Regn.

Det ska regna imorgon. Det har regnat lite idag. Det är otroligt skönt. Vet inte varför men jag finner det väldigt tillfredsställande. Bär fortfarande på en väldigt stor trötthet, fast jag är i princip frisk. Hade typ inge ont i halsen alls imorse och slemmar inte lika mycket(i näsa och hals alltså, jag taffsar inte xp). Känns som jag inte skulle orka med fint väder liksom. Och det är ju bra. Att de stämmer överens liksom.

Får väldigt mycket gjort också. Har rensat en hel del idag, det är så otroligt tillfredsställande! Älskar det. Älskar att kasta, älskar att hitta gamla minnen. Nu är nästan allt grov sorterat. Slängas, ge bort och spara högarna är i princip klara. Sen ska jag bara sortera igenom spara grejerna igen men det går nog rätt fort. Ska bli så otroligt skönt att bli klar, vill nästan inte göra nåt annat än sortera xp Sen kan jag liksom ägna mig åt annat. Jobba. Tjäna LITE pengar iaf.

Har kört med mor också. Backade och parkerade. Är drottning på å backa runt hörn nu! Tipset om högra backspegeln från Jenny hjälpte verkigen. Känns skönt, nu kan jag koncentrera mig på resten liksom. Parkering e väl fortfarande lite si och så, men helt ok iaf. Känns skönt. Gjorde 2 teoritest igår å de gick väldigt bra. Ska göra ett till ikväll om jag pallar...
    Tydligen hade brorsans bil, som jag körde, gått sönder. Fronten va tydligen lös eller nåt. Blev värsta diskussionen vid maten för vi fattar inte när de skulle hänt. Vi vet inte om de va så innan vi körde å det finns ett tillfälle då det skulle kunnat hända men mamma tror inte de va det. Hon borde ju ha hört liksom.. Men pappa ska så klart veta bäst och han måste ju VET hur det gick till! Spela roll liksom? E den sönder så e den. Vi vet inte hur det gått till och det gör inte saken bättre heller. Den blir ju inte mindre trasig för det... Jag blir så trött.
    Samtidigt tycker jag synd om honom. Han är sjukt dryg, jobbig, irriterande och dum, men det kan ju inte vara lätt. Ingen förstår och ingen ser saker på hans sätt. Det är ju inte konstigt men eftersom han inte kan se saker på vårt sätt heller kan det inte vara lätt. Fett handikappande ju... Han har vart väldigt grinig på sistone. Och så är det den där magmunnen med kramp å grejjer som han skulle kunna göra nåt åt, men han tar piller i stället. Det är inte lätt å va puckad. Så jag tycker synd om honom. Han är ju ändå min pappa. Får väl försöka va lite snäll, även om det varit svårare en vanligt på sistone. Har vart hemma för länge....

Annars har de vart lugnt idag. Som sagt mulet å regn. Kollat family guy, fikat... Rensat mera nu efter maten, pratat med älsk<3

De va värre igår. Eller, så farligt va de väl inte. Monika och Stephanie som mamma och jag träffade när vi var i Italien för typ 5 år sen var här. Alltså, vi har ju träffats på dom 5 åren, de va ju inte så att dom ba HEY! kom hit helt random xD Det känns så himla ovärt bara. Jag får verkligen inte ut NÅGONTING av att träffa Stephanie. Jag undrar hur hon känner, hon visar ju inga tecken på att vara negativt inställd på når sätt, men jag tycker det är otroligt tråkigt. Jag gillar inte henne. På nått sätt. Det är väl inte så at jag ogillar henne heller men vi passar inte ihop. Har inga gemensamma intressen och helt olika liv, synsätt och tankar. Vi passar inte ihop och jag skulle absolut inte sörja om jag inte träffade henne igen. Nånsin. Jag får liksom ut NOLL av våra små playdates...
Mamma håller väl mest kontakten för att vi ständigt måste bjuda tillbaka när dom bjudit oss. Monika tror jag tycker det är kul. Önskar att dom bara kunde sluta gilla oss. Sluta höra av sig. Hemskt, jag vet. Men jag orkar inte. Varför ska vi vara vänner? Ingen i min familj njuter av det iaf.
  Som tur var va Stephanies kusin Alma med igår. Henne känner jag, är väl inte skit glad i henne heller men då måste ju inte jag underhålla Stephanie hela tiden iaf...Då kan dom leka. Hennes mormor var också med. Söt tant.
Vi va i toften hela dagen. Jag badade inte, ville bli frisk ordentligt först. Men det var väldigt vackert väder och varmt så jag va bra sugen... Nåt som badade däremot var min mobil xD Va ute på bryggan, hade mobilen i bröstfickan, lutade mig lite för långt fram... PLUMS! Tog ganska lång tid innan jag över huvudtaget fattade vad som hänt, haha. Då var det försent. Så mycket vatten som det är i Toften nu(nästan rekord! Galet..) var de ju kört. Improviserade ihop en hov men de funkade inte. Som tur är har jag en lång far som ställde upp. Han höll sig i bryggan och kände i dyn med fötterna efter mobilen. Kan inte ha vart så trevligt xp Trodde verkligen inte han skulle hitta den. Först hittade han en GIGANTISK mussla! Ärligt, jag har aldrig sett en så stor! Över 10 cm lång.. Sen hittade han otroligt nog mobilen! :D Själva telefonen va ju inte mycket värd. Syrrans lastgamla siemens liksom... Men SIM kortet! Vet inte om mobilen funkar än, ska få torka mer. Men jag blev VERKLIGEN glad över SIM kortet, och att de funkade! De livade ju upp lite iaf xp

Deras vovve va söt iaf. Han blev super lycklig över vattnet, badade hela tiden :)

Sen åkte dom hem, böt om och kom till baka för middag.... Efterätt. Fika. Prat. Åkte kvart i 9 ><
Nu behöver vi ju inte ses på ett tag iaf...


Jag å älsk hade 1 år och 5 månader igår också! Känns sjukt att de snart är 1,5 år... GALET! Time flies...

På Onsdag ska jag sjunga på "Café kväll" i Älvåsa också.."JIPPIIIEEE!" Men de e ju mitt eget fl som tackade ja.. Men de e ju ett bra sätt att inte släppa spelandet helt iaf. Nu Måste jag ju öva LITE iaf. Å de e ju bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0