2:a

Redan andra advent. Hade nästan glömt det.
Helgen har varit supermysig, min kära mor kom hit och spenderade den med mig. Efter att vi lämnat in PA:t i fredags(kan fortfarande inte fatta att det är KLART! Kändes så jävla bra när vi lämnade in vårt feta arbete, men jag kan inte fatta att det är slut. Så skönt.) åkte jag och träffade mamsen i gamla stan.
Vi fikade, gick runt i gamla stan, åt middag på stan o kollade på idol. Överraskande att det blev Erik o Calle i finalen! Tove va sämst, men de va ju inte hennes fel. Gav skitsvåra låtar ju..set up! ;) Hade velat att Calle skulle åka ut, han får inte vinna! Det vore inte bra... Hade vart roligare med Tove o Erik i final också, tycker jag. Men men. Finns väl vettigare saker o tänka på.

Igår gick vi på julmarknaden på plattan, inte så mysigt som jag hoppats. Duggregnet var aldrig avtagande och marknadsstånden var föga intressanta.. Köpte en munk...
Fikade istället. Diskuterade julklappar och äntligen har jag nästan allt klart för mig. Känner också av konsumtionshetsen. Att man måste ge massa saker bara för att. Jag kommer köpa presentkort för att jag inte vet vad jag ska ge. Visst är det mysigt med presenterna, men i år känns det extra meningslöst...

Kollade NKs julskyltning också. Den va väl fin, I guess.
Sen blev det supermysig lyxmiddag på Dado, vår favoritresturang i stockholm. Dyrt dock.. Fördelen med att gå dit med mamma :p Alla borde gå dit nån gång, det är en indisk resturang på Tavastgatan. SÅÅÅÅÅÅÅÅ gott och mysigaste stället jag vart på nånsin tror jag.

Blev bio i Sickla efter det. Såg bröllopsfotografen :p Helt ok, rolig, mysig film. Bra för att vara svensk!

Idag sov vi länge, åkte in till stan å fikade å sen åkte lilla mamsen hem. Så nu sitter jag här och försöker att inte tänka på att det är skola imorrn...Har varit befriad från sådana tankar hela helgen för vi har gjort saker hela tiden. Det har varit väldigt skönt, men nu hinner verkligheten ikapp.
Dock bara 2 veckor kvar i skolan! Galet...

Jag tror på vårterminen. Jag tror det kommer bli annorlunda då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0