So now it's christmas

Blev en väldigt fin, stämningsfull jul ändå.
Fick mycket fint, två "välgörenhetsgrejer" som gjorde mig väldigt glad.
Känns mindre materialistiskt att bli glad för pengar, film, skivor o böcker då. Då har man iaf gjort nånting.
Pengarna satt dock inte helt fel. Behöver nya skor, nya jeans o andra kläder. Sådant har inte direkt haft hög prio denna höst om man säger så. Har bara känts så onödigt. Har inte haft någon längtan. Jag vat ju att jag har behövt det egentligen, men det har jag trängt undan. Har inte brytt mig. Men nu kännas det bra att ha råd att uppdatera lite. Jag har faktiskt bara ett par hela byxor (av dom jag använder) o dom är lite små... Hehe.

Fick woodstock dokumentären också, tjoho! Och Motoboy<3 Jag blev väldigt glad.
Fick även Anna Ternheim-special edition utgåva, strumpor, wokpanna, nattlinne med bild på Ida(mina päron e så söta! Haha. Hon fick ett med mig på xp), Marilyn Mansons bok, Att välja glädje av Kay Pollak(så nu läser jag 4 böcker samtidigt, hehe.) och som sagt pengar o lite välgörenhet i mitt namn.

Böckerna gjorde mig väldigt glad. Har haft sånt otroligt lässug hela lovet. Har inte läst sen i typ september, men nu har jag tid!! Vill typ inte göra nåt annat. Läsa å se på film. Å lyssna på musik. O läsa mer. Har verkligen längtat efter det här. Bra böcker. Det är så fantastiskt att läsa. Att få en ny bok, öppna pärmarna och veta att man har ett äventyr framför sig, en resa, en förändring-att man aldrig kommer vara den samma igen. Vad boken än handlar om, om den är bra eller dålig, kommer den att lämna spår. Kanske kommer det inte märkas nämnvärt, kanske kommer den förändra hela din värld! Nya perspektiv, tankar aldrig tänkta och någon annans upplevelser, liv och erfarenhet tillförda dig-nästan som du upplevt dem själv. Jag älskar böcker, och jag har saknat dem.

Idag har jag, som sig bör, inte gjort mycket. Läst, sett på tv, lyssnat på musik, fikat o ätit aldelens för mycket sött, fast jag igår kände som jag aldrig ville äta godis igen, bara morötter... Men det blir ju aldrig så. Läsning för mig medför praktiskt taget alltid småätande. Det hör ihop liksom. Annars blir det en för passiv syssla, haha. Har även köpt hårfärg för pengarna jag fick av farmor(min utväxt börjar bli rejäl, nu får det räcka! Haha. Lite brunare blir det den här gången :) Inget radikalt, dom dagarna är förbi...) Åkte till Ullet å lämnade hennes present också, fick se lilla Amina för första gången(hennes systerdotter), sååååååå söt! Helt bedårande. Underbar bäbis.

Imorrn bär det av till älskling för lite extra julfirande med hennes släkt o vänner. Det blir nog mys :) Sen kommer vi antagligen tillbaks hit å firar nyår i Bjurvalla med Jossa å co. Får se om det hinner komma någon årsbetraktelse innan dess ;) Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Ullet

Visst är hon för härlig :). Jag har blivit lite beroende av henne faktiskt :P. Haha. Ha de så bra i veckan så ses vi efter nyår :). Hör av dig på nyårsdan eller så :).



Pussiluss

2009-12-28 @ 11:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0