Nyårsafton!

Har på grund av vistelse hos den underbaraste människan i världen inte bloggat på snart en vecka, men nu kommer lite updates! 
Först: nyårsaftonen.

Va sjukt pirrig hela vägen till älsk. Hade längtat så gaaalet mycket. Det är helt sjukt att man kan sakna någon så mycket. 
Höll på å bryta ihop av pirrighet när jag gick ut på perrongen men jag fick vänta några minuter innan människan dyker upp.
Nearly lost my cool there. Kunde inte hjälpa ett leende upp till öronen och jag va bara så sjukt lycklig när jag äntligen fick hålla henne i mina armar att jag faktiskt fällde en liten tår.
Kunde inte sluta titta på henne under bilresan hem. Kände mig sjukt fånig där jag satt å glodde med mitt never ending smile. Så sjukt vacker, liksom bara strålade, och jag tar lite cred för att de kanske var pga. mig ;)

Sen kom vi hem, mös lite å fixade inför folkets ankomst.

Det blev jag, Ida, kusinen Jesper med flickvännen Terese, kusinen Lisa, polarn Anneli med pojkvännen Emil(eller? Gud va dåligt minne jag har. Usch så otrevligt. Men jag tror namnet var Emil...). Två till va bjudna men skulle på annat.
Det var en trevlig liten grupp må jag säga, om än lite ansträngt i början som sig bör när vitt främmande människor möts första gången. Det var Jesper och Ida som höll igång och när dom gick iväg för att fixa med glass eller va det va så blev det ju liiite akward, haha.

Men när middagen kom på bordet och vi slog oss ner för att äta lättade stämningen och vi blev lite pratigare.
När vi sedan korkade upp vodkan och gjorde äckliga drinkar
 ( smirnoff green apple är så sjukt äcklig!! Aldrig mer...)

samt spelade wii bowling blev det riktigt roligt.
Lite shottande, lakritsvodkan jesper hade med var sjukt god!, samt konstiga, men goda tycker jag, mjölkdrinkar och rockband/wii golf höjde stämningen ytterligare.

Sen kom det fram marrängswisch, mmmmm!!!
Spelet rappakalja och ännu mer vodkashots gjorde oss väldigt flummiga, glada, pratiga och skrattiga. Det var mkt trevligt. 
Jespers far gjorde även ett surprise call och fulla som vi var/började bli försökte vi övertyga honom om att vi var nyktra. Jag tror Ida lyckades bäst haha.
Och btw(ursäkta intern skämtet): Jag hälsar till alla utom Lennart! Ha!, in you´re face! xD

Jag hade ett litet nykterhets test på mig själv under den tiden. Varje gång jag gick på toa försökte jag gå rakt efter linjerna i badrumsgolvet. 2 första gångerna gick det bra, sen gick det mindre bra om vi säger så...Ida trodde jag hade kissat på mig när jag gick ut från toaletten.
Ungefär där börjar även saker bli lite suddiga..ajajaj.

Strax efter detta, om jag minns rätt, insåg vi även att klockan drog sig mot tolv.
Vi tog våra packade rumpor och gav oss ut i vinternatten för att glo på fyrverkerier fira.

Väl ute på gatan, nästan framme vid gräsplätten vi skulle till, insåg vi då jag skådade på min mobil att klockan redan slagit tolv.
För 2 minuter sen.
FAIL!!!
Sjukt trist haha. Aldrig varit med om det förut iaf.
Så blev det ett idogt kramande, pussande och kyssande för att fira samt massa fyrverkerier som jag knappt minns. Det var några som skickade upp sådana där papperslyktor med ljus i, det var vackert. Men, jag insåg det dock inte då, jag var för packad för att njuta av det. Vi hade nämligen tagit med oss den sista vodkan och en cider ut och jag svepte det mesta av vodkan samt en del cider. Inte alls bra. Jag tänkte: nu jävlar!! Full vill ha mer eller hur man brukar säga...
Detta, plus ingen eftertanke eller inspiration, ledde till att inget nyårslöfte blev avlagt. Men vem säger att det måste göras just på nyårsafton? för mig har det nya året börjat nu och mitt löfte blir att vara mig själv, göra saker som gör mig glad, inte stressa, ta saker som dom kommer, leva livet och att spela med bandet! Mkt bra tkr jag :)
Sen gjorde jag ett samtal till min mor och far som jag inte har en aning om hur det gick. Just då kände jag att jag spelade bra men jag har ingen aning...Dom har inte sagt något än iaf..
Ida ringde sin kära mor och berättade att hon var full. Bra där!! Hahaha.
Sen drog vi oss hem igen och nu blir allt riktigt suddigt.

