Le weekend


Så till helgens magnifika händelser som jag förstår att ni alla är oerhört intresserade av!

Fredagen föjde som skrivet i fredagens inlägg. Plus gloende på L-word.
Den serien är sjukt beroende framkallande!! Nör man väl har börjat kan man inte sluta, man vill aldrig sluta! haha.
Detta ledde t.ex. till aldelens för sen sömn i fredags :p
Som tur är fick Ida säsong 2 och 3 i födelsedagspresent :D

Men nu gås händelserna i förväg.

På lördagen vaknade vi aldelens för tidigt enligt mig, som var i stort behov av sömn(fast klockan snoozades 2 gr) för att ta oss till Nyköping och hälsa på Therese och Lukas, även kända som Thekas, i Theres nya lägenhet. Dom flyttade in före jul men för mig är den ny aftersom jag aldrig vart där, haha.
Stället var sjukt fint! Egen ingång och allt, det kändes mer som ett mindre hus än en lägenhet.
de nyuppstigna paret höll på och bakade paj när vi kom( eller ja, lukas knådade deg..) och efter en rundtur gick älsk och jag och köpte chips och godis samt hyrde film.

Barnhemmet. OOooooOOOoooo....;)

Sen hämtade vi mat på Rhodos, grekiskt hak, och återvände till lägenheten.
Kändes lite fel först att äta fett god mat medans man tittade på skräckfilm, men filmen var inte så läskig som jag trott.
Var helt emot skräckis alls från början men jag blev bara rädd en enda gång och det var inte helt på riktigt. Det var nog mycket för att det var ljust ute när vi tittade som jag inte blev rädd. Också var det inte en läskig film på det sättet som jag blir as rädd för. Jag klarar inte av panik filmer med ångest och smärta, äckliga fysiska grejjer och sånt. Däremot filmer som hide and seek och tydligen barnhemmet som är mer logiska och liksom inte direkt farliga klarar jag av och till och med gillar.
Lilla Ida däremot la av det fjolligaste, högsta skriket jag någonsin hört irl när vi tittade på barnhemmet, hahaha. Förlåt älskling men det var så sjuukt roligt! xD
Sen blev det mer film, nån halv taskig film om nåt virus som gjorde att man spärrade in hela skottland och ingen fick gå in eller ut på 30 år och sen skulle dom in där för att hitta motgift när viruset kom tillbaks i england..som sagt, en sådär film. Men pajen vi avnjöt samtidigt som vi tittade var mkt god! Så även chips mm.
Svullandet fortsatte under I am legend, som jag inte fick se slutet på! Fett anoying ><
Men snacka om att man hade food baby sen! hahaha.
Mkt trevligt, tack för att man fick komma!

På söndagen var det dags för firande av 3/4 av familjen Larsson: Ida, Mikael och Ingrid. Jag låg ytterst i sängen, fett wierd!, för att kunna smyga upp och vara med och sjunga för Ida. Hon fick pankaks tårta och varmchoklad( jag fick också :D), körkorts tränings grej och intensiv kurs säsong 2 o 3 av L-word av sina päron samt en bad mother fucker plånbok och pussy wagon nyckelring av mig ;p Det var mysigt :)
Sen blev det massa släkt och fika och tårta..3ggr åt vi tårta! Tyvär blev jag fett trött och kände mig tråkig och osocial större delen av tiden. Vill ju inte att hela hennes släkt ska tycka jag är en torr jävel men vad skulle jag göra? Plus att det alltid är lite svårt att vara utböling när det är en massa släkt. Allt är så himla internt och alla känner varandra så bra så det kan vara svårt att komma med i leken..Men det gick väl hyffsat ändå.

Det roligaste på hela dan var ändå presenten Ida fick av sin farmor: En highscool musical bok/dagbok. ASG!!! xD

Det var helt sjukt. Ida försökte hålla masken och vara trevlig men alla andra as garvade. Stackars farmor... Hon försökte försvara sig med att det var lite på skämt men det var det inte. Hon trodde det var lämpligt. en lämplig 18års present hahahaha xD Men vi hade väldigt kul med boken och den medföljande micken/pennan så det var väl inte helt fail ändå, även om den inte var rolig på det sätt det var tänkt...Jag säger då det. Som Matilda kommenterade: det är något med farmödrar.
Min e ju lite som hon är hon också...

Idag fick man iaf sova ut. Det var grymt skönt och välbehövligt. Somnade typ halv tolv igår till bridget jones och sov till 11.
Ida och jag lagade smaskig brunch: pasta med tomatsås, haha.
Hade huset för oss själva eftersom det för vanliga mönniskor var vardag idag, så vi kunde ju göra lite vad vi ville :p
Efter en välbehövlig dusch och lite L-word bar det så av till sthlm!
På tåget fick jag ett underbart sms från min kära mor: vi ska till säfsen på sportlovet! :D Och Ida ska med<3<3<3 Kan det bli bättre? Satt och pladdrade om det hela tågresan, blev så sjukt exalterad, haha. Det kommer bli så himla kul! Ida ska lära sig åka snowboard och jag ska bli bättre på att åka snowboard. YAY!
Känns lite wierd att inte åka med Ullet dock. Har ju gjort det typ jämt senaste åren..Men du är ju i fjällen nu babe, jag tror vi klarar en vintersäsong utan att åka tillsammans ;)
Ser verkligen fram emot det här, om det skulle bli jobbigt i skolan har jag en stark ljuspunkt.

Blir helt lycklig när jag tänker på det. Snö, skojj och människor jag älskar :)

Peace out!

Kommentarer
Postat av: matilllda

den där micken alltså.... jag vill ha!

2009-01-14 @ 20:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0