Rubrik


Idag har varit en mycket trevlig dag. En långsam morgon, första bussturen på länge, väldigt mysig bowling som tog slut aldelens för snabbt...Altså 1 timmes idrottsdag liksom!?! haha, helt galet egentligen. En idrottsdag brukar enligt min erfarenhet oftast innefatta en hel DAG. Men så är ju vår skola lite sär också. Men jag klagar inte :)
vi käkade lunch i skolan där min söta älskling upplyste oss alla om "bajsmannen" som tydligen välter bajjamajor på festivaler när folk sitter i...."tack" sötis. Vi blev alla lite mindre taggade på Hultan haha.
Sen var det tänkt att jag, Annie och Kattarina skulle dra och simma. Så blev inte fallet då det var för fint väder och vi ville fika (skulle bli lite svårt då alla inte skulle med och simma..). Så vi tog en underbar promenad! :D Så sjukt fint runt den lilla sjön! Värsta skogen å allt. Helt uber mysigt. Vi gick över isen, Annie och jag klättrade på "berget" och sprang över isen. Vi stog i solen vid det lilla lusthuset. Vi ska ha picknick där på fredag :D
Helt underbart var det.
Sen blev det mysfika på ett litet choklad café vid skolan. Samtal om klänningar och att bli gammal.

Älskling och jag lagade god mat och kollade på l-word, som vanligt. <3<3
Vill att du ska vara här jämt. Bajs.

Kollade mera lägenheter imorse, är så fett pepp på å flytta ihop men ingen har svarat än...prutt på dom!
Skulle va så galet nice på alla sätt. Få sköta sig själv utan att behöva anpassa sig till människor man inte ens känner hela tiden. Kunna göra som man vill när man vill...

Jag vill gå på museum. Det var faktiskt Ida som kom på det först, imorse när vi satt på bussen. Man blir så pepp på å göra grejjer när det är vackert väder.
Skulle vara så mys å gå på museum, promenera och fika...


Det känns som min hjärna är överbelastd just nu och jag vet inte riktigt varför. Varför just nu? Vad är det som surrar runt egentligen?
Det är saker att göra, grejjer att fixa, tankar att minnas, saker att kolla upp.
Det är en aldrig sinande ström av saker att komma ihåg som flödar genom min hjärna och om jag inte skriver upp det kan jag vara säker på att ha glömt det 5 minuter senare. Lite drygt är det.
Det kan ju vara så att nu när man, efter att historian och Kuhin är avklarad, inte har så mycket läxor att tänka på släpper in allt annat som man skjutit åt sidan för det. Allt det där som är saker man ska göra/tänka på när man får tid och som leder till att man aldrig "får tid". Den så kallade "fritiden" eller "ledigheten" fylls av saker man ska göra för att man är ledig och man är då inte ledig längre.
Jag tror detta är vad som händer min hjärna.

Jag tror även att världen har något seriöst emot mig just nu.
Jag missar Lalehs konsert i Sthlm och den i Uppsala.
Jag missar Anna Ternheims konsert i Sthlm i helgen för att jag ska hem och fira min födelsedag.
Men inte nog med det.
Jag har möjlighet ATT FÅ VARA MED OCH KÖRA till Anna Ternheim i helgen, men kan som sagt inte för att jag ska hem!!! Va fan e grejjen? VARFÖR!????!?!
Hur ofta är det man får tillfälle att Köra bakom en av sina idoler?
Pruttbajsskitpissapkukballefjärtbulle.........

Det blir säkert en tråkig konsert ändå.........

Jag vill ha vår. Fick vårkänningar idag av det vackra vädret, men det ör ju faktiskt snö fortfarande, till och med lite här i stan! Ganska fantastiskt egentligen. "Normalaste" vintern på länge. Snö är ju fint och revligt o så men jag vill ha vår nu!! Är trött på vintern. Men först ska man ju till säfsen och åka snowboard, får inte vara trött på vintern riktigt än.
Och det är ju trevligt att naturen beter sig som man fått lära sig att den gör. Och En rätt grå januari var ju trevligare med snö än en grå januari utan snö..ok, de va typ 2 grå veckor o 2 fina men ändå...
Men nu är det 3 februari, snart är det sportlov och sen är det mars.
Våren är snart här!! (om naturen fortsätter att bete sig vill säga)




Altså, vi MÅSTE fixa det här med Ghana!!!


Jag behöver verkligen duscha men eftersom Bengt gick å la sig fett tidigt kunde jag inte det, så det blir en trött Stina ni får stå ut med imorgon då jag måste gå upp tidigare för att duscha...blääääää
Därför måste jag sova nu.

God natt världen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0