Another jullov over


Happ, imorrn va det skola igen då. Another jullov is över.
Det känns faktiskt mkt bra måste jag säga. Jag har saknat alla människor otroligt mycket och jag är, faktiskt, taggad på nya skolan! Anledningen till att jag skriver faktiskt är att det förekommit en mycket negativ ton när man talar om flytten till Sickla hos många människor, så även hos mig. Men nu är det ju så här att skolan ska flytta, no matter what. Att klaga och tjura gör absolut ingen skillnad förutom att det gör flytten tristare för alla. Ett visst utsläpp av negativitet är nog nödvändigt men jag orkar inte lägga ner onödig energi på det, så före jul utrotade jag det mesta av anti-flytt känslorna och införde istället: "Det här kommer bli jättebra-vilken tur vi har som får gå 50/50 på båda skolorna-bra nya lokaler-får lära känna en ny stadsdel" känslor.
Tiden på munchen har varit underbar och jag är väldigt tacksam att ha fått uppleva den eran i skolans historia. Inget kommer bli som rytmus på munchen, men något nytt kommer skapas och bara för att det är annorlunda behöver det inte vara sämre!
Vi kommer få vara med och forma början till en ny era för rytmus, ganska coolt att ha fått vara med under flytten och allt.
Att kunna känna igen sig i och förstå rytmus på munchen och i sickla. Vi är liksom the ultimate rytmus people!
Så jag är glad och exalterad :)

Kändes dock lite wierd att vara tillbaks i stockholm idag, men underbart på samma gång!
Känns alltid lika härligt att vara tillbaka i huvudstaden när man varit borta länge. Känna pulsen, livet, hårdheten och skönheten, om man ska vara klyschig, vilket jag är.
Samtidgt känns det som sagt konstigt att vara tillbaka. Det är som ett helt annat liv här, nästan som om jag blir en annan människa...Och nu när man har varit hoss Ida och myst hela helgen känns det konstigt att hon ska hem till sig och jag till mig. Men man kommer väl in i gängorna igen snart, på gott och ont.
Nu är det i.a.f vårtermin vilket känns otroligt bra. Helt fantastiskt. Jag känner mig utvilad och redo att ta tag i en ny termin med nya erfarenheter, utmaningar, sorger och lyckorus. Med betoning på lyckorus. Vår vår vår, nu är den på väg. Bara tanken på det gör mig glad och lättare till sinnes.

Det är som att ha simmat rakt ner mot botten i en mörk insjö. Simmat bort från ljuset med fötterna mot solen och huvet vänt rakt ner i mörkret och kylan, och nu har man äntligen känt den dyiga botten med handen och kan vända upp igen. Man är fortfarande omsluten av kallt, mörkt vatten, men man är på väg åt rätt håll och kan se solen, lite suddigt, lysa ovanför ytan.


Å tack gode gud! Min dator laggade precis ihop och jag lärde starta om, och jag hade inte sparat det här inlägget! Fatta ångest haha. Blev så arg att jag var tvungen att göra några armhävnigar medans datorn startade om. Men sen när jag loggat in igen fanns allt kvar som utkast! Tack blogg.se för den funktionen!!
Försökte febrilt intala mig själv att det inte spelade någon roll. Men jag är trött och inte på humör för att behöva skriva om ett ganska långt inlägg som jag knappt skulle komma ihåg. Gud så skönt.

Men nu kära läsare(alla 3) ska jag avrunda detta inlägg för att det inte ska bli så långt, och därmed lura era små hjärnor att läsa nästa inlägg också då det är lättare med flera korta inlägg en ett långt.
Mohaha
MOhahahaa

Kommentarer
Postat av: matilda

känns som en helt ny skola, en ny start. det här med sickla. både på gott och ont. snart är det sportlov förresten!

2009-01-12 @ 22:20:40
Postat av: Anonym

håller med..Jag vet!! Det är typ 5 veckor kvar :p

2009-01-13 @ 22:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0