Mån dag, månn dag, månndagg...

GÄÄÄÄSP!!!

Idag gick man upp 5 så jag är skapligt trött, Ida ligger och snarkar i min säng för tillfället ;)
Men det var värt det, vi hade as bra och rolig clinic hela förmiddan med ensemblen!! Det var både 3or och 2or men 3orna var typ 4 stycken, fett dåliga dom e ;)

Det var nån improsnubbe vid namn Jögen som tydligen kände Lotta. Vi gjorde en del övningar som vi gjort med henne, jag tror han blev lite chockad över hur seriösa, duktiga och insatta vi var.
Efter pausen började vi göra sång och musik impro, gaaaalet kul!!!! Alla borde prova, det är så himla befriande, roligt och utvecklande! Blev så himla glad och inspirerad.

Svenskan och historian var helt ok de me, redovisade på historian och snackade slang på svenskan. Det är så sjukt roligt att dom som var med(ok, dom flesta som var med är nog döda men ni fattar grejjen) när "arbetarslanget" "förgiftade" och tog över språket nu klagar på samma sätt på det i princip exakt likadana fenomenet "förortssvenska" och tonårsslang. Vi lär oss verkligen aldrig.

Svärord ska vi prata om när jag ska mönstra v. 11 så jag missar den lektionen, men jag har tänkt lite på det där.
Det var det fantastiska programmet musikmixen( 2an halv 9 på torsdagar, se det!!!!!!) som en vis man jag inte minns vad han heter pratade om det här. Varför är våra svärord, de "förbjudna orden" ofta ord som hänger ihop med det naturligaste, bästa och finaste i världen; kön och sex?
Om man i tidningen skriver ord som kuk eller fitta och använder dom som "normala" ord, skulle det bli upplopp.
Men ord som borde vara förbjudna, som står för det hämskaste människor kan göra, som mord och tortyr, dom kan användas fritt vitt och brett.
Låt det vackra som man inte ska skämmas för vara vackert och det hemska som man borde skämmas för vara skamligt.

Om jag på improvisationsövningarna "tagit upp" en mördare ur min "säck" hade ingen reagerat.
Om jag däremot plockar upp en fitta, eller en dildo, skulle det blivit jobbigt för både mig och den jag gjorde övningen med.
Varför?


Gjorde lite GeMu i skolan, det går väl ok. Nice med nya datasalarna iaf, har inte vart där förut. Synd att det är lektioner hela tiden bara...

När Ida och jag gick till bussen var det kolmörkt, tills ag såg att det var för att det var molnigt!! Det var sprickor i molnen i väst och om det hade varit klart hade det inte varit bäcksvart fast klockan var kvart i 6!!! Detta gjorde mig både glad och ledsen: glad för att det blivit så mycket ljusare och när det blir fint väder kan jag njuta av det, ledsen för att det inte var fint väder så jag fick njuta av det. Men det kommer väl :)

Guten nacht esels unt wienerschnitzels

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0