Bye bye!


Imorrn bär det av till fjällen! :D Kommer då inte kunna blogga på 5 dar :O 
hur ska jag klara mig? 
Hur ska Matilda klara sig?? ;)

Kul ska det bli iaf.

Dagen har varit en seg dag. Jag har gjort så mycket som duschat, sett på breakfust club(mkt bra film för övrigt!), övinngskört och lagat mat. Tjoho!

Det var kul att köra iaf, det var länge sen men vanorna kom snabbt tillbaks. Det är lite för kul att köra bil för att det ska vara riktigt bra...

Igår gick man upp onödigt tidigt då vi inte hade någon KuHi, vabbning...Spelade spel med Ida och skrev liite på KuHin. Hade sånglektion med Tony Borgs dotter, hon va skön, stress åt för att hinna till östermalmstorg och fixa swedbank grejs åt älsk innan tåget gick. Väl ute ur skolan insåg hon att hon kunde gå till banken i Nyköping medan hon vänta på bussen.

Hade då plötsligt väääldigt gott om tid så vi satte oss på den lilla scenen mellan dieselverkstan och skolan och solade. Det var vårigt och mysigt :)

Sen bar det av till "norrland" dvs. norr om Stockholm. Mötte päron och bror i Uppsala, snurra runt på en massa bilaffärer för att fixa delar till broderns bil. Han hade krockat med ett rådjur och vi behöver bilen imorrn så det var viktigt. Jag blev dock lite depp när jag insåg att jag skulle kommit hem en timme tidigare om jag tagit bussen....


Detta tog även kål på den upprymda sol och vår inspiration jag haft tidigare under dan och planerade aktiviteter såsom målning, läsning och brodering fick stå tillbaka för filmen tillsammans, sömn, mat och tv. Var så sjukt trött, trodde nästan att jag blivit sjuk. 

Begav mig dock ändå till dagiset, hoppade av när vi ändå åkte förbi när vi kom hem från stan,  för att försöka fixa sommarjobb. Stog och knackade i evigheter men ingen öppnade fast det lös och jag hörde att någon var där. Tillslut öppnar en asiatisk kvinna, vad nu det spelar för roll i sammanhanget, och jag frågar dumt; "Är det ingen personal kvar?"
Till svar får jag det självklara: "Nej, alla är tomt."
Synd för mig! Inte trodde jag att alla hämtat sina ungar vid 4 men jag hade tydligen fel.

Som kanske märks på mitt skrivande och språkbruk är jag även nu ganska trött. Har glott på melodifestivalen som nästan var ännu sämre den här gången. EMD var ju catchy och Molly sjöng ju väldigt fint och man måste ju hålla på hemmalaget. Övrig var mest besvikelse. Men tvångsmässigt sitter man där ändå. "Det kan ju kanske vara kul den här gången! Man måste ju ändå titta så man har koll på artisterna och hur bra eller dåliga dom var, så man kan ha en åsikt."
Bääää!! Jag borde nog, men kommer inte, sluta kolla.
Har ju sagt att jag inte tänker kolla på Eurovision, tyvärr tror jag inte att jag kommer hålla det löftet. Men vi får se, kanske tar jag mitt förnuft till fånga när stunden närmar sig. 
Himla skit man ägnar sig åt egentligen.
Till min fördel kan dock sägas att jag faktiskt satt och läste poesi under andra halvan av tävlingen, dvs omröstningen, då jag inte finner denna särskilt intressant utan mest förvirrande. Jag vill bara veta vilka som kom till globen och inte.
Bland dikterna fanns gamla älskade godingar så väl som nya trevliga bekantskaper.
Bra stoff till vår lilla poesi/författar/skrivar/läsa klubb.
Vi måste verkligen ha ett namn.


Och nu måste jag verkligen sova.
Nod Gatt!

Kommentarer
Postat av: anonym

ja hur kommer jag att överleva?! du kan inte göra såhär mot mig! jag får väl hitta nån annan blogg att läsa, även om ingen kan ersätta din... ha det bra nu flicka lilla o bryt inga ben!

2009-02-22 @ 18:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0