Spännande, nervöst, underbart, läskigt


Jag och Ida ska snart åka och titta på en lägenhet i Orminge. Det var Idas mor som fick napp, fick veta det i Tisdags. Det är så sjukt spännande...
Det skulle vara så himla skönt att flytta. Slippa bo inneboende, kunna sköta sig själv och göra som man vill.
Lite läskigt är det också, jag har aldrig bott med någon jag känner och älskar förutom min familj. Men man kan inte gå runt och låta bli att göra och testa saker för att det är lite läskigt, vad får man ut av det liksom?
Och förresten har jag och Ida sovit och ätit tillsammans varje dag den här veckan, så det skulle ju inte direkt bli nån skillnad.

Igår kvällst ringde tjejen som har lägenheten till Ida och sa att det var ett par som var där och kollade och bestämde sig för att ta lägenheten. Vi blev fett besvikna, men sen ringde hon igen typ en halvtimme senare. Då hade tjejen som vart där med sin kille ringt och gråtit och sagt att hon inte var redo att flytta ihop med sin kille. så himla gulligt, haha. Eller ja, det var väl jobbigt för henne/dom. Men bra för oss :D

Vi hade 11 månader igår btw. En månad kvar till ett år! ;) Först blev det fika på Garden för uppstartning av poesi/skriva/läsa klubben! Det var galet mys, är så himla glad att vi faktiskt kommit igång med det. Och vi har fixat tid för stipendie samtal och hittat en reptid och fått napp på lägenhet. Det känns som att allt liksom faller på plats. Det känns bra.

Efter fikat blev det bio. Eller, vi fick slösa bort 1,5 timme först innan bion började för vi ville se Revolutionary road. 
Vi spelade spel på diesel verkstan och kollade filmer på konsum :p 
Filmen var sjukt bra men väldigt mörk. Att den skulle vara djup var ett av skälen till att jag ville se den men att den skulle vara så jobbig var jag inte beredd på. Kommer nog inte vilja se den igen, inte på ett bra tag iaf. Det orkar man inte. Men se den om ni inte har gjort det! Kate Winslet var helt otrolig och Leonardo DiCaprio var över förväntan.
Bion var slut vi 23, men som sagt så har man ju sovmorgon :)

Har varit molnigt idag, men jag är glad ändå. Man har ju fått en del sol den här veckan iaf, igår och i förrgår var som sagt mkt fina dagar. Igår morse vart jag jätte glad när det var ljust klockan 7! Känns som det har hänt helt plötsligt att det är ljust så tidigt och så länge. Pang bara! Men gärna för mig :p Jag kunde inte ta tunnelbanan när det var så fint igår så jag tog 76an. Jag älskar att åka buss när det är vackert väder, det är så himla mysigt! Så jg var fett glad :) Sen kändes det as bra på SceMun också när Ingrid äntligen fattade att upplägget inte funkade. Istället läste vi igenom manuset sittandes och gick igenom allt runtomkring. Det gick väldigt bra, synd att vi slösat bort 2 ggr redan bara, det kommer bli fett stressigt sen.
Men men, det är ju faktiskt inte hela världen. Man får försöka ha kul bara så blir det nog bra.



Torsdagar är också bra dagar( förutom tisdagar som jag skrev förut altså)
Man har sovmorgon, gympa (som jag tycker är askul nu förtiden! Är fett motiverad, nästan blivit lite besatt av träning tror jag...Idag var det boxning, sjukt kul och jobbigt. Kommer ha träningsvärk i armarna men det är bara skönt, då känns det att man har gjort nåt :p) och Nk där man ändå bara sover och slutar 14.30. 
Som sagt skön dag.

Nu måste jag leta reda på min sötboll så vi kan åka till Orminge..

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: ankan

glöm inte bort att ni måste ha inflyttningsfest då också ;)

2009-02-19 @ 19:10:46
URL: http://theduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0