Hemma igen.

Alltså, det känns som jag har vart borta typ en månad. Ett år. LÄNGE iaf. Man förlorar verkligen tiden på festival..
Är helt seg i huvet och väldigt trött så de här kanske inte blir nåt jätte informativt inlägg om Hultan, de kanske de aldrig blir :pJag sov 16,5 timme ungefär så de blev inget nytt rekord ;) (17 timmar förra året :p) Fast i år va jag ju inte uppe hela sista natten, då hade det garanterat blivit mer! Å andra sidan var jag sjuk.. Hade typ 38 graders feber när jag kom hem, och då var jag ändå väldigt pigg i jämförelse med i lördags! Då var det inte kul alltså...

Om mitt minne e blurrigt, undrar då hur de e för dom som va wasted! Alltså, jag fattar inte riktigt grejjen... Jag vill ju se, njuta av OCH komma ihåg spelningarna och det har jag som sagt svårt med redan nu.. Men man har väl olika prioriteringar antar jag :p Vi drack inte alls mycket, lite första kvällen och en del en annan kväll. Då var jag nog rätt onykter fast jag bara druckit en hal 4,5 och lite vin haha xD Men de tar bra när man e trött å slut... Dansade som fan iaf, sjukt kul! 

Första kvällen ägde ut Peace första kväll totalt. Satt och chillade på hängstället, dansade röven av oss på samma ställe, dansade i Paradiset(Serveringen på campingen.) Bara att dom hade servering på campingen MED dansgolv och Dj´s äger röven av Peace. Även hängstället är något peace kan lära sig av Hultan... Snackade med nån packade tjej, fick en öl av henne, följde med henne å kissa bakom en resturangvagn xD Vi snodde även en oöppnad öl och en festival guide! hehe.. Festivalguiderna kostade annars 10 spänn! Ovärt. På peace fick man gratis.. Typ de ända som va bättre på peace iofs ;) Fett nice va de.
Något som inte var lika nice var att vädret var sjukt fint när vi anlände med bussen, men precis när vi skulle sätta upp vårt tält började det spöregna så allt blev blött -.- Då älskade jag min ryggsäck som visade sig va helt vattentät! I <3 Fjällräven!
Vi använde min handduk till att torka av allt å den torkade inte på hela veckan(använde den även till att ställa stövlar på såden va rätt lerig xp) så de blev inge duscha för mig...hehe. Fast de hade det nog inte blivit ändå. Matilda duschade dock! Duktig flicka :p Jag stog i bankomatkön istället. Det tog ungefär lika lång tid som för Matilda att stå i kö och duscha, haha. Va sjuk kö verkligen.


Onsdagen däremot var först väldigt lame. Gick bara å väntde på att konserterna skulle börja... Kollade på lite Dodgeball :p Va rätt kul, dom hade Dodgeball turnering hela veckan haha. Fett seriöst xp Men när det väl började ägde Gossip allt!! Så sjukt bra<3 Träffade Ante också, han va sjukt på å hade moshpit å grejjer xD Även Moa och Eugene va där plus en gammal 3a, subjektet! och nån etta :p 
Även Franz Ferdinand, Kings of Leon och Cult of Luna var väldigt nice fast jag inte lyssnat mycket alls på dom! Franz va verkligen nice! Se betyg nedan ;) På Cult of Luna höll jag dock på att somna, hehe. Men det var verkligen över förväntan! Eller snarare inte alls vad jag förväntat mig...

Torsdagen va nice minns jag med röj på fibes oh fibes på P3 live session, Maia var söt, vi hade tid att laga mat(skippade Peter Bjorn and John), The Federales(Saras polare!) Va sjukt nice med fett röjjig basist och Hello Saferide va riktigt bra fast jag knappt lyssnat på henne heller! Tyvär blev Regina dagens besvikelse :( Spelade typ bara nya låtar jag aldrig hört å de va allmänt inte party... Det regnade också vilket inte direkt hjälpte. The Killers, stora dragnamnet var väldigt nice faktiskt! Matildas hallelujah moment ;) Jag var inte lika extatisk men det var kul! Sen blev det nästan ännu roligare när vi röjde i paradiset och va lite på lyset som sagt, hehe...

