Lucia.

Lucia idag, och tredje advent. Bara en vecka kvar i skolan. Helt absurt.
Det känns inte lika speciellt längre. Att det är Lucia skulle lätt kunna slipa förbi min vetskap om jag inte skulle gå på Luciatåg i kyrkan ikväll. När man var yngre var detta stort. Man hade övat länge och väl på stämmor, Lucia valdes och man fick en hel dag ledigt för att gå runt med levande ljus och sprida stämning. Med ett solo fick man visa sin talang och hyllas. Det var speciellt. Nu märks det inte av.
När jag var yngre var det speciellt varje gång ett nytt ljus skulle tändas i staken. Nu skulle jag lätt kunna glömma. Komma på lite av slentrian att, oj! Nu kan vi ju tända tre ljus! Men jag antar att det blir så. Man blir äldre och traditioner betyder allt mindre. Men de finns ändå där. Och det är mysigt.
Mamma säger att hon saknar det också. Att allt kommer tillbaks när man själv får barn som upplever de saker man själv skattade så högt. Så jag litar på att det kommer tillbaka. Men det försvinner ju också igen, när det försvinner för barnen, som det gjort för mig.
Känns lite bättre med läxångesten iaf. Har gjort klart G-delen på KuHin å om det krisar får jag väl lämna in den så. Skit samma. Har nästan gjort klart SvC å börjat me SvB. Orkar inte göra MVG på den heller. Bajsa på det! Jag får ju ångest för att jag har för höga ambitioner, men jag hamnar ändå alltid i det träsket! Har vart särskilt illa den här terminen känns det som... Glömmer att det inte spelar nån roll.
Nu satsar jag på G, så det så!
Min snälla mamma bjuder på snabbtåg imorrn. Känns lite lättare, men ändå lika jobbigt. Måndag.
Bara att ta sig igenom. Och uppspelet...

Kommentarer
Postat av: Tilda

Uppspelet kommer bli jättebra, ja lovar! Vi är ju skitbra:)Sen att vi är singsongare o inte kan göra samma sak som de andra kan, det är inte meningen att vi ska va superskillade på instrument vi aldrig fått lära oss. Vi gör en helt annan grej än ett helt band, man kan inte jämföra. O du vet ju att våra låtar äger:) Din är fantastisk:)

2009-12-13 @ 23:14:00
URL: http://myspace.com/torevolution

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0