Duktig

9/2 2071
Intervju med Stina Temdahl Sundström som idag fyller 80 år.

"Stina, nämn en gång då du var riktigt lycklig."
"Hmm..låt mig tänka... Jo! Det var en gång, en varm sommar kväll i Juli då jag flöt stilla på ytan i en varm skogssjö utanför min barndoms hemtrakter. Solen var på väg ner och färgade himlen och vattnet i klara, mättade färger. Allt var stilla och för några ögonblick var allt ett. Allt hängde ihop. Det var så vackert och jag kände mig fullständigt hel. Förtrollningen bröts snart av min väns ord som kallade på min uppmärksamhet. Så är det med alla lyckliga, fulländade ting. De varar aldrig utan försvinner eller förändras..."


Igår kvällst åkte jag till Toften med Ullet klockan 9. Det var helt underbart. Sverige när det är som allra bäst. Fullkomlig lycka.
Det var 26 grader i vattnet, vi badade i en timme :) Finns inget bättre än toften på sommaren.


Idag har jag varit duktig! Gick upp kvart i 7 för att åka in till Uppsala och ha körlektion kl. 8...
Gick inte å la mig förrns 24 igår så man va rätt trött xp Jag fastnade framför I <3 Huckabees. En film jag velat se länge som gick på tv! Fast jag missade början så de va lite ovärt. Såg inte klart den heller, lärde gå å lägga mig... Men den verkade fett bra, måste se hela nån gång när jag är pigg och har tid! :p En av huvudrollerna e ju me i Darjeeling limited också, hihi

Lektionen gick bra iaf, körde med mamma sen också. Känns som jag börjar få kläm på det där med stadskörning ordentligt. Gick bra med planeringen med mamma också :) Slappnar av mer med henne, känns inte lika jobbigt å göra fel så jag gör mer rätt xp Fast de kan ju va att hon inte märker och påpekar när jag gör fel också...Hehe.
Hämtade ut Pride biljetter också, YAY :D Ska bli så mys<3

Annars har jag mest läst, sorterat massor på mitt rum, lyssnat på sommar i P1 och lagat mat. Vi grillade :)
Och.
Jag har fått....

BLOMMOR!
(bild kommer. Kolla bdb annars)
Av världens bästa flickvän! Älskar dig så mycket<3<3<3

Fick ett sms sent igår att jag skulle vara beredd på att de kanske skulle ringa idag. Jag fattade nada så klart, bara att de va nåt fuffens på gång... Klurade hela dan idag på vad de kunde va och när hon smsa att jag skulle hålla ig hemma började jag misstänka att det kanske var nåt sånt ;) Sen ringde det från blommaffären för å kolla så jag va hemma, blev så GLAD!! Sen gick jag runt å va helt rastlös i väntan på min bukett. Världens finaste! Blev gladgladglad!<3<3<3

Har vart skumt äder idag, först regna de när jag övmingskörde, sen sprack de upp å va fint men de blåste å nu är de mulet... Vet att man inte ska säga så men de e nästan skönt att de ska bli lite sämre väder. Man behöver variation! Och så får man mer gjort :p Bara de blir fint till Hultan, ser lite risky ut :o Hoppashoppashoppas....fingers crossed å tummarna hårt hållna!

Nu ska jag va lite mera duktig å klippa gräset, sen ska jag plugga teori ^^

Kommentarer
Postat av: Ullet

Åh nej. Förstörde jag din lyckliga stund? :( hehe :) de va nog det b'sta på sommaren hittills faktiskt :D

2009-07-04 @ 01:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0