Fredag. Hmm... Var lite sena till Dungen kommer jag ihåg, men inte varför xp Dom va fett mys iaf, SÅ flummiga<3<3<3 Kollade in en Rookie, Lisa Bouvier, som va väldigt söt å sen kollade vi Markus :) De va kul, dans å allsång fast jag bara kunde typ 3 låtar :p Just de, sen var det dags för mig att spela! Då måste de ha varit dan innan som vi drog runt å kollade massa tält! Jag blev djurfadder och fick en tröja, och vi upptäckte LO tältet :) De va fan räddaren i nöden alltså. Gratis mackor och soppa(läs Buljong...) samt tävlingar med vinster som RUSSIN och BARS! :D Jag älskar LO alltså, haha. Men vi stannade även i Popkollo tältet och blev medlemmar för att dom ska få bidrag :) Då blev jag uppraggad av tjejn som va där att spela på öppen scen på fredagen efter Markus! Så jag gick just när han börjat köra sitt roliga, röjjiga extra nummer(Ge mig ingen vit skit, ge mig afrobeat! haha!). Öppen scen hade dock blivit uppskjutet för Comviq vagnen hade blivit sura för att dom spela hela tiden xp JAg skulle hur som helst missa början på Anna Ternheim om jag spelade, något jag absolut inte ville! Så jag sket i de. Var mest bara en kul grej ändå, kunna säga att man spelat å hultsfred liksom ;) 
Men de va de värt. Anna alltså. Jag vet inte riktigt vad hon gör med mig, jag vet inte varför jag älskar henne så mycket. Jag bara gör det. Hon är helt otrolig. Är nog lite förälskad i henne, men säg inget till Ida ;) (PUSS ÄLSKLING!)
Det var fett bra iaf. Hon är alltid bra<3 Men bättre väder och mer publik hade höjt det ett snäpp till...
Sen blev det krubb i gräset medan vi kollade på Madness. Fett sköna killar alltså! Fatta hur gamla dom är och hur länge dom hållt på! Sjukt nice iaf :)
A camp var lite lame tyvär, ingen stämning direkt.. Men fina ändå. Nina e ju fett nice! Plus att Anna kom och sjöng på en låt :D På Winnerbäck(koserten på Pampas, hade inte snoddas biljett och sket i den första mindre konserten. Då va de regina) satt vi å kollade. Varken jag eller Matilda e ju SÅ stora fans, jag har liksom met lyssnat på nyaste skivan och vissa gamla låtar... Mend e va mysigt! Hans fans e verkligen helt besatta..Han e så söt för han ser precis lika salig ut varje gång publiken öser ut sin kärlek. Fint<3 Mando va tyvär också en besvikelse. Va inställda på röj men de blev sådär :/ Jag har ju inte lyssnat så mycket på dom heller men förra året på Peace röjd vi som fan! Nu va de lite lame.. Tusen gånger bättre va däremot The Sounds som va efter! Fast man hade ju inga förväntningar på dom heller som man hade på Mando. Mend e va sjukt röj! Dom e VERKLIGEN ett galet bra live band. Fett kul.  Sen röjde vi mer på The Koo Koo´s på rookie scenen. Hon som raggat mig till öppen scen va gitarrist i bandet :) Väldigt nice! På Timbuktu va men helt slut och längtade efter tältets liggunderlag och oroliga sömn, men det var också sjukt bra. Han e verkligen stört bra. En av sveriges bästa liveakter. Verkligen. Måste säga att fredagen totalt ett var bästa dagen. Matilda och jag tyckte de borde ha vart den sista dagen, alltså på lördagen.

Men de va en jävla tur att de inte va de för på lördagen vaknad både jag och Matilda och va vrak. Som jag skrev hade jag antgligen ganska rejäl feber, som tur va hade Matilda piller<3 Det regnade också.. Det stog mellan Simon Norrsveden och Melody club. Eftersom det regnade och vi båda var helt slut blev det simon. vi satt på golvet. Matilda höll på och svimma och jag sov. Party! Haha xp Vi hade ju fått hans skiva gratis och snackat med honom vid "Moodie" tältet dan innan(Sell out! xp) så vi lärde ju gå, hahaha. Men när Melody club körde igång en hit som jag inte kom ihåg vilken det v gick vi ändå dit. Vi hade ju regnkläder och stövlar(fast Matildas pajade ihop helt och mina läckte in :p). Detta och electric som extra nummer fick igång oss båda. Blev riktigt pigga faktiskt! Fast på mig var det väl mest iprenen som kickat in... Vi sket i Adiam Dymott och drog till LO tältet och åt istället :) Vann en till Kellogs bar och jag vann 2 paket russin på pilkastning :D På torsdagen vann jag bara plåster så de va ju en förbättring! haha xp Sen målade jag en tygpåse i IBUs tält, gick till tjejouren och drack kaffe...Chillade :p Kollade på Cilihili sen, hon va fett skön! Men de bästa va ändå att en viss person som börjar på A och slutar på nna Ternheim va där! Höll. på. å. dö. Verkligen. När hon gick va hon fett nära! Alltså, jag kommer aldrig våga prata med henne. Alltså verkligen. Aldrig. Jag blir en rosa pöl, hahahaha. Blir typ sjkt liten, blyg och fjollig. Helt sjukt. Hahaha. Jnny Wilson va också där, men det är ju av mindre betydelse xp gillade henne skarpt förut dock, men vi gick inte ens på hennes konsert :p Vi kollade lite på sköna mannen Promoe men jag har ju inte lyssnat nåt på hans nya skiva, inte för att de behövs, de e ju röj ändå! Men jag va trött också å vi lärde packa, så de gjorde vi :) Va uppehåll då och va det hela kvällen och natten vilket var N.I.C.E! Låg i tältet och dog en stund, fick mer ipren av Matildi<3

