Lazy day

Ja, idag har man ju inte gjort mycket...Sovit, gosat å kollat på dirty dancing :p Nu har min älskling slocknat igen så jag passar på å blogga lite gammalt, igen. Hehe.


Söndag 31 Maj

Vas säger man. Bakis dagen. Var ändå inte sååå farligt... Kändes mest som en lätt åksjuka hela dan, hehe.
Sussi å MAtilda skulle iväg så dom vaknade ganska tidigt. Jag var död... Snackade lite om kvällen, berättade för S om hennes beteende ;) Piggnade till lite då iaf. Magknipen var också borta vilket var väldigt skönt!
Men vi låg faktiskt inte bara å latade oss hela dagen. Vi dammsög, fixade bäddsoffan, diskade..Väldigt duktiga måste jag säga :p Snackade med Sara å Tilda om å åka å bada också för de va sjukt fint väder, men de va ingen som orkade. Jag orkade inte heller egentligen så de va lika bra.

Ida somnade vid typ 6 så jag satt vid datorn. Hon mådde sämre än jag å va tröttare fast hon inte druckit nånting xp Men hon va lite sjuk igen om jag minns rätt. Efter ett tag blev jag iaf så uttråkad så jag kunde inte sitta kvar inne. Tänkte att nånstans runt den där gudsförgätna sjön måste det ju finnas en badplats även om det inte står med på kartan på Eniro. Så jag gick ut och knallade runt sjön. Otroligt fint verkligen. Mycket fina hus med privata bryggor :p Efter inte allt för lång tid kom jag iaf till något som såg ut som ett slags folkpark. Var lite osäker först om det typ va privat eller nåt men de va massa folk där å de stog inget om nå sånt så jag gick in. De va typ en stor gräsyta, en förfallen dansbana, en gungställning, 2 kannada gäss med 6 ungar, lite klipphällar, en pytte brygga å en pytte strand haha. Men det var fint! Utsikt över hela sjön :) Så jag la mig där å solade. Super skönt va de. Mådde lite bättre då också, skönt med frisk luft! Efter ett tag blev jag väldigt sugen på å bada också så då gjorde jag de :p Vågade inte riktigt bada från bryggan fast en kille hade gjort de så jag plumsade i från stranden som små flickorna innan, hehe. Sen solade jag mig torr och gick hem. Plockade lite fina blommor i skogen :)

Älsk sov fortfarande när jag kom hem den sömntutan. Jag väckte henne å vi kom fram till att vi måste handla. Så jag knallade iväg å gjorde det typ åtta :p Käkade vid typ 9...Men vi hade inte vart hungriga innan liksom.. Gott var det iaf :)



Måndag 1 Juni

Ännu en strålande vacker dag! Och första dagen på nya månaden! Har knappt fattat än att de e juni...Känns som hela sommarