2008-dagarna som kom och gick

Så var det då äntligen dags för min lilla årssammanfattning!
Jag tycker faktiskt inte att det är försent för det eftersom det inte har gått sååå långt på det nya året och för att skolan inte har börjat än och därmed inte det ny året..iaf. inte på riktigt :p
Förbered er på mitt längsta inlägg hittills ;)

Januari

  • Vi gick från 2007 till 2008 och det nya året började bra måste jag säga. Nyåret firades hos Sara och en stund hos Rebecka. Det känns helt sjukt länge sen...Den natten kände jag att jag kom Sara närmre efter att ha varit uppe med henne och hennes kusiner och snackat hela natten, det kändes väldigt bra.Det känns också väldigt konstigt att jag då satt halvnaken och spelade klädpåker tillsammans med bla Marcel och Ludde i min klass som jag knappt pratat med då och knappt pratat med efter det heller. Dessutom hemma hos Rebecka! Jag och Tilda pussades i ett försök att leka böghångel haha. Sen såg vi på fyrverkerier på St Eriks bron, jag längtade naivt efter fest och lite farligheter och konstaterade med Sara och co höga på glädje att vi varit glada hela året. Jag gav nyårslöftet att inte köpa något som inte var ekologiskt eller begagnat om jag inte måste av något mkt bra skäl. Kändes bra att jag inte var i våla, kändes som jag hade ett liv.Det var ett mkt bra nyår sett i backspegeln.
  • Jag gjorde dreads! Tilda följde med mig och bevittnade min förvandling :p
  • Jag bodde fortfarande hos Ann-Marie då också. Det var tider det, haha.
  • Jag var fortfarande ganska osäker på mig själv och mådde fortfarande dåligt över Ida.

Februari

  • Jag fyllde 17 år och hade lite åldersnojja för det.
  • Jag skaffade bilddagboken
  • den 13 var det 1 år sen jag gjorde slut med Anton
  • jag var med Ida på Louise Hoffsten på alla hjärtans dag och fick återfall efter min lilla "anti preiod" även känd som försvarsmekanism vid obesvarad kärlek.
  • Mina fantastiska vänner Sara och Tilda hade maskerad/barnkalas för mig i födelsedagspresent :D
  • Jag hade ett snölöst sportlov då jag träffade gammla vänner och vi fick ett nytt jour barn: virvelvinden Sila.
  • Tror jag spenderade sista helgen i månaden hos Ida. Kommer inte ihåg vad vi gjorde men jag kommer ihåg när vi åkte tillbaks till stockholm den 3 mars :)

Mars

  • Jag spelade in mitt bidrag till si/soarnas demo med Paula.
  • Jag fick tokryck efter att ha varit hos Sara med Tilda och kollat på Greys anatomy den 6e. Jag var otroligt trött och flummig och i en känsla av extrem overklighet skickade jag iväg ett sms till Ida där det stog något flummig i stil med: Får jag vilja ha dig? hahaha.Det töntigaste och bästa sms jag skickat i hela mitt liv. Fatta om jag aldrig hade sagt nåt! Då hade vi kanske aldrig blivit ihop...undrar hur mitt liv hade sett ut? Helt galet.
  • En period av konstighet mellan Ida och mig följde då vi hade snackat om att vi gillade varandra men inte blivit ihop än.
  • Melodifestivalfinalen avnjöts hemma hos Sara
  • Sara, Tilda och jag åkte till Tensta på impuls :)
  • Den 18 var Ida och jag på Sweenie Todd på bio och jag tog första steget när hon skulle åka hem med tåget och vi har varit ihop sen dess :D
  • Det var vinter på påsklovet istället för sportlovet
  • det var mysig get to getheter hos Natta
  • Ida kom till mig när vi spelade in en skiva med kören
  • jag åkte till Åre med Ullet.

April

  • Första veckan i April var jag fortfarande i Åre med Ullet, ledig från skolan och allt. 1 april försökte Sara och Ida lura mig att vi skulle vara i Globen på scemu schlagerfestivalen, något jag NÄSTAN gick på ;)
  • Tilda blev ihop med Joppe, vilket var en big surprise( fast dom blev väl ihop i mars men vi fick veta det då när dom kom tillbaka till skolan efter lovet)
  • jag hade prestations ångest över att skriva låt till ensemblen
  • vi var på djungelboken med draman
  • det var konsert med Cheap Umbrellas i Abra
  • såg Tilda med syster i musik direkt tillsammans med Ida
  • Sara och jag hade myssöndag
  • Engla mördades
  • jag åkte till Malmö för första gången med min mor och syster
  • jag lekte med ankan
  • Tilda, Joppe, Robin och jag sprang runt och lekte på söder en eftermiddag
  • det var vackert väder ett tag
  • i slutet av månaden blev det soft i skolan, hade typ bara nationella.
  • Sen firades Valborg med vännerna i sthlm. Hade tänkt bada men det var ganska kallt haha. Det blev picnick vid hornstull med alla packade studenter, det blev strul med cidern och Tilda och Joppe kom när Katta, linnéa och Robin hade gått. Men vi gick till tanto och var hippies istället och drack den cider vi hade. Sen bar det av till Annie där vi myste och mina dreads avlägsnades! Efter 4 månaders trogen tjänst orkade jag inte med dom längre och trots att jag inte hade supits full som jag bett Tilda och Robin om fick dom ryka.

