18


Here comes the att göra lista för min big birtday :)


  • Köpa alkohol
  • Köpa tobak
  • Köpa pipa :) (juno wannabe..vill även ha en vattenpipa men de kan man ta sen..)
  • Ge blod
  • Gå med i donatorsregistret
  • Gå med i green peace
  • Gå på krogen
  • Spela på ordjakten el. likn ;p och hästar...


Det ska jag göra, det här KAN jag göra ;) man blir ju MYNDIG som det så fint heter :p

  • Tatuera mig
  • Pierca mig utan päronas tillstånd
  • Gå på DEBASER!!! :D:D när de inte är 20...
  • Ta körkort
  • Gifta mig
  • Rösta
  • Skaffa kort som t.ex. visa el. mastercard så man kan köpa från internet själv :p
  • Adoptera
  • Adopteras
  • Byta namn
  • Pantsätta i pantbank
  • Får ta riskfyllt arbete
  • Sterilisera mig :O
  • Mönstra och gå med i lumpen (mönstra ska jag ju men inte på min födelsedag utan en månad efter :p)
  • Servera alkoholdrycker (bartender kanske man ska bli? ;)
  • Får inneha vissa vapen..............
  • Blir tydligen behörig att "inneha vissa uppdrag" Jag kan tydligen vara rättegångsombud, juryman i tryckfrihets mål, VICE RIKSBANKSCHEF! ;) kan ges tillstånd att driva hotell eller pensionatsrörelse eller förestå sådan rörelse,kan auktoriseras somTOLK (nice, de vill jag ju kanske bli!), översättare eller som bilskrotare. Jag kan ges rätt att importera och hantera explosiva varor och vara utgivare för periodisk skrift. Jag får även vara VD, revisor mm för ett aktiebolag :p
  • Skriva testamente (lätt att man ska egentligen....)


Annat som "händer"

  • Ingen har vårdnaden om mig längre :o När man är myndig är man tydligen vuxen och ska klara sig själv..HAHA!
  • Man måste typ taxera o sånt. Jobbigt..
  • Inget mer skola 24 för mina päron ;)
  • Man har fullt skadestånds ansvar....><

Pretty big day altså...Fett nice med allt man får göra, onice att man förväntas ta ansvar haha. Fast i dagens samhälle förväntar man sig väl inte Såååå mkt av en 18 åring..men ändå :P

Ska bli kul iaf! Livet går framåt å man kan inte göra nåt åt saken, lika bra å njuta av det :)

Kommentarer
Postat av: ankan

what? skojar du eller! taxera? vad faan e det?! :O

2009-02-03 @ 18:51:50
URL: http://theduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0