Helgen

Yo yo yo!

Ni som inte är intresserade av allmän info om vad jag gjort i helgen kan sluta läsa typ..nu!
För er andra(men mest för mitt eget minne faktiskt...: detta är vad lilla jag har gjort torsdag-söndag.


Torsdag

Torsdagen var en väldigt vacker dag som inleddes med en promenad på gympan. Det var mys :) Väldans trevligt att ha gymnastik med Annie, Matilda o Thekas!
På hålet fixades presenter till Ida o Linnea (Matilda, du måste ta betalt!! Jag glömmer hela tiden att ge dig pengar, påminn mig!)
Första Nk lektionen va kul för vi hade Niklas, men imorrn bler det Mario. Jippiie!....><
Fast egentligen borde jag väl inte uttala mig, jag har inte ens haft honom...
Men jag baserar mitt utlåtande på människor jag diggars bedömning av honom. Och jag tror Niklas är ganska svårslagen.

Blev väldigt trött sen och fick huvudvärk. Inte bra, inte bra.
Jag tror att det snöade också! Eller var det på fredagen? Kanske båda...
Men jag packade, slog in present till älsk å köpte lite 18års fika till den stora morgonen!
Vi lagade mat o glodde på L-word, som vanligt.
Jag va fett taggad på att hon skulle fylla, mer än hon, å försökte få henne lika taggad. De e ju kul å spejsat! 18 liksom!
Fast jag tycker det är så himla kul å fixa presenter å frukost på sängen och sånt så de va väl mycket därför jag var så taggad, haha. Och för att jag vill längta till när jag fyller så det blir speciellt. Fast jag har ju min lista på allt jag ska göra :p
Ska nog lägga upp den här..


Fredag

På stora dagen för stora flickan fick jaggå upp fett tidigt( ok, hon va typ kvart i 7..men jag tyckte de var tidigt!) för att fixa frukost, så vi skulle hinna till KulturochidéHistorian. Jag skulle väcka med muffins med ljus i å cider, men Madeleine(Idas kära mor) hann före. Hon ringde typ halv 7 och skulle gratta, men Ida sov typ fortfarande och sa knappt nånting, haha. Och det som var ännu roligare var att Ida började säga hej då innan Madeleine var klar! Hon pratade på och ida sa: Hej då, hej då, hej då typ 5 gånger innan hennes mamma sa hejdå hahaha xD
sen somnade hon om men det blev ändå fail för jag var tvungen att väcka henne å fråga vart hon hade tändare...
Men sen blev det frukost och hon fick två I-pod fodral :)
vi var sjukt trötta och bestämde att på sin 18års dag behöver man inte ha KuHi, och hon fick i present av mig att jag skiolkade med henne :p Men vi hade faktiskt ändå bara vikarie så vi missade inget direkt..

Sånglektionen, som därmed blev min ända lektion den dagen, gick väl sådär...Känner att hon har så höga förväntningar på mig som jag känner att jag inte kommer kunna eller orka uppfylla. Också säger hon att jag är så musikalisk och då blir det ännu jobbigare för det känner jag inte att jag är! Jag är musikalisk så klart, annars skulle jag inte platsa på rymtus, men hon tror att jag är jätte duktig på gehör och sånt, men det är jag verkligen inte så det känns rätt jobbigt också...
Men skit samma, det blir nog bra. Det brukar ju bli det. Ska försöka att inte tänka för myclet...

På lunchen gav vi presenterna till Ida och Linnéa - Kalle Blomkvist till Ida och till Linnéa en Hello Kitty puzzle ball som hon blivit kär i :p
Sen blev det lite häng, jag satt och skrev medans jag väntade på att Ida och Matilda skulle sluta( själv slutade man ju halv 11 efter sången :p) och världens finaste Annie kom förbi med muffins till Ida :)
När folket hade slutat skulle vi åka hem till Ida i lilla Tystberga(var ju tänkt att typ alla skulle med men det blev bara vi tre haha) men det var någon som hade hoppat framför tåget i Upplandsväsby så alla tåg från uppsala, inklusive vårat, var fett försenade. Vårat tåg skulle gå 16.40 och gick typ 18.30..."YAY"
Vi pallade inte bara sitta och vänta, plus att vi ville försöka komma hem så fort som möjligt för att bussarna var bajs i Nyköping så någon måste hämta oss om vi inte vill vänta typ 3 timmar, så vi tog pendeltåget till Södertälje och tänkte ta bussen därifrån men tåget gick så snart så vi tog det iaf. Samma tåg som vi skulle åkte med från sthlm altså, haha. Men vi fick lite reserfarenhet, en fin pratstund och det blev billigare :p
Fast Idas mamma va rätt trött å blev inte så happy över å behöva hämta oss, men det var ända lösningen och det hade inte gått fortare med bussen så det fick bli som det blev.

Internskämt från Södertälje syds station:

Matilda sjunger på random jullåt.
Ida börjar också sjunga.
Stina: you two! (ni två)
Ida: Nej, inte U2. En JULLÅT!

hahaha xD

Väl hemma hos, vi kom hem typ halv 8, Ida käkade vi as god paj, satt å snackade fett länge och somnade till en prinsessas dagbok( jag å Ida somnade, Matilda var uthålligare ;P)


Lördag

På lördagen åkte vi in till nykping å käkade på Rhodos - mucho gott! Sen drog vi runt lite på stan, kollade på rejjer Ida kunde köpa nu när hon är 18, hehe. Sen bar det av till Hemköp för införskaffande av första lagligt köpta cidern och ölen!
kassörskan tyckte nog det var lite roligt när hon såg at Ida hade fyllt år dagen innan, haha.
Efter det lilla äventyret satte vi Matilda på tåget och drog till Thekas i en timme. Jag fick se klart på I am legend :D
När vi kom hem igen glodde vi på Blades of Glory och.....L-word! Vem hade kunnat gissa? xp


Söndag

Denna dag ägnades åt att åka hem, vi fick skjuts för Idas päron skulle till Ikea :), och sen firade vi att vi vart ihop i 10 månader :D Egentligen tycker jag det känns lite konstigt att fira..som om det var en bragd på nåt sätt..Det kanske det är iofs. Jag vet inte... Efter att vi dumpat grejjer gick vi å käkade i kungshallen å såg Yes man. Mysig rulle!
Så avslutades helgen på ett mkt trevligt sätt :)

Vill bara ge en guldstjärna till den som orkat läsa hela det här inlägget, om nån gör det. Jag skulle aldrig palla xD men så är det ju mer för att jag vill minnas än för att ni ska ha kul...haha

Puss puss

(altså, nu gjorde jag det igen, sparade som utkast istället för att publicera xD Fast jag ändrade om å la till lite grejjer nu..spela roll...)


Kommentarer
Postat av: matilllllda

guldstjärna till mig!! :D

2009-01-22 @ 17:10:34
Postat av: ankan

har du oxå kultur och ide historia? yay! me too! :) hihihi :) Med rektorn dessutom ;) haha puss o kram lilla barn <3

2009-01-22 @ 17:41:41
URL: http://theduck.blogg.se/
Postat av: Ida <3

Guldstjärna till mig med!!!! ;) <3<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-01-23 @ 10:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0