(Nu orkar jag inte skriva mer för klockan är över tolv och jag måste sova, men nu har jag iaf börjat! Skriver klart imorrn..kanske ;p
Kommentera gärna om jag glömt något viktigt så lägger jag till :) 12-01-09)

Maj

  • Morfar fyllde 89, mamma fyllde 55 och brorsan fyllde 19
  • Robin gav mig namnet Stinsen
  • Började jogga inför mönstring
  • Jag badade i Toften, 17 grader i vattnet
  • Vi plockade gullvivor i Lindsbro och jag fick flashbacks till året innan då mamma hade as jobbiga migrän anfall och jag fick plocka gullvivor själv
  • Jag började må väldigt bra
  • Vi var hos Sussie å lekte
  • Mamma kom till mig och hälsade på <3
  • Vi hade vårkonsert i Våla och Brolle tog Saras gitarrfodral som jag hade lånat. Hon har inte fått tillbaks det än...
  • Var på 80-tals fest hoss min prälle
  • Det blev fantastiskt väder
  • Vi hade examenskonsert på debaser
  • Vålafolk kom hit och hade picnick och gick på Grönan med mig :)

Juni


  • Det blev juni :)
  • Vi hade ap mysig å soft friluftsdag vid typ Alvik? Låg å solade å lyssnade på musik hela dagen, sen drog några av oss till Kristineberg och badade :D Även då vi kom på Boken<3<3
  • Vi slutade 1an! Känns som det var flera år sen..
  • Var hemma och softade tror jag..
  • Jag va på ullets studentbjudning
  • Jag tror att jag var på Håkan den 13e? Kommer verkligen inte ihåg det tillfället haha.
  • Var på kalas hos Matilda<3<3 Hon fick en ukkulele :)
  • Jag var på kalas hos farmor
  • Firade midsommar med underbara vännen Sara<3
  • Vi var på Håkan på Allsången och firade Tildurs födelsedag :)
  • PEACE AND LOVE!!! Det var underbart.
  • Sömn rekord: 17 timmar efter P&L....

Juli


  • Var i Toften med Ullet, Jakob och Sila
  • Var i Toften med Jossa och Vicki
  • Åkte till älsk<3
  • Åkte hem å va på Girls night hos Jossa
  • Åkte till Ida igen, tältade med henne och annat folk och firade 4 månader<3 Grymt kul :)
  • Var i Toften med Micka o Jossa, eller var det Emilia?...
  • Var på Peter Jöback å Eva Dahlgrens konsert med älsk

Augusti


  • Såg Detektivbyrån med Matilda :)
  • Var på PRIDE!! Blev dock tyvär sjuk...
  • Var på Mamma Mia med Ida o Matilda fast jag var sjuk :P
  • Resten av Augusti vet jag inte riktigt vad som hände...
  • Jag insåg att skolan snart skulle börja och blev lycklig över mitt schema
  • Började 2an!
  • Vi var på chokladfabriken och myskvällade 1orna och jag var en väldigt lycklig hippie
  • Det var vackert väder
  • Jag började simma på GIH
  • Åkte till älsk

September

  • jag var en otroligt lycklig och flummig hippie som just hade insett att ingenting egentligen betuder något. Det var vackert väder så jag la mig i solen i Humlegården för att gräset såg så mjukt ut och jag kände för det. :)
  • Träffade vålisar hos Jossa, Ida var med.
  • Vi var hos mig (i sthlm) och bakade scones, såg Amelie från montmartre och gick på Moneybrother :D
  • Lekte med Ankan
  • Firade 6 månader med älsk<3 Åt ute å gick på Hedwig and the angry inch
  • Tror även det var den här månaden, eller oktober, som Ida och jag hade söndagsmys o gick på Wall-E
  • Sjöng på "rockkonsert" i Harbo..ida var med, jag träffade folk och blev myggbiten och ouppskattad xp
  • Jag var glad för det började bli höst på riktigt
  • Jag lackade ur på skönhetsideal
  • Jag vandrade till skeppsholmen med Tilda, låg i en lövhög och filosoferade i solnedgången.
  • Var på Rosendals trädgård med Sara och Tilda. Jag var så lycklig så jag trodde jag skulle dö. Var tvungen att bli ledsen för att jag var så lycklig, annars skulle jag ha gått sönder.
  • Var på insparksfest. Öl och glass :D

