En händelserik vecka

Jag är kär. 
Förälskad.
Upp över öronen.
Men ni behöver inte vara oroliga, det är inget som hotar mitt förhållande med Ida ;)
Min nya crush är....
SKÅNE!

Fråga Matilda och Sara.
Dom kan intyga.

Aldrig i mitt liv har jag sett något så idylliskt och pittoreskt.
Vallmon. Husen. Fälten. Havet.
Jag trodde inte såna ställen fanns på riktigt. Bara på tavlor och tv.
Jag ska ha sommarhus där. Minst. Om jag inte flyttar dit.
Kollektiv där liksom!
Vem e på?



Det ser liksom UT så här! Överallt! (Btw, e inte det där typ din fasters hus Sara? :o)

Som ni förstår hade jag en mycket trevlig vistelse i södra Sverige. Efter en resa på totalt ca 11 timmar var vi äntligen framme i Skillinge. Men vi åkte fint tåg ner(jag lyckades förövrigt spräcka min yogurt så det kom på hela golvet xp) och sen var jag så exalterad över allt så det var inga problem. Cykelturen från skillinge till Saras hus va bäst<3
Helgen spenderades till stor del på cykel. På fredagen cyklade vi väl kanske en mil totalt till ett ur mysigt gårdsfik och åt lunch. Detta ledde dessvärre till en mycket otrevlig rödhet i hela ansiktet, på bröstet och axlarna. Dan efter cyklade vi dessutom 1,5 mil totalt fram och tillbaks till Saras jobb. I solen.
Min panna och näsa flagade i princip bort igår och jag ser fortfarande ut som jag lider av nån hudsjukdom. Typ Lepra.
Så bränd har jag nog aldrig blivit i ansiktet xp
Men det var värt det, hur mysigt som helst! Och Brantevik där Sara jobbade var superfint, fiket va jätte mysigt! Och vi skrev ett fint meddelande till Sara i gästboken, hehe. Kanske får lite högre lön nu Sara?
"Najs Plejs! / S"
"Håller med fullständigt. Väldigt bra service! Särskilt tjejen med brunt hår och röda örhängen! Sara tror jag hon hette... /M"
hihi.

Vi åt även mycket jordgubbar, lyssnade på radio och spelade kort :) Bröd inhandlades på det lilla bageriet en bit bort. Hur mysigt som helst!
Vi hade även sällskap av en myrinvasion som råddes bot på med något slags gift. Alla dog dock inte utan krälade runt som zombies... "Akta myrbarnen!" "Titta, den nosar på dom andra." "Det kanske är dens föräldrar! "Mamma, mamma, varför vaknar du inte??????" Hehe" "Men Sara!!" xD

Tyvärr blev det inget badande, det blåste som bara den! Detta gjorde cykelturerna ganska ansträngande, jag är förvånad att jag inte har nån träningsvärk! Men det gjorde inget. Var så mysigt ändå :)

Liksom övriga världen chockades vi dessutom av beskedet om Michael Jacksons död. Det var Ida som på morgonen smsade om nyheten. Annars hade vi aldrig fått reda på det, halvt isolerade som vi var :p Det var för övrigt detta som satte igång det frenetiska radiolyssnandet... 
Jag trodde inte han kunde dö, han var ju typ gjord av plast. Eller? Hade han faktiska organ kvar?
Nej, usch vad hemsk jag är. Men det var ju inte som han hade några återstående stordåd kvar att uträtta. Jag tycker synd om honom som fick ett så jobbigt liv. Inte kan det ha vart lätt. Väldigt sorgligt öde. Sorgligt för familjen också så klart.
 Men jag är glad för hans, och alla fans skull att han inte hann genomföra konserterna i London. Hur kul hade det blivit liksom? Nu fick han åtminstånde dö med en viss ära i behåll.... Hade han inte dött innan sina 50 konserter hade väl dom tagit livet av honom. Förvånad att han blev så gammal ändå.
Förhoppningsvis är han nu på en bättre plats där han kan vara nöjd med sitt vackra, ursprungliga mörka jag och där paparazzi fotografer bränns levande. 
Sov sött Michael!

