Första dagen på lovet!


Så var det sommarlov.
Det regnar och jag är ensam.
Det kan låta väldigt deprimerande men jag är otroligt glad. Jag saknar min älskling, så klart<3 Men det var länge sen jag var ensam och ledig. Den där frihetskänslan. Jag är otroligt glad.
Kände mig nästan lite stressad förut, att jag inte skulle hinna bli uttråkad eftersom jag måste jobba så fort jag har tid över, eller plugga körkort. Men nu känns det bara bra.
Det kommer bli en bra sommar.
Den kommer snurra fort.
Den lämnar en alltid en smula annorlunda.
Lite äldre.
Några erfarenheter rikare.

Igår hade jag underbara vänner här hos mig. De var hur mysigt som helst! Avslutningen va väl så där, Pella å Rektorn höll ett pinsamt tal, lärarna sjöng gulligt... The usual. Sen fick vi våra betyg och jag blev överaskad i 2 ämnen: Idrott och GeMu. Trodde inte att jag skulle få VG i idrott eftersom jag inte gjorde VG/MVG uppgiften...Men jag klagar inte! Tycker synd om Matilda mfl dock som också fick VG fast dom gjort uppgiften och skött sig..Dom försökte prata med Erik men han blev tydligen mest väldigt besvärad...
Fick MVG i GeMu också! Haha. Fast jag inte kompletterade :P Men jag fick ju iaf MVG på slutprovet å VG+ på inlämningen.. Så de va ju nice iaf :)
Blev ingen sista lunch i resturangen eftersom 3orna skulle ha avslutningsmiddag där..Köpte en macka istället å hängde me älsk eftersom hon skulle åka..Hon åkte vid 12 å sen satt vi å hängde vid entren i typ 2 timmar till, haha. Tänkte att vi skulle kolla på utspringet. När de va en halvtimme kvar kände vi att vi lika gärna kunnat åka till mig på en gång, men då va de ju bara en halvtimme kvar så vi stannade xp Men vi fick iaf se när Ryt musarna, lotta, pia mfl;s band, haha. Sjukt kul! Fick se lite annan dans å sång också..

Hade inte direkt nån sommarlovs känsla...Inte som när man var liten å hade den där aldelens speciella känslan. Men när dom sjöng Studentsången(eller vad den heter) så blev det lite högtidligt och en skugga av den känslan smög sig på.
Regned öste ner och jag tyckte riktigt synd om dom som tog studenten. Men då måste de ju bli fint nästa år! :p

Sen blev det hej då till Linnea, Katta, Chatarina å Matilda :( Men vi ses ju igen på Onsdag när fina Matilda fyller år! Då ska vi ut å röja ;) Hehe. Å sen sak vi ju till Sara också! Den 25 :D
Annie, Tilda, Sara, Joppe å Robin hänkade iaf på hem<3 Men först gick vi å handlade, cider, mjölk o ciggaretter, hehe... Hade ju lovat Annie att vi skulle röka xp Men vi får faktiskt feströka å de ba ju fest...Vi firade ju sommarlovet :) Hade ett seriöst snack med älsk häromdan där jag lovade att aldrig börja röka på riktigt. Och de skulle jag inte kunna heller. Hatar att vara beroende av saker. Särskilt världsliga saker som ciggaretter, kaffe å likn. Sånt skit ska inte få ha sån makt över mig, få mig att må skit å slösa massa pengar...

Vi försökte va coola men vi failade nog ganska hårt xp Tog massa fina bilder med Tildas och Annies kamera när vi väntade på bussen i Forum Nacka. Mycket mys :) Hemma lyssnade vi på musik, drack cider, låg på golvet, rökte mer, Tildur sprang i regnet å de var underbart<3 Vi kollade även på ett L-word avsnitt. Måste ju indoktrinera mina fina vänner ;) Annie lämnade oss och sen blev det matlagning. Improviserade ihop couscous med tomatsås. De fanns inte direkt mycket å välja på xp Men de blev gott!! Sara var duktig :) Kollade på lite Talang, Tildur spelade spel och sen såg vi Dirty Dancing. Vi trängde ihop oss i sängen och somnade strax efter 23....HAHA! Pensionärer vi är... :p

I morse blev det Barnkanalen(tänkte se slottet på Greveholm men det visade sig att de va imorrn :( ) och Skattkammarplaneten :) Efter frukost på dom sista resterna åkte dom hem. Jag satte på musik och plockade undan, diskade, såg på tv, pratade med älsk, började blogga, såg på tv, klinkade gitarr och lagade mat. Och nu sitter jag här igen å fortsätter blogga ;)

I Onsdags och Torsdags var det flummdagar. I Onsdags var det Nk dag vid Hellasgården. Det regnade. Jippiii!! Åkte bara dit för å träffa folket<3 Annars var det typ helt ovärt. Ok om de hade vart fint väder så man kunde ha njutit av de, men å traska runt å namnge växter i blötan, knalla upp för ett berg helt i onödan för att sen sitta och vänta medan några fiskar? Nej tack. Vi drog :p Åkte till skolan å käkade lunch, sen gick vi till Ica å köpte kakor, mjölk å te. Sen åkte vi hem till oss, fikade och såg på Bridget Jones :) När dom andra dragit bakade vi scones till middag, hehe... kollade på tv, pokémon och mös<3

Så i Torsdags var det dags igen, men då var det lite finare väder. Vi lekte på lekplatsen, åkte linbana, spelade kubb, käkade korv och mös. Sen var det fotbollsmatch mellan 3orna å lärarna. Sjukt kul! Alla tog det verkligen så jäkla seriöst, haha. Eleverna vann, så klart ;) 3-1 blev det.
Sen drog jag, Ida, Matilda, Annie å Chatarina in till stan. Matilda skulle ha kryddor till sin födelsedagsmiddag så vi åkte till Hötorget. Sen skiljdes vi för jag å Ida skulle köpa kläder åt henne. De blev ett par superfina shorts, snygg skjorta och T-shirt :) Sen gick vi till Guldfynd och införskaffade äntligen våra förhoppningsringar och förhoppningslovade oss<3<3 Kändes väldigt bra att det blev av ändå så här innan sommarn när vi kommer va ifrån varann så mycket... Vi hittade en fin ring som vi båda gillade och slog till. Kändes så himla bra<3. Vi köpte slush och satte oss på en bänk vid Sergel för det hade blivit otroligt fint väder! Satt å mös å kollade på studenterna som åkte flak.
Innan vi åkte hem köpte jag hårfärg. Blev så sjukt sugen på å färga håret! Eller, har vart de ett tag nu... Sen gick vi till Hemköp och köpte chokladmousse och bär som vi intog senare på kvällen, hihi. Bloggade lite, kollade bdb å färgade håret! Hade tänkt mig lite kraftigare rött, men jag är nöjd ändå :)



Fredag 5 juni

Bloggade, övade massa på låtar till kussens Promovering..U know. De har jag redan skrivit :)



Lördag 6 juni

Annikas promovering.
Gjorde mig fin, hade klänningen med gröna rosor från Indiska, högklackade bruna stövlar och brun kavaj.
Åkte till Uppsala, hämtade bror som vart på ravekryssning :p Åkte till Universitetet, träffade släkten.
Universitetesaulan var vacker, dem sjöng och spelade fint. 2 tal var roliga, 2 väldigt tråkiga. Dom fick sina diplom och sen var det slut. Inte direkt upphetsande men ändå kul å ha vart me. Se hur det går till. Fira min kusse :)
Efteråt skålades det. Jag lyckades få en vinbiljett..hehe. Kände att jag lärde ha lite i mig för å palla med släkten...

Sen åkte vi ut till deras kvarterslokal. Åt catering från Martina(italiensk matvaruaffär), snackade med Annikas polare om skola mm. Drack väldigt gott vin. Amadeus. Funderade på å hälla i mig ett par glas till men jag skulle ju spela så jag tänkte att de va bäst å ta de lite lungt. Ville ju inte skämma ut mig inför släkten heller, haha. Och så farligt var det inte, satt inte så nära dom dryga släktingarna.

Sjungandet gick bra. De blev Heartbeats, Hide away, Man must dance och First day of my life.
Tror hon blev glad.

Sen var det mest tråkigt. Ville hem.
Kom hem. Dog...Min faster och farmor kom några timmar senare. Men jag höll mig undan å gick å la mig vid 22 så jag märkte inte så mycket av dom. Kunde dock inte sova..

Nationaldagen var det ju också! Firade dock inte ett piss..hade glömt det tills vi såg firandet på tv. Jag tycker faktiskt att vi borde vara stoltare över vårt land. Fira mer. Bara för att nassar å rassar beslagtagit ordet patriot betyder det inte att man inte kan älska sitt land! Jag tycker vi borde spana in alla "nya" svenskar som kommer hit. Dom kanske har flytt från krig och misär, ändå vajar deras landsflagga på balkongräcket eller flaggstången. Och se på USA! Varför är det fult att fira Sverige och vara stolt? Vår mesighet och vår mellanmjölks-lagom-stolthet kommer väl delvis från vår mesighet och mellanmjölks-lagom-engagemang i världen. Vår "neutralitet". Det var för länge sen vi kämpade för vårt land, vår frihet, vår stolthet. Det var för länge sen vi genom lidande fördes samman och åstakom något som ett folk. Vi har ingen frihetsdag att fira. Ingen revolution. Ingen vinst.
Och det är ju bra. Jag vill verkligen inte ha krig, fast det kanske låter så haha. Det är mer en fundering kring en förklaring. Kanske skäms vi också nu över att fira för att vi vet hur neutral vår "neutralitet" faktiskt var. Inte ens den är värd att fira. Men jag tycker ändå att vi bordevara glada och stolta som land. Om inte annat fira av tacksamhet för allt vi har.



