Snö

Det är snö i luften idag.
Solen skiner fram bakom molnen och sprider kallt vinterljus
över vackra moln.
Kampen är vacker.
Små, lätta flingor
singlar sakta, liksom förnöjsamt
ner mot marken
och täcker det värsta
av höstens styggelser.
Än kämpar solen,
men snön är tät nu.
Faller snabbt
som i extas
virvlar.
Vinter
äntligen.
Det här hade varit en underbar dag om inte läxor hängt över mig med å.n.g.e.s.t. Förstör allt det fina, allt det roliga. Har varit en så vacker dag annars. Och snö. Senast i går klagade pappa över att det inte vart nån snö i år, o på kvällen började det snöa. Ok, det är inte direkt flera meter snö, knappt centimeter. Men det gör så mycket! Och jag och mamma har bakat pepparkakor, druckit glögg och lyssnat på julmusik. Spenat o feta paj till middag - min favvo! Underbar dag helt enkelt, om det inte varit för dom där himla äckel läxorna. Känns inte som jag kommer ha tid i veckan heller.. Måste handla julklappar!! Å på måndag är det uppspel...
Men det löser sig väl. Läste gamla ångest inlägg, och det löste sig. Alltihop. När det kändes kört.
Men det är svårt.
10 dagar tills det vänder. Sen kommer ljuset, sakta men säkert. Den här veckan har varit mörk. Idag var en pärla, men resten... Nu är det som värst. Sen vänder det.
Inte för att det är jättejobbigt EGENTLIGEN. Det är kombinationen. Skola och mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0