Sahara Hotnights va nästa band å dom va också rätt lame..Tyvär. Dels va jag helt seg, dels körde dom typ bara nya låtar som jag inte lyssnat på alls. Blev lite besviken... Men de e väl klart att dom inte vill köra gamla låtar i guess. Men man hoppades ju.. Pluss att dom blivit så jäkla clean å tråkiga! Jävlit god Veganpasta piggade dock upp, bästa maten på hela festivalen! Stormköket blev de bara frukost av å en middag. De räckte xp Pallade inte annars plus att de regnade ju en del så man kunde inte laga mat alltid eller hann inte för de va band. Så de va nice me riktigt gott käk! Kollade in Syster sol lite, tyvär va jag fortfarande död men när hon sket i att tiden va ute och sa att "dom får släpa mig av scen" och säkerhets tjejen blev Så. Jävla. Sur. piggade upp! Hon lackade verkligen ur totalt och bara "Brytbryt!" hela tiden xD Sjukt kul, taggade igång mig å hon fick världens cred för att hon fortsatte köra. Älska trotset, haha.
Va därför lite piggare på Winnerbäck, men återigen inte Så mycket man kände igen. Ändå nice konsert :) Hade VERKLIGEN önskat att jag va piggare sen för då va de SMK. Alltså seriöst, dom killarna har verkligen ADHD allihop! Helt underbara verkligen. Stog med Amtilda först men jag va så slut så jag pallade inte dansa nåt, kände bara att jag va ivägen för dom som gjorde de, så jag gick å satte mig vid Trädet :) Hade Verkligen velat röja alltså... men eftersom jag va längst bak såg jag hela showen istället vilket va skit kul! Dom e ju verkligen helt sjuka xp Älska dom! Fast jag skulle aldrig LYSSNA seriöst på dom, gillar bara sån musik om man ska röja å dansa :p

Hela festivalen avslutades sedan med thåström. De va jävligt mäktigt faktiskt. Han har ju sjuk integritet, jävligt seriös haha. Fatta att han e typ 50 hörde jag nån som sa å de e sant. De e rätt ballt. Plus att han e Ebba! Missade dock en del för jag smsade massa med älsk<3<3<3<3<3 Plus att jag var alldelens för trött och sjuk för att egentligen va uppe. Annars hade jag lätt vart uppe å röjt hela natten ;) Även här kom Anna in! :D Dom passade verkligen ihop, mörka å seriösa som dom är. Som SMK sa så e Anna och dom varandras motsatser :p Men de va en fin avslutning, han körde till och med Die Mauer fast han sagt att han inte vill köra gamalt Ebba och Imperiet! Och så körde han Aldrig nånsin komma ner som jag älskar<3 De va tur att de inte va timbuk då för jag pallade verkligen ingenting och på Thåström e de inte röj direkt xp Men som sagt, väldigt mäktig show!

Sen var det bara att åka hem. Kl 6 på morgonen var det dock nån/några idioter som drog ur våra tältpinnar! Alltså, jag blev så JÄVLA förbannad!! haha. Rent adrenalin sköt mig ur sovsäcken, upp å i med alla pinnar. Fy fan va lack ja va. Man bråkar INTE me Stinsen när hon är trött alltså. Min sömn är HELIG xD Fråga Matilda bara...höhö.
När det väl var dags att gå upp var det enbart tanken på att få komma hem som drev mig framåt... Resan gick bra. På centralen förundrades jag över hur Pigga alla såg ut! Som om dom sovit och duschat liksom! Helt sjukt xp När jag kom hem fick jag äta, ducsha, borsta tänderna(som jag inte gjort på 3 dar xp) och äntligen gå och lägga mig i en mjuk säng halv 8! Gudomligt...

Sammanfattningsvis:
Mycket bra jag kände till, ännu mer nya bekantskaper och fördjupat intresse!
Trots sjukdom, smärta och regn ger jag Hultan 4 av 5 och den ägde faktiskt peace förra året ganska hårt. Nästa år har vi körkort, då jävlar ska alla med å så ska vi ha värsta campet å RÖJA hultan! Så det så!

Nu ska jag åka till Uppsala å möta min älskling! Lägger till mer grejjer sen :)
Fred

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0