SOMMAR!!!

Nu är det iaf sommar på riktigt igen, äntligen!! Eller, det har väl iofs varit typisk Svensk sommar... Men nu e de schteeek!! Men det var varmt och fint igår också faktiskt. Chillade på förmiddan och fick skjuts in till stan av syrran, yay! Hon skulle volontära lite på ett katthem i Uppsala. Hon kan inte va hemma å ta det lugnt, men de va ju bra för mig :p Kändes väl inte så där jätte kalas på lektionen igår. Kändes fortfarande som jag hade potatismos i huvet... Plus att jag aldrig fattar vad han vill eller menar. Men men. hade sista lektionen med honom idag så, hehe. Hoppas Jenny som jag kommer ha sen är lite roligare. I alla fall. Höll på å dö av värmeslag på bussen hem igår. De va galet. Såg ett spöke på bussen också. Å jag som såg ut som apskit xp Fattar inte varför jag bryr mig överhuvudtaget egentligen. The past is past. Men jag vet ju hur djungeltelegrafen går här. Man vill ju visa att man kommit nån stans. Fast om jag fortfarande bryr mig om vad dom tycker så har jag kanske inte kommit så långt som jag tror...

Väl hemma blev det dusch och fix å sen bar det av till Emilia :) Blev en väldigt mysig kväll med tjejerna. Det var Emilia, jag, Jossa, Linnéa och Micka. Vi lagade mat(tacos, vad annars? xp) och åt ute vid deras pool tills vi, eller iaf jag, hade fyrling foodbabys... Sen badade några, jag kände att det inte var en så bra idé med tanke på förkylningen. Jag som aldrig brukar banga, men jag vill verkligen bli frisk. Särskilt när det är så fint väder! Det var ganska kallt i vattnet också så de va ju bättre att avstå då och kunna bada nu istället :p Emilia den lilla filuren hade som vanligt hittat på bus. Tippsrunda med efterföljande tvälingar/lekar. Fett skoj var det! Fast jag sög.. Men jag tycker min förkylning va ett handikapp, jag skyller på de ;) Jag vann iaf tävlingen där man skulle få in flest mashmallows i munnen, haha. Vinnarna fick oerhört fina priser, hehe, och sen gjorde vi fruktsallad under skvallrande och sexsnack ;) Hann precis käka klart och dricka upp teet när far kom. Klockan var tolv och balen över :( Men dom andra skulle kolla på skräckfilm så det var ju skönt å slippa, hehe.

Idag sov jag ut till halv elva, käkade frulle på altanen och läste tidningen. Precis som det ska va på sommarn! Fick ta bussen både in och hem idag, men de va inte hela världen. Sörjde lite att jag inte kunde vara ute och njuta av det fina vädret, men när man e sjuk ska man ju inte vara ute i solen (säger min mamma ;p) så de va kanske lika bra. Har iaf inte vart lika mosig i kroppen o skallen vilket e skönt. Hostan och slemmandet är dock kvar.. Hoppas vara frisk tills imorrn, jag vill bada!! :  lektionen hann jag iaf hämta ut våra biljetter till Malmö! Matilda tänkte fixa de igår men de var 200 nummers kö och maskinerna va paj..Galet. Så de va ju tur att jag kom på att de fanns biljettautomat i Uppsala :) De ska bli så himla kul, hoppas det underbara vädret håller i sig bara!

Körlektionen gick väl helt ok. Jag är ju där för att lära mig men som sagt så får han mig att känna mig som världens sämsta bilförare...Känns nästan som man bara vill skita i hela grejjen. Men nej nej. Nu tar vi nya tag! Som sagt ny körlärare sen :) Tränade korsningar idag och jag tyckte faktiskt jag började få till det i slutet! Men de e inte så lätt när man har gjort helt fel i typ 2 år xp Sen e han ju så petig också, men det är ju hans jobb..

När jag kom hem påbörjade jag ett litet "projekt" men det säger jag inget om, hihi. Dom flesta som läser denna blogg kommer få reda på det tidsnog :) 


Så till Midsommar och först min fantastiska, roliga, mysiga vän Matildas födelsedag! Färden till min vän gick bara bra, fick kuta till bussen i Rotebro dock. Pendeln va seg så jag hann precis! Träffade Linnea på bussen också :) Middagen va fett mys och skön blandning av Matildis gamla vänner och rytmusare. De var jag, Sara, Catharina, Linnea, Tilda, Joppe och Robin från Rytmus. Av mig, Catta och Sara fick Matilda en drinkbok och ett cocktail glas hehe. Av mig fick hon även inträde på Baba Sonic och en drink :p Joppe och Robin hade gjort en fin fotoram med bilder på dom och prins carl-philip xp Matilda hade gjort supergod middag och efterrätt, tack vän! 
Mycket trevligt var det, och fint väder om än inte så varmt.

Folk droppade av och tillsist var det bara Rytmus gänget kvar. Vi drog in till stan vid 10 för lite clubbing! ;) Viktigt att nämna är dock hur coola Tilda, Robin och Joppe var på pendeln, hur fina kort Catharina tog och vilka fina snoppar, tuttar och muttor vi alla ritade på Tildurs redan dekorerade kropp :)

Tilda, Robin och Joppe gick med mig och Matilda från slussen till Maria torget. Linnea och Catta var tråkiga å följde inte me på party :( Men dom följde som sagt med fast dom inte skulle in hehe. Vi stog utanför ett tag och kände oss osäkra på om det var rätt ställe. Det stog nämligen Rocks utanför, inte Baba Sonic. vi köpte lite cigg och kände oss coola och kom fram till att det måste vara där. Så vi tog farväl och jag å födelsedagsbarnet begav oss in. Matilda fick så jävla cool nervös röst när vi skulle in hehe ;) Skit kul var det. Sen blev det fina drinkar(ALLA andra drack öl eller vin haha), dans till bra musik, vin, prat, vinfläckar och dans dans dans till allt mindre indie musik. Black eyed peas liksom? haha.
Jävlit kul var det iaf och vi lyckades bli på lyset av bara en drink och ett glas vin.
Vi knallade i den vackra sommarnatten till slusken, väntade på bussen i en trappa och babblade hela vägen hem till Orminge, haha. 