Söndag 7 juni

Seg dag...Gick ändå upp vid halv 10, så de va ju bra. Men jag var galet trött å seg hela dan. Vet inte va de va med mig. Gick på promenad för å handla å rösta. Fick se hur skolan ser ut också. Det var helt galet va dom har gjort om på insidan! Jag kändeverkligen inte igen mig. Det var som en helt annan skola... I sista sekund bestämde jag mig iaf för Bodil. Fast de hjälpt ju inte, de blev ju ändå dom två översta på listan som kom in. Men ändå! När vi kom hem låg jag bara på soffan å va helt slut. Deppade ihop. Vet inte varför. Tänkte på musik. Meningen. Att göra musik. Vad håller jag på med egentligen? 
Far, faster och farmor försökte knåpa ihop nåt till min andra fasters 50års dag. Sen följde jag iaf med mamma upp till morfar å gick på promenad. Kände mig lite piggare. När vi kom tillbaks hade dom andra fixat lunch.
Käkade, packade, gjode ingenting..Dom åkte äntligen vid typ 5 å efter att dom åkt övningskörde jag med mor till Uppsala och körde inne i stan för första gången! Fett nervöst men det gick superbra :)
Då hade solen kommit fram också och jag kände mig lite piggare.
När vi kört klart åkte jag hem hit till Orminge, som jag skrev, kollade på valvakan å bloggade. Första gången jag sov ensam i lägenheten :p Men jag fastnade så i valvakan, blev fett insatt! så jag somnade inte förrns typ halv 12..



Måndag 8 juni

Denna dag började väldigt bra. Åkte tidigare till skolan för att gå på meditation med Tildur å de va super nice! Ganska "vanlig" meditation men hur skönt som helst..så borde man börja varje dag! Man känner verkligen som om hela världen är ett stort fluffigt moln! Sen var det sista ensemblelektionen, kollade klart på Joni Mitchell filmen å fick betyg. Monika å Monica e så fina<3 Sen gick vi ut och satte oss i solen. De va fint men lite blåsigt :p Tände rökelse och tog kort med Tildas fina gamla kamera! Missade när älskling kom haha. Sprang in o gosade, hade inte setts sen Torsdan! :(
Hade ju långhål som vanligt, Ida hade bara en lektion som hon tänkte skolka ifrån och jag var allmänt trött å seg. Gick ändå på historian, men pallade inte me Svenskan...Kändes värre å skolka eftersom jag vart på historian, fast egentligen är det ju bättre att jag gick på en lektion än ingen alls. Men de känns väl liksom mer respektlöst mot läraren eftersom man träffats. Mer tydligt att man inte vill gå på dens lektion..Fast jag tror knappast hon tog det personligt.
Om vi inte har Pia i svenska nästa år blir jag fett sur! Vill inte ha Agneta..Dessutom suger de å byta lärare mitt i en kurs :(  Men den dagen, den sorgen.
Vi handlade å drog hem iaf. Ida upptäckte att Pokémon-kinderäggen va slut!! OMG! :O Men de finns ju på andra ställen, som tur e :)

Till middag blev de stekt ägg å mackor, hehe. Myste, kollade på tv..De vanliga ;)



Tisdag 9 juni

Som jag skrev va jag ledig och va hemma å chillade. Efter att jag bloggat duschade jag å stack till skolan. Va riktigt fint väder då också så de va nice :) Tog ut pengar å betalade för musikalskivorna jag å Ida köpt. Uppepslet va nice, sa hej då till Sussi :(
När jag kom hem hade älsklingen lagat mat<3<3<3<3 Super mys! Sen bakade vi fett god sockerkaka också :) Resten av kvällen satt jag vid msn<3 Sen blev de mys me älskling, åt goda kakan :)

Jaha...nu tror jag att jag e ikapp! Galet, haha. Känns lite konstigt..Som att jag missat nåt. Lite nojjig kanske, de här har ju legat i bakhuvet ett tag, hehe. Men nu e jag up to date! Fett bra ja e :p

Nu ska jag dammsuga å sen blir det nog lite läsning av körkortsteori...Imorn ska jag nog träffa Tilda å Sara på stan å sen ska jag dra hem till Våla. Ska ju ha körlektion på måndag så de e lika bra å åka hem. Sen kommer jag tillbaks på tisdag efter andra körlektionen för å va här när fina Matilda ska firas på Onsdag! :D

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: matilllllda

vad jag hade velat vara med er i fredags det lät mys!

ses på onsdag fina stina <3

2009-06-14 @ 15:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0