Dagen efter


Så till gårdagen, "D-day".

Det var en mycket trevlig födelsedag måste jag säga.
Skönt med sovmorgon och mysigt att få träffa min kära mor på min rikiga födelsedag.

Otroligt vackert väder var det också, som sagt. Super mys med all snö..det var lite lame med att åka tillbaka till stan, hade gärna stannat i supervintern :P

Tog bussen från våla 9.55. Vi promenderade dit i solen och mamma bar min väska, haha.

På bussen fick jag veta att min kära vän Ankan skulle bli faster samma dag!!!
Grattis till henne och hennes bror och grattis till Albin som valde en så sjukt bra dag att klämmas ut på!!

Eftersom vi "missade" de 2 första lektionerna blev det till å käka lunch direkt.
Fick sockerhjärtan av finaste Sara i present, såna som hon och tilda hade på bullarna på barnkalaset förra året<3<3<3<3

När mina 2 lektioner var slut blev jag medlem i donatorsregistret, greenpeace och kollade upp blodgivning.
Kom dock på att jag är ju inte helt frisk(fysiskt altså...mentalt vet ni ju hur det är) och då får man inte ge blod så det blev de inge av med. Lika bra för jag orkade inte åka ända till Fridhemsplan...Gör det en annan gång.

Eftersom det var måndag och alla mina söta vänner har fullspäckade liv blev det jag och Ida som skulle hitta på något mys.
Vi insåg snart att världen är i konspiration mot måndagar.
Alla(ok, dom flesta. Många.) hatar redan måndagar och som grädden på moset, för att man inte SKA kunna ha kul på måndagar så är typ allt stängt!!!
Inga museer, inga teatrar, ingen musik på debaser......dött!!!

Vi tänkte då gå på bio, som vanligt, men som tur var så orkade vi inte för vi var hungriga och vi skulle inte hinna äta innan bion och efter skulle allt typ vara stängt.

Detta ledde oss till Götgatan och Muggen.
Innan dess utnyttjade jag dock en av mina nyvunna "rättigheter": Jag köpte ett paket ciggaretter.
Tyvärr är jag ganska övertygad om att snubben hade nöjt sig med att jag Sagt att jag var 18, men jag tvingade halvt på honom mitt leg iaf...:p

Ett stycke laglig cigarret intogs innan ett kort, mysigt besök på Hellstone. Alltid lika trevligt och inspirerande.

På muggen såg det väldigt fullt ut, men vi bestämde oss för att chansa.
Eftersom jag fått pengar av morfar i present så bestämde jag mig för att bjuda min älskling hela kvällen<3
Jag älskar att bjuda. Om jag har pengar iaf...;)
Det blev 2 mycket goda mackor!!! Synd att allt där ska vara så himla gott OCH DYRT!!! Nu var det ju inget problem eftersom jag hade pengar men när man inte är rik vill man ju också kunna käka goda grejjer på mysiga ställen....:(

Under kvällen införskaffades också brownie och latte/jorgubbspaj och latte.
Jag lovar, den jordgubbspajen........den var värd vartenda öre!! Perfekt som födelsedagstårta. Galet. Nästan i klass med tårtan jag bakade med mamma hemma.

Det blev massa snackande och mys<3<3<3

Och sen var det dags: min första lagliga, egenköpta alkohol!!
Eftersom jag kände mig feg och det var min födelsedag fick jag Ida att fråga om åldersgränsen, haha!
När 18års gränsen var bekräftad tog jag mod till mig.

Jag: " Jag skulle vilja ha en päron cider."
Lite dryg, "jag bryr mig inte" servitris: "ok, vill du ha is?"

Shiiit!! Tänkte jag, hon frågade inte om leg! Det syns redan att jag är 18, haha ;)

Jag växte några centimeter där jag stog och kände mig fett med stolt.
Men när det var dags att betala kom det: " får jag se leg också?"

Damn!

Aja. Jag lämna fram det och hon rörde inte en min. Bra, tänkte jag. Hon tänker inte på att jag fyller 18 idag. Då har man ju räddat masken lite.

Men när jag skulle skriva på kvittot kollade hon lite finurligt på mig: "och du, grattis förresten ;)"

AAaaaa....jag höll på å dö.
Kändes så galet fånigt: Nu är jag 18, då ska jag köpa mig en cider! Hahahahaha
Dom hade säkert roligt åt det, och de kan jag väl bjuda på.

Kul var det iaf. Inte utan att man kände sig lite stor, på ett väldigt naivt och normativt sätt. Det var trevligt.

sen blev det mer prat och mys, åt lite av pralinerna jag fått i present av Ida fast jag var galet mätt.

Totalt satt vi där i ca 5 timmar. Från typ halv 6 till kanske kvart i elva. Dom stängde elva...
Underbart var det och ett perfekt sätt att spendera sin 18års dag.
Det hade varit kul med röj, men som sagt- måndagar är dödsdömda på den fronten. Plus att det är 20 eller 23 på typ alla ställen i Sthlm...

Utanför min port tog älsk sitt första bloss någonsin, jag tog mitt första rejäla halsbloss, något jag aldrig tänker göra om! och vi inväntade 23.30 slaget, då jag blev 18 på riktigt :) innan vi pratade lite mer och tillslut däckade.
Som antytt sov min älskling över, en perfekt avslutning på dagen.



Nu vet ni som inte redan visste och det finns föralltid i cyberspace.

(LAGG!!! Jag publicerade det här i Tisdags, det är jag säker på, men tydligen har det inte lagts upp..aja..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0