Det jag kommer ihåg tydligt är det här: Jesper tände på att Ida och jag hånglade, jag, jag vill inte säga bråkade, men argumenterade med Ida om sexuell lägning. Tror att vi skrek lite...stackars Anneli som var i samma rum..
Sen tror jag att jag försökte få Idas ljusslinga att bara vara EN. Dom kanske kollade på film? Ingen aning...
Efter ett tag klarade inte kroppen mer och jag rusade ut på gården och la en perfekt pizza. Kom tyvärr lite på min strumpa men annars va den sjukt snygg och prydlig. För er som vill veta det.
Jag trodde jag mådde bra efter det men världen snurrade bara ännu mer och jag försökte fokusera på Idas matta men efter ett tag kunde jag inte hålla emot mer och spydde igen.

Jag tror det var sen jag äntligen däckade. HÅRT.
Ida säger att jag sa åt dom att sänka på filmen men det har jag inget som helst minne av.

Vaknade igen vid typ 4 då Idas päron kom hem.
Jag och Terese låg däckade inne på Idas rum och hon och Jesper kollade på frostbiten i vardagsrummet.
Tydligen hade dom kommit överens om att inte säga så mkt men älskade lilla Ida ordbajsade så det bara rök. Hon berättade med glädje om alla dumheter vi hittat på. Det var sjukt roligt att lyssna på och jag låg och skrattade för mig själv i sängen.
Jag hade absolut inget emot att hon berättade, jag visste att dom inte skulle bry sig och Ida pratar med dom om allt, men hon sa att jag hade sagt att jag inte ville att hon skulle berätta nåt!!
Lilla lögnare där...(om jag sagt de så minns jag det inte för jag va full så då räknas det inte....*lipar*)

Sen kom Ida och Jesper in till oss och vi pratade om det dom sagt, sen la dom sig också inne hos oss och vi däckade igen. Innan hade jag tydligen svamlat om hur fin ida va och hur mycket jag tycker om henne. Eller det kanske var vid däcknig nr 1? Jag vet inte...
Hursomhelst sov jag till halv 10, gick upp på toa och kände att jag fortfarande var full vilket inte var så konstigt...
Gick och la mig igen och när jag väl slutat må illa och kunde somna sov jag till 13.


Det var den nyårsaftonen det.
Det var väldigt synd att vi missade 12 slaget, blev liksom inte nyår på riktigt. 
Även synd att halva kvällen bara är blurr och brottsstycken av minnen. 
Vi hade sjukt kul när vi spelade rappakalja men inte ens det kan jag komma ihåg ordentligt.
Inte bra.
Halva poängen med att ha kul är väl ändå att man ska komma ihåg hur kul man hade?
Plus att jag har haft minst lika roligt, om inte roligare, nykter.
Förra nyåret var nog roligare, när man va innocent och trånade efter fest och fylla och farligheter haha.


Det gick väl lite överstyr för att vi skulle varit 4 som delade på vodkan, men Anneli drack inget och Lisa drack bara lite, så Ida och jag drack väl säkert 2/3 av flaskan själva. Inte riktigt enligt planen...
Men det var en bra erfarenhet, har aldrig blivit så packad att jag spytt förut.
Nu har man gjort det iaf.
Inget supande nästa nyår för min del!

Hoppas alla där ute hade en kul nyårsafton!
Pöss

Kommentarer
Postat av: matillllda

hahahahaha

2009-01-06 @ 11:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0