På söndagen var det så dags för hemfärd. Kändes som vi hade vart där en evighet och ingen tid alls. Det var iaf väldigt avslappnande. Det var yogurten med det skånska lugnet.
Matildi och jag fick njuta lite till av det vackra skånska landskapet på bussen till Ystad(Wallanders hem xp), sen vart de pågatåg igen och sen x2000. Jag böt i Norrköping för vidare färd mot Nyköping och ÄLSKLING! <3<3<3<3
Vi grillade och hade supermys<3
Måndagen spenderades till störst del på gräsmattan. Badade lite i Idas mini pool, hehe. Lyssnade även på Hasse Alfredssons sommarprat! (Förlåt att jag inte smsade Matilda). Det var mysigt, men kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig. På kvällen hade vi lite picknick med vattenpipa på ett berg(kulle) i Tystberga med Idas kusin Lisa. Mkt trevligt :)
På Tisdagen åkte vi in till Nyköping på världens stekhetaste buss! Altså på riktigt, det borde vara LAG på AC på bussen..
Vi gick till ett superfint eko ställe i Nyköping där Therese jobbar, men hon va inte där :p Ida klippte sig, vi åt glass och köpte byxor(Som jag hittade, hihi) och en sjal till älsk å sen drog vi hem igen.
Spelade schack(fast de kanske va på måndan..Inte för att de spelar roll.) och försvunna diamanten och bakade muffins :)
Jag tvingade ut älsk på promenad, såg på morden i midsommer och skulle sedan boka pride biljett. Men eftersom priset skulle höjas idag, dvs 12 igår natt, så hade dom stängt försäljningen vid 23! WTF?!?? En hel timme innan liksom! Bara för vi e sega... Blev sur :( Får väl betala 700 istället.. Men jag tycker dom e bajsiga! 

Det blev inget singstar den här gången men i helgen kanske! Det ska vara typ släktträff/kubbkväll hos Ida på lördag och dom vill så gärna att jag kommer... Lite jobbigt känns det att åka så mycket fram och tillbaks, men jag får biljetten betald.. Fast lite jobbigt tycker jag egentligen att det är. Vet inte varför jag har så svårt att ta emot gåvor. Men det känns som för mycket. Jag vet inte hur jag ska tacka för att verkligen visa hur tacksam jag är...Jobbigt. TACK Madeleine! tack.
Ska bli mysigt iaf. Sen får jag åka tillbaks igen på söndagen för på måndag blir det PACKNING!! Kan inte fatta att vi snart ska åka. Till HULTAN! WIIIEEE!!! Såg lite avskräckande bilder på Johns bdb som fick mig att längta haha.
Hoppas jag ser normal ut i fejan tills dess, Idas stora nöje igår var att dra loss stora skinnflagor från min panna och näsa...
Min hud var som papper och helt rynkig. Efter en natts aloe vera behandling hade den börjat flaga... Ajaj. Men nu är allt bortflagat. Ska bara läka :p

Idag gick jag upp tidigt, kl 7!, för att få skjuts med Madeleine till Nyköping. GÄSP! I Uppsala övningskörde jag lite med mamma, fikade i Gränby, hämtade syrran och åkte hem. Hon hade vart med katten hos veterinären och fixat nåt me nån tand tror jag... Vet inte riktigt xp Bra för mig iaf. Sen har jag bara degat, vart helt seg och trött... Ska till Malin och Oskar ikväll, Felix fyller 2. Jippiiiee!! Men jag måste rädda mamma, svek ju på Rosis 50års fest i söndags. Fast det hade tydligen vart helt ok, mina kusar hade tydligen vuxit upp och blivit trevliga och civiliserade! Tänka sig...

Det skrämmer mig hur osocial, tyst och seg jag blir utan dig älskling. Lite läskigt...<3
Saknar alla människor! Augusti verkar långt bort... Det kommer bli det bästa året nånsin!
Pratade en del om 3an hos Sara, trots att vi sa att vi inte skulle. Det känns inte jobbigt. Alls.
Allt känns bra. Fortfarande. Inte stressad. Lite nervös inför körlektionen imorrn dock... Men det blir nog bra.

Nu ska jag försöka göra nåt vettigt, typ duscha.

Kommentarer
Postat av: gissa vem? :O

du är så kär i skåne. jag gillade din reaktion när du såg havet! o myrbarnen. haha!

fru gud vad idylliskt det var där egentligen. finigt må jag säga.

det är okej att du inte smsa om hasse ;)

snart så är det hultsfred.......

2009-07-02 @ 17:31:15
Postat av: Sara

lite efter, men ÅH vad kul det var när ni var här! och det är så kul med någon som verkligen uppskattar naturen..haha! PUSS PÅ DIG!

2009-07-11 @ 16:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0