(Btw så kollar på Allsången på webb tv medans jag skriver. Det är Thomas Ledin haha xp Men man måste ju kolla! De e ju sommar :) Känner att jag måste blogga klart innan jag kan skutta till tv:n, kommer nog inte bli på ett tag sen eftersom jag först ska till Sara och sen Ida :p)

På Torsdagen var det bara till att gå upp tidigt, Matilida skulle till landet och jag skulle till Ida.
Vid biljettautomaten blev det dock jobigt. Matilda hade sprungit iväg till sitt tåg och jag var lite stressad. Precis när jag drog kortet insåg jag vad jag hade gjort. På onsdagen tog jag ut 300 kr och bestämde att jag bara fick använda dom och inte kortet. Ofta haha. Köpte så klart cigg med kortet och tänkte "Jag fyller på med pengar imorrn innan jag åker till Ida". Yeah right liksom! Ofta jag kom ihåg det helt död som jag var. Paniken kom, det var 4 timmar tills nästa tåg. Vad skulle jag göra? Jag sprang och hoppade på tåget iaf. Kom på att jag kunde be Ida föra över pengar så jag gjorde det. Böt vagn i Flempan också, så kunde jag åka "därifrån" så blev det lite billigare. Men det kom ingen konduktör! Fick åka gratis, fett nice! Hehe. Annars hade jag köpt biljett i onödan. Det löser sig alltid.

Blev så lycklig när jag äntligen fick träffa min älskling, kunde inte slita blicken<3<3<3 Fikade jättegod kaka som älskling bakat, mös massor<3<3 Vi hade ju ett år och 4 månader också! Den 18e<3 För exakt ett år sedan då var vi och tältade i Aspa... Helt sjukt. Så otroligt länge sen...Sen hade Idas päron gäster så vi drack lite välkomstdrink med dom och sen käkade vi och hade mys på hennes rum :) Vi såg på finalen av I survuved a japaneese gameshow haha. Fick supergod efterätt, jordgubbar och mascarpone, som det även bjöds på dagen efter. Mums! :P

Fredag 19 Juni. Midsommar afton. Förra midsommarafton spenderades hos underbara Sara<3 Känns också otroligt längesen. Efter en välbehövlig dusch kom vi på att vi kunde sova i lekstugan, kommer inte på varför, så vi städade ur där. Sen spelade vi sing star med Ingrid, haha. De va fett kul! Fast Ida vann ju hela tiden... Jag tror jag försökte sjunga för fint xp Skoj var det iaf.  Sen kom det gäster, blev käk och sen spelade vi rockband! Vi gjorde ett band, vi heter The Muffs å har världens coolaste logga, mohahaha! Vädret var skumt också och växlade mellan sol och regn o mitt under spelet började det åska som fan! Fast det blev bara typ 2-3 smällar.. Sen blev det fint igen, haha. 
Vi fixade fint i lekstugan, tog med deras lilla bil TV, gjorde popcorn och gick ut och la oss där o kollade på Juno. Hur mysigt som helst!<3<3<3

Lördag 20 Juni var vi trötta och sega. Jag hade snoront i halsen när jag vaknade. Ajaj..
Kändes som söndag, så det var ju skönt att det bara var lördag :P
(HAHAHA!!! Per-Erik har värsta sologrejjen på Allsången! Sjukt fult xD)
Gjorde inget spec, städade ur lekstugan, kollade på tv, tog en prommis till macken. Lyckades precis tajma regnet, haha. Men som tur var hade vi paraplyer :) Vi hyrde Pojken i randig pyjamas som vi kollade på sen. Jag läste den i 9an så de va riktigt kul å se den, och den var väldigt bra! Synd bara att den var på engelska. Hade känts mycket trovärdigare om den vart på tyska. Britterna var ju liksom mot nazisterna.. Men överlag riktigt bra! Lite mer ångest i boken dock.

Sen blev det jordgubbar, melon och glass. MMMmm!! Man blir välgödd hos Ida ;)
Kollade tåg, kollade på tv? Sen "gick vi och la oss" ;)

Söndag. Dags för hemfärd. Som jag skrivit blev de brådis, tog tåget, övningskörde, kom hem. Käkade, kollade tv.. De vanliga. Bloggade å sussade :p
Det var ju sommarsolståndet också. Det missade man ju helt. Så nu blir det bara mörkare. Orkar inte tänka på det...
Synd att de ska va så förbannat kallt den ljusaste tiden så man inte kan va ute. Men de e ju fortfarande ljust och fint. Nu tänker vi inte mer på det.

Nu ska jag iaf kolla på Morden i Midsommer på vanliga TV:n ;)

Får se om jag skriver nåt imorrn, annars blir det kanske inte förrns det blivit Juli!


Kommentarer
Postat av: matildaaaaa

fick jag cool nervös röst? hahahaha. men tack för senast stinaaaa! :D

2009-06-24 @ 11:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0