Oktober

  • Syster fyllde 21
  • Var på Patrik 1,5
  • Fest hos Sussie xD
  • Hade si/so uppspel med inspirationslåtarna. Johnny Cash..yeah.
  • Annie fyllde år
  • MIn mobil blev snodd :(
  • Alla fantastiska människor kom till min stuga och hade världens mysigaste, underbaraste helg i skogen.
  • Hade lov
  • Var hos Ida och hade middag med Thekas(tror jag?..)
  • Var hemma, började känna av höstens dåliga sidor..
  • Hade Natta o Jonte på besök
  • Det snöade första gången!
  • Sjöng på ljuständningen i kyrkan på allhlegona
November

  • Hade väldigt intressant temavecka!!
  • Sara och Annie klippte sig :)
  • Sara fyllde år<3
  • Middag hos Sara, första asgarvet på länge. Välbehövt<3
  • Det blev vinter!
  • Jag upptäckte norrbottens järn och hade en proggperiod
  • Pappa fyllde 45
  • Första advent kom med välbehövligt mys sista novmeber

December

  • 2 advent och första helgen i december tog jag mig en skön trip till Emilia i Falun <3
  • Vårt schema blev otroligt soft då musiklektionerna slutade för att flytta grejjer till sickla
  • Jag skippade matte nationella och lekte med min mor som för övrigt är bäst :D
  • Vi försökte fixa luciatåg och hade världens moment i Tornet<3
  • KarlBertil Johnsson gav julstämning trots uteblivet luciatåg. Bakade även pepparkakor med Mor min å Ida samma dag :)
  • Va på lucia i kyrkan
  • ville inte åka tillbaka till sthlm för det var fint och vinter och jul hemma
  • Jag å Sara hälsade på finaste Tildur<3
  • Det blev äntligen efterlängtat jullov och halva gymnasietiden hade gått!
  • Jag å Ida firade 3/4 år
  • Jag åkte hem och fick världens ryck. Vet inte om det var för att jag var så glad över att det var lov, det vackra vädret eller något annat men jag kände mig som en duracellkanin. Jag började brodera, tog promenader, fixade med fotoalbum mm.
  • Jag skaffade blogg :p
  • Det blev den skönaste, fridfullaste julen någonsin och jag fick många fina gåvor :)
  • Jag var hos Ida på nyår och söp...inte bra! xD Då var förra nyår, som jag skrev, bättre. Men vi hade väldigt kul, jag fick vara med älsk och jag gjorde en bra erfarenhet. Ångrar det inte alls :) Har även hållit mitt nyårslöfte ganska bra, vilket jag är stolt över :) Har verkligen försökt att inte köpa onödiga saker och vara miljövänlig så långt det går å på kuppen kommit ur konsumtionshets och onödiga, jobbiga ha begär!

Sammanfattningsvis:


2008 var året då jag skaffade och avskaffade dreads, fick flickvän, blev självsäker och trygg i mig själv på riktigt för första gången på år, var på min första festival,rökte första gången, blev hippie, hade bästa höstterminen sen mellanstadiet med obeskrivlig lycka och minsta måttet av höstdepp sen just mellanstadiet, hade världens underbaraste, skönaste vintrigaste jullove! Även det de bästa sen mellanstadiet..Fick mig även smak för öl och annan alkohol samt hade första fyllan där jag spytt och fått baksmälla(fast en del av det hände ju faktiskt 2009 då det var på nyår ;)

Ett väldigt bra år måste jag säga. Många erfarenheter och insikter som påverkat mig mkt och positivt, övervägande positivt känslomässigt tillstånd och allmän braighet.

Jag kommer minnas 2008 med ett leende!

Kommentarer
Postat av: matillllda

jag vill läsa fortsättningen! skriv den :D

2009-01-14 @ 20:08:43
Postat av: Anonym

will do ;)

2009-01-14 @ 20:41:50
Postat av: matillllda

naaw! lyckliga duu <3 och håkan var den trettonde. du hade rätt. fredagen den trettonde närmare bestämt och det regnade. jag har också upptäckt att 2008 var ett mycket bra år. pöss å kräm

2009-01-15 @ 16:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0