Vädrets makter

Kom på att jag glömde skriva: fick en present från finaste Matilda i måndags! Filmen Tillsammans, tack så jätte mycket!! 
Den är galet bra... Fick även presenter från min faster i helgen- en jättefin, vårig sjal och 500 spänn! Alltid trevligt med pengar, kan ju köpa mig klänningen jag vill ha :) Och matilda, jaaaaa till din kommentar!! :D

Vet inte om jag skrivit det men jag fick ju även jättefina dekorationshjärtan av Sara och underbara Marilyn tavlor av underbaraste människan som vi ska hänga upp när/om vi flyttar ihop<3

Nu var det här inte tänkt som någon slags uppisning/skrytkavalkad över presenter utan jag vill bara säga TACK vad söta ni är! Det är inte heller så att jag bara bryr mig om att få en massa presenter, jag skulle klara mig helt utan egentligen, men jag tycker det är viktigt att säga tack...

Tack till alla andra också som finns och lyser upp mitt liv genom att vara dom underbara människor ni är<3



Det är otroligt vilken makt vädret har över mig. Jag vet inte om det är likadant för er andra, i våla såg jag det som helt normalt men här har jag träffat människor som inte är lika påverkade som jag så det kanske är en lantis grej? Vad vet jag.
Sol och klart eller lite molningt(det blir ju vackert med lite moln när solen lyser på dom..) kan göra mig till en helt annan människa, särskilt när det inte varit vackert väder på ett tag. Jag får energi och inspiration att göra saker, vara aktiv och kreativ. Allt går så mycket lättare när det är vackert väder... Sen kan regn vara väldigt vackert också, bara det inte regnar för ofta. Det värsta är när det bara är moln och grått. Som någon lakt en fuktig, kall, grå filt över alltihop. Så blir då också mitt sinne.
Vädrets makter.
Idag och igår har varit mycket vackra dagar. Har inte varit ute så mycket som jag skulle velat idag, men jag får väl skylla mig själv för jag hade kunnat ta mig tid...

Igår var en mycket bra dag måste jag säga. Särskilt igår.
Jag och finaste Sara fixade äntligen tid hos kuratorn för snack om stipendier till Ghana resan, som förhoppningsvis blir vårt projektarbete i höst, så nu är min ångest över att vi aldrig kommer nån vart med det över. Vi fixade även engelska redovisningen idag och gjorde en jättefin plansch :) Snälla fina Jesper släppte in oss i KuHi salen där vi fick sitta och klippa och klistra och måla. Han är en fin människa. Ida hjälpte till också ;)

vi var klara vid typ 2, en av fördelarna med att bara ha en lektion :p När man kom ut var det världens vackraste vårväder och jag blev super glad och sprallig :D Sket i GeMun och drog med Ida till punktshop där hon köpte nya töjnings örhängen och sen gick vi till myrorna. Jag hittade ingen klänning vilket var varför vi gick dit, men jag köpte en bok av Louise Hofsten till min kära mor och en diktbok av Tage Danielsson, yay!, till "poesiträffen" idag :) Jag älskar Hasse o Tage<3 Vi vandrade sedan till bussen, inte kan man ta tunnelbanan en så vacker dag! svängde in en snabbis på webhallen också. Där kunde man spela tv spel och jag lovar er, det var 99% killar där. Man kan ju faktiskt undra varför saker är som dom är ibland.

Jag gav mig sedan ut att springa, något jag inte gjort på länge. Det var väldigt trevligt. Man är så I kroppen när man springer, det känns väldigt skönt tycker jag.
Sen kände jag mig även väldigt duktig och gjorde lite styrkeövningar. Gjorde ett varv av dom övningarna vi gjorde på idrotten. Måste ju fortsätta träna dom musklerna man fick träningsvärk i av gympan. Mina ben behöver det verkligen.

Spenderade resten av kvällen hos älsk<3 blev mys och L-word som vanligt :)

Nu ska jag gå med söta människor och vara kulturell på ett café.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0