Ännu en helg överstånden

(Oj oj, nu blev det lite fel ordning på inläggen här. Så kan det gå när inte hjärnan är på)

Har inte bloggat sen i Torsdags, fy på mig!! Fast det är väl kanske något positivt då man kan tolka det som en indikation på ett faktiskt liv med annat att göra en att blogga!! Fast hade jag inget liv skulle jag ju kanske inte blogga så mycket heller...hm, svårt det där ;)

I Fredags stannade jag som sagt kvar hos min sjuka älskling här i Sthlm och tog hand om henne<3
Vi åt tomat soppa, för ovanlighetens skull haha.

Innan dess var jag dock på söder i våra gammla kvarter och fikade på Sophies med Matilda, Annie och Sara :D
Blev dock inte av att gå ner å kolla vad som inhyses i Rytmus gamla lokaler nuförtiden, men då har vi det kvar till en annan gång :)
Fick skapliga flashbacks iaf! Galet. Det kändes som en annan värld, ett annat liv...Och ändå var det bara 2 månader sen man var där sist. Det känns som man har gått i Sickla forever nu, hade typ glömt Munchen helt, med flashbacksen insåg man också hur mycket jag saknar Söder och allt vi hade där..Sophies och prisextra, backen och hornsgatan, utsikten och mysigheten... Men det var underbart så länge det varade.
Sara och jag ska iaf. ha något slags verksamhet i Tornet en dag. Så det så.

På lördagen mådde finaste människan som tur var bättre så det bar av till hålan :p
Var underbart på tåget; när vi kom utanför Arlanda var det som att åka ur en sockervaddskludd ut i solskenet! Helt underbart, på typ 2 sekunder var det helt plötsligt strålande sol och klarblå himmel. Spejsat.

Vädret gav mig lite kreativitetsryck som hållit hela helgen, har fått typ 5 låtidéer! Det känns bra, men det känns inte så bra att jag inte känner att jag har tid eller ork att ta tag i det...Oh well, har ju kvar idéerna iaf.

När jag kom hem fick jag lite ryck och började prova alla mina fina klänningar från tiden då jag ofta bar klänning.
Har inte känt mig så feminin på evigheter...Hade iofs klänning på julafton och allhelgona, men de var ända gångerna på hela hösten. Det var mys, jag fick världens sommarkänsla vilket iofs. blev lite fel eftersom det är typ 30cm snö hemma och värsta vintern haha. Det blir lite fel när det är vår i stan och vinter hemma...
Trevligt var det iaf, jag ska köpa mig en klänning.

Melodifestivalen var fett lame...Country tjejerna var faktiskt bra och nån mer var helt ok. Men det mesta var mediokert eller rent pinsamt. Men orka bry sig egentligen, tror definitivt inte att jag kommer kolla på eurovision i år iaf. Det är samma sak varje gång: alla kompisröstar, baltikum har växt sig starka och har gemensam kultur som förenar dom mer än oss andra så dom har försprång, och Sverige hamnar skitdåligt till allas STORA förvåning, Sverige som hade ett sånt Starkt bidrag i år!
Cirkus det är egentligen...

En annan cirkus är ju alla hjärtans dag, och jag vet att alla säger det och klagar och är surkärringar men lite överskattat måste jag ju säga att det är. Det är en bra anledning om man ska berätta för nån att man är kär eller så och det är ju trevligt att fira kärleken men jag måste protestera mot de omgivande "traditionerna." För mig är inte kärlek och uppskattning förknippat med konsumtion av rosor och choklad. Dessa saker är trevliga men hysterin kan ju stå en upp i halsen!
Ida vet att jag älskar henne och hon vet att jag älskar henne för vi säger det till varandra regelbundet. Vi firar vår kärlek på våra årsdagar och jag ser ingen anledning att göra ett stort pådrag bara för att.
Jag är inte emot uppvaktning och firande eller gåvor alls men jag tycker det är mycket roligare att göra det spontant :)
Det är också en dag att fira vänenr och familj tycker de flesta, och ja, det kanske det är och det är ju bra att man visar varandra uppskattning men det är ju lite synd att det ska krävas en speciell dag för att få oss att öppna våra svenska hjärtan. Fast ja, det är väl kanske just vad vi behöver...

Såg Maria Larssons eviga ögonblick. Den var bra, dock inte som jag väntat mig. Jag trodde den skulle vara lite flummigare med mer vackra bilder och mer om fotografi, men den var högst sevärd ändå.

Söndagen innebar en intressant upplevelse: Kattutställning i Östervåla sporthall! HAHA!
Det var tydligen intrenationellt för det var massa norrmän där och folk från hela Sverige. Katterna var väl fina, blev särskilt kär i Brittisk korthår; en ras som var jätte söt- såg fett trumpen ut med stoora ögon. Tyvär finns inga bilder på just den sorten på google, måste vart nån specialare :p
Annars rådde allmän "mässstämning" och kattägarna uppfyllde ungefär alla mina fördomar om kattutställare och utställare över huvud taget. Tyckte lite synd om katterna......

Sen bröt jag ihop lite över GeMun, färgade mitt hår och klippte Idas hår.

Har även fixat egen internetbank så nu akn jag betala grejjer själv därifrån, känner mig fett stor, haha.

Träningsvärken från i torsdags satt i hela helgen och orsakade lite svårigheter med att t.ex. ta sig upp ur sängen och så, men nu har den gått över. Måste träna lite igen så det inte var förgäves...

Det var helgen det.

Hur var DIN helg? (Försöker bara vara lite egotrippad och fokusera Lite mindre på mig, mig mig. Fast det blir väl lätt så i en blogg som handlar om mig, mig, mig.....)

Puss

Kommentarer
Postat av: Tilda

Ååååh!

Jag hatar att höra kul saker som andra gjort när jag själv inte kan va med! Min tillvaro SUGER!

2009-02-16 @ 22:42:02
URL: http://tonarsrevolt.blogg.se/
Postat av: matillllda den milda

han såg fett trumpen ut! hahaha. en sån katt vill jag ha.

jag ska väl kommentera melodifestivalen igen då. jag såg det tyvärr inte men det var ett upplands väsbyband med så man är ju stolt. patriot som man är....?



låt oss gå och prova klänningar tillsammans?

blommiga, färgglada, våriga, prickiga, polkagrisrandiga, med kjol som står rakt ut när man snurrar över en sommaräng

2009-02-17 @ 21:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0