Veckan


Den här veckan har varit fett flummig. Jag var bara hemma två dagar av fem,det hände väldigt mycket saker - flera positiva och nästan ovanligt många negativa, skolan har satt igång på riktigt men jag har ignorerat allt vad framtida läxor och prov heter och haft kul istället - har känts som jag levt vid sidan om verkligheten eller nåt..haha. Detta har även lett till att det inte har bloggats så flitigt från min sida, jag känner att livet prioriteras...Tack dock till mina 3 trogna guldstjärneläsare, haha xp
Här kommer då veckans händelser:

Måndag

Måndagen blev en otursmorgon. Det började smidigt med att Ida och jag tog olika tunnelbanor, men jag väntade på henne vid slussen. Eftersom jag då var lite stressad för att jag i princip redan var sen till ensemblen, för att jag trodde att alla bussar som går förbi Nacka Forum går till Sickla och för att en Rytmus människa(dock 1a) gick på den bussen så tog vi FEL buss. Bussen gick inte alls förbi Sickla och 1an måste ha hoppat av tidigt för honom såg vi inte röken av...Det var bara till å ta första bästa buss tillbaka. Som tur var stannade den vid skolan. Jag var sen (Ida var där tidigare för å fixa nåt så henne spelade det inte så stor roll) men orkade inte bry mig, vi hade ju gjort en erfarenhet iaf! Men när vi gått en bit snubblar Ida till och vrickar foten rejält! Helt sjukt vilken otur man kan ha på en morgon..
Jag blev sjukt rädd för jag har aldrig sett henne ha så ont, visste inte vad jag skulle göra. Usch.
Ett tag trodde jag hennes knä hade hoppat ur led eller nåt..det var inte alls kul.
Matilda kom förbi och hon var också tidig så hon följde med och hämtade skolsköterskan och var med Ida så jag kunde gå till min lektion, det var iaf en bra sak! 
Men läskigt var det.

Resten av dagen flöt på bra vad jag minns. Historian var stökig för vi hade individuella samtal och det var svårt att fokusera. Nästan mer för att jag inte kan ta in att vi har prov snart fast vi nyss har börjat, än att det var stökigt.
Jag och finaste Tildur skickade brev till Annie, Katarina och Maria som hade lektion i klassrummet mitt emot, en av de roliga sakerna med att ha glasvägg ut mot korridoren. Även en av de dåliga då man blir distraherad. Men man riskerar ju inte att gå in i fel klassrum iaf eftersom man ser vilka som har lektion haha.
Sen blev det till att handla med älsk, gjorde inte av med så mkt pengar - en av fördelarna med att ha köpt lunch i skolan hela terminen. Grymt skönt att slippa tänka på att fixa matlåda varje dag också, det blir mycket lättare att vara spontan o käka borta eftersom man inte måste ha rester till lunch...
Any way, vi käkade hos mig å kollade på L-word -  mys :)

Tror det snöade också...

Tisdag

denna dag har man då en lektion hela terminen, galet! Lite sovmorgon också vilket var skönt..Naturkunskap med Mario var väl inte så kul däremot..Ämnet är intressant egentligen men jag kan verkligen inte förmå mig att lyssna på honom! Han är så sjukt tråkig att lysna på. Men lite gick väl in iaf. Jag satt och filosoferade kring vissa saker han sa som jag finner otroligt intressanta. Kanske lägger upp de här nån gång ;) Efter det slutade jag ju egentligen men jag hade bestämt med Annie och Elina att vi skulle simma i Eriksdalsbadet kl 4 så jag tänkte att fram tills dess kan jag ju göra sångläxan och ensemble läxan...Eller inte haha. Jag satt vid datorn och slösade tid och hängde med folk i sofforna. Men jag spelade faktiskt lite och utvecklade faktiskt låten jag ska göra kompskiss på lite...och jag fick veta att killers kommer till hultsfred och att jag inte kommer kunna gå på nån av Lalehs konserter :( Men det är för att jag ska till Säfsen o det ska ju bli kul :)
Jag var så himla taggad på simningen så jag sket liksom i allt annat, det var som att jag bara gick å väntade på att få åka och simma. Hade ju ont i halsen så jag borde kanske inte träna egentligen men jag hade verkligen sett fram emot det och det kändes som det skulle vara bra att känna att man kommit igång iaf. Och det var sjukt kul!! 
Jag hade aldrig vart på eriksdalsbadet förut och visste inte att dom hade äventyrs bad och allt, och elina visste det inte heller så vi blev helt exalterade och Annie med, så vi spenderade lite tid där först haha. Men sen tänkte vi att vi skulle utnyttja vår upprymdhet till att simma så vi gjorde lite hederliga längder. Måste säga att det var väldigt mycket roligare och lättare att simma flera. Att träna tillsammans och motivera varandra och kunna snacka mellan varven gör det så mycket roligare att träna! Och efter att vi simmat våra längder lekte vi ännu mer i äventyrs badet, vilket jag tror gav mig mer träningsvärk en själva "träningen". Inte konstigt att barn är så vältränade, dom leker ju hela tiden!
Det är även väldigt skönt att simma på vintern, vattnet, ljuset och värmen ger liksom lite sommarkänsla :)
särksilt skönt i Tisdags när det snöade, vilket var fint i sig, men det smälte på en gång och blev slask vilket var mindre kul..

När Annie och Elina åkt iväg och jag gått ner i tunnelbanan upptäckte jag något hemskt: mina nycklar var borta. Jag fullkomligt HATAR den panikångesten man får av att upptäcka att något viktig är borta. Det är så sjukt jobbigt och det känns oms det händer mig oftare en normalt. Om detta beror på mig och min slarvighet och tankspriddhet eller om materiella saker helt enkelt inte gillar mig vet jag inte men ibland tror jag starkt på det senare. jag har ofta otur med all slags elektronik som inte vill fungera mm. och tappar som sagt ofta bort saker. Det är lättast att skylla på sakerna...
det faktum att jag då var trött efter träningen och väldigt hungrig gjorde ju inte saken bättre. Allt känns 1000 gånger värre när man är trött och hungrig, iaf. för mig.
Började tänka på hur jobbigt det skulle bli, att jag måste be om extra nycklar av Bengt, att jag måste ringa på, att han kanske inte var hemma, måste köpa ny skåpnyckel och ny tag...Sjukt jobbigt. 
Som tur var har jag ju Ida<3 Åkte hem först, om Bengt var hemma kunde jag ju komma in, men det var han såklart inte så jag åkte till Ida. Väl där kändes allt mycket bättre. Allt känns alltid mycket bättre när jag är med henne<3<3 det hjälpte också att jag fick käka o kolla på L-word :) och att jag fick sova över- det lyfte en stor sten. Jag pallade verkligen inte åka tillbaka - Bengt kanske inte var hemma än när jag kom(jag måste vara tillbaks innan 21 för sen låre dom ytterdörren) och då måste jag åka tillbaks till Ida igen,han kanske inte hade några extra nycklar och då måste jag åka samtidigt som honom dan efter...allmänt jobbigt så det var skönt att jag slapp det. Hade myskväll med världens finaste istället och allt kändes som sagt bättre<3


Onsdag

Eftersom Ida egentligen inte får ha folk som sover över, iaf. inte utan att ha frågat, så måste vi smyga ut på morgonen. Men då är det klart att det kommer nån människa och dom håller på och springer upp och ner så man inte vet var man har dom vilket ledde till att vi missade bussen. Sen var bussen efter också sen så jag blev rätt sen till ScceMun men jag hade tydligen inte missat nåt så det spela ju inte så stor roll. Plus att det var en klar och vacker morgon som vi fick njuta av längre :) Vi fik välja grupp till musikalen och fick manuset! Jag ska lätt söka rollen som präst, haha. Den är liten så man behöver inte känna någon press men får ändå va på scen och säga saker, plus att man kan göra en rolig Carola version av det :p
Sen var det dags för att kolla om mina nycklar kommit in i repan. Det är så jobbigt för man mår dåligt för att man vill ha tillbaka det man tappat så himla mycket men samtidigt är ovissheten bättre än vissheten att det inte finns där...
Till min stora lycka hade dom fått in mina nycklar och jag var lite halvt hög ett tag, haha.
Jag, Sara och Tilda började med engelska arbetet och valde Norrbottens Järn, coola som vi är.
Denna dag blev det även mys hos Annie som vi kom på i måndags. Först var det tänkt att vi skulle lyssna på klassisk musik men det utvecklades och blev 11 pers som drog hem till henne och lagade mat, myste, dansade och såg på film :) Det kändes verkligen som fredag vilket var trevligt och bidrog till att veckan kändes flummig, och det var trevligt att vi gjorde något tillsammans en vardag! Alltför länge sen.. Jag och Ida sov över hos kära Annie så jag kom inte hem och kunde byta kläder eller duscha då heller haha. Men det var otroligt skönt att slippa åka hela vägen hem så det fick vara värt lite skabbighet.
Vi låg och pratade för länge som sig bör när man sover över, det var ytterst 
trevligt!!


Torsdag

Annie och Ida började tidigare än jag så jag hade typ 2 timmar "hål" innan jag började som jag tänkte utnyttja till att göra sångläxan och enembleläxan som jag inte gjorde i tisdags. Så jag kollade upp lediga rum som jag trodde hade pianon och gick ner till repan. Dom släppte in mig i det rum jag valt och det visade sig att det bara hade en synt utan interna högtalare. Jippiie!!....Pallade inte be att få låna ett nytt rum så jag satte mig vid datorn istället..igen haha. Sen hängde vi lite folk innan den otroligt intressanta gympa lektionen om stress började!! För vissa var det väl kanske bra men inget kom fram som jag inte redan visste så det kändes lite ovärt att sitta där i 1,5 timme..plus att jag va fett hungrig. Stackars lilla mig, haha.

Min långa lunch spenderades med folket i sofforna på 0an. Det blev mys, porrsurfande, youtube klipp mm. Det vanliga ;) Finaste Robin köpte en Smoothie till mig som jag suktat efter som fan, tack!! <3

Efter extra trist Nk med Mario blev det möte med ABC gruppen om studentmössor och årsbok o grejjer.
det var Anton Småland som tydligen ska ha hand om Studentmössorna som frågade mig, sussie och Gotland om vi ville va me på mötet. Det var om vi ville ha en årsbok i 3an. Det är helt nytt så 91 får det gratis! Yeah...det verkar fett kul, och vi ska vara "kommité" haha. dom bjöd på fika också vilket var nice :p
blev lite besviken på den ekologiska studentmössan dock, den va lite lame...Men det är ju ett år kvar tills man behöver tänka på sånt, haha.

Sen när Sussie och jag skulle hem hände det "igen": mitt busskort var borta!!(inte igen att det var borta utan igen att jag tappat något) När jag kände efter i mitt vanliga fack i väskan var det inte där och inte i fickorna heller. Det ironiska var att vi precis innan pratat om när Sussie trodde att hon tappat bort sitt busskort, haha.
Sussie åkte iväg för hon måste med sitt tåg och jag hade panikångest igen, höll på å börja gråta..
Tillslut hittade jag kortet i ett av facken i min väska. Höll på å dö av lättnad. Jag måste ha varit så trött på morgonen att jag stoppade kortet i fel fack och dessutom inte kom ihåg att jag hade stoppat det där haha.

Det var väldigt skönt att komma hem och få duscha och byta kläder, även om jag väldigt gärna hade velat vara hos älsk och kollat på film och ätit kakor...Men det var skönt å bara vara hemma en kväll också, annars hade det känts ännu flummigare haha. Sen behövde jag packa och så och så gjorde jag min sångläxa så där kvällen före :p men det blev helt ok och jag jobbar bättre under lite press. Har svårt att prestera om jag inte är tvungen.

Fredag

Ännu en ganska soft dag. KuHi och sång. Sången gick bra, jag var förkyld så jag sjöng inte nåt. Hade nog kunnat sjunga egentligen men jag pallade inte sjunga låten jag skrev och visste att jag inte gjort allt ordentligt så jag överdrev mitt halsonda lite :p Istället fortsatte vi med en låt jag börjat på förra terminen när jag var sjuk. blev faktiskt sjukt inspirerad! har vart helt oinspirerad musikaliskt hela lovet men nu blev jag taggad! Fett bra :)
Efter lunch gick jag och Ida å fixade present till min kära vän ullet, typ 1 månad försenat...
Sen blev det mys i sofforna innan idas lektion började och jag åkte till Slussen å blev hämtad av pärona som hade vart på mc mässa. Var kul å träffa dom igen, det var ju 2 veckor sen. Pappa hade köpt en Che Guevara tröja till mig haha xD Så nu har jag två, en från ullet också, trots att jag inte gillar honom eller är kommunist.
Efter att vi fikat i Uppsala började jag må lite illa och det höll i sig och blev värre så på kvällen trodde jag att jag blivit sjuk, men det blev lite bättre..
Det var nada på Tv så jag spenderade kvällen med att spela, kolla på tatueringar på internet, testa brorsans nya airbrush och kolla i konstböcker. Blev as sugen på att gå på museum och åka till Louvren i Paris eller till Rom eller London..
Fortsatte även att läsa Shantaram. Har inte läst nånting sen jullovet, blir inte av i sthlm..Kändes wierd att komma in i den igen, den är liksom jullovet för mig. 


Nu blev det väldigt mycket text varav en del helt orelevant känns det som. Kanske redigerar den senare, om jag orkar...:p

Peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0