut. Käkade tomatsoppa som på den gamla goda tiden, Ida gjorde svenska, jag såg på tv... Typ.
Onsdag 16 december
Vaknade till en vacker dag med vackert väder. Vi höll på att bli sena till svenska C pga att e gick så segt me bussen pga snön, men vi kom precis i tid. Hade opponering å man kände sig som en taskig tjurkärring, men jag tror det gick bra. På engelskan lånade jag å Tildur böcker på Dieselverkstan, jag ska läsa Orwells Djurfarmen(på engelska då :p). Lyckades välja en bok som både är tunn och som jag faktiskt vill läsa! Haha. När jag slutat rushade jag till söder å köpte present till Älsk, hihi! Fastnade först på Emmaus å sen hade snubben i affären problem med kortläsaren så de tog forever! När jag väl kom tillbaka satt jag å älsk å skrev svenska hela eftermiddagen. Jag skrev klart min när vi kommit hem, så sen va de bara KuHi kvar. Orkade inte jobba med de dock. När jag precis var klar med svenskan(de tog lite tid eftersom jag kollade på tv samtidigt..hehe) såg jag att Ida somnat. Tjoho! Haha. 20.45 liksom. Illa! Min lilla pensionär<3 Själv kollade jag på vetenskapens värld om nån skitsmart snubbe som hade hittat galnakosjukan i nå kanibalstam o adopterat en massa barn från urbefolkningsstammar. Sen anklagades han för att ha förgripit sig på dem. Jag vet faktiskt inte om det var intressant eller inte. Ibland har jag lite svårt att avgöra. Åt chokladsockerkaka i min ensamhet...
Torsdag 17 december
Ida hade ingen ARL å betygsprat på religionen(sen visade det sig att Sara ändå va sjuk så dom hade ingen lektion! Vilken lyckträff!). så hon stannade hemma. Var otroligt frestande för mig med. Det hade snöat hela natten och snöade fortfarande, kände mest för att dra täcket över huvet. Men vi skulle ju till Hare Krishna, de ville jag inte missa! Å det var ju faktiskt sista skoldagen på terminen, med den tanken i bakhuvudet kan man härda ut. På datan lämnade jag in sista uppgiften-äntligen över! Sången va helt ok, fast jag höll på å blåsa bort på väg över till Dieselverkstan, de va värsta stormen! Anna e bra schysst ändå, fast jag har blivit så dålig. På KuHin kollade vi klart på Frankenstein. Jag gick dit å som vanligt gick Birgitta därifrån, så jag gick å skrev ut svenskan. Hade ambitionen att göra VG på KuHin också men jag pallade verkligen inte. Så jag skrev ut G-delen på KuHin å lämnade in den också. Så fruktansvärt skönt!!! Helt glorious. Jag bestämde att det var jullov då :) Snackade med Matilda om hur kul det är att man i princip kan komma o gå från lektioner lite som man vill. Ingen som bryr sig. Man kan liksom själv bestämma sitt schema. Tänk om man gjort så i ettan! Haha, det hade varit helt otänkbart. Sen väntade vi på att Åsa skulle sluta så vi kunde åka till Hare Krishna, men insåg att alla bussar i Nacka var inställda! Snön skapade som vanligt trafikkaos i Sthlm å jag fick panik. "Hur ska vi komma hem!?! Så här kan dom ju inte GÖRA!" Haha. Folket skulle ju komma hem till oss å ha julmys liksom. Men sen sa nån kille att 422 å 471 gick, så jag kunde andas ut. Dock blev vi en halvtimme försenade till HK, haha. Pinsamt! Mysigt dock, det kändes osm vi va ute på klassresa när vi sprang till andra busshållplatsen. Det hade spruckit upp å var fint väder, Tilda kastade sig i snön. Fint.
Väl där va de mys. Jag lyssnade med blandad fascination och förundran. Jag måste erkänna att jag tyckte det hela var lite läskigt också till en början. Så konstigt. Så långt från det man känner till. Men dom var trevliga. Fick ingen revelation att vergå till Hinduism dock, haha.
Julmyset rann såklart ut i sanden, som vanligt. Fast den här gången va de mest sl:s fel me alla inställda tåg å bussar så folk inte kunde komma dit eller hem :( Fast helt inställt blev det inte, Katta, Tilda å Joppe kom iaf, å de va mysigt :) Vi käkade, kollade på Simpsons the movie, åt pepparkakor å drack glögg. Jag packade :p

Fredag 18 december
Julavslutning. Packade klart, diskade å drog iväg med packning som vägde några ton x) Det var dock väldigt vackert väder vilket gjorde mig väldigt glad!! En helt perfekt dag för julavslutning. Dock var det snooorkallt. När vi väl släpat oss till avslutningen fick vi stå å frysa fötterna av oss då den va utomhus! Tur att det var sol iaf, annars hade det varit fail, haha. Dom va nog nervösa på torsdagen när det var snöstorm :p Annars va de inte så jättemysig avslutning. Satt i fiket efteråt men det blev ingen julavslutningsstämning. Dom andra drog å fikade på söder men vi kunde inte, eller pallade inte, följa med pga all packning. Fett fail va de. Men men.
På upptåget va de en psyksjuk man som skrämde skiten ur mig först. Sen blev han irriterad på några som satt å skrattade å dom betedde sig så jävla illa! Ok, man vet kanske inte hur man ska reagera om man aldrig träffat en psykiskt sjuk förut, men man fattar väl fan att det inte är så! Han käftade emot o satte sig över honom. Sa "sitt ner å håll käft!" Så säger man fan inte till en psyksjuk människa. Jag blev så jävla arg. Han hade ju bara kunnat säga ursäkta, förklara situationen och bemött honom med lite respekt och vänlighet, inte käfta emot! Fan va arg jag blev. Om han ändå hade gått på fast dom varit trevliga kunde dom ju bara ha bytt vagn. Blä.
Väl i Uppsala träffade vi iaf mor å far, slängde in väskorna i bilen å sen gick vi å julhandlade. Det var väldigt mysigt faktiskt, å skönt att få allt gjort! Fikade på storken å sen käkade vi på kinaresturang, nåt jag inte gjort på jag-vet-inte-hur-länge! Träffade Idas mammas kusin Cicci med kompis där också, som vi hängde med på pride! Va e oddsen? Fett kul. Samma resturang om Ida vart med i ettan när hon vart hos Cicci! x)
Jag testade veg sushi, de va så där måste jag säga. Inte äckligt eller så, men inte super gott heller. Skulle nog inte ta det igen :p Men man måste ju testa!
Sen åkte vi hem å hade fredagsmys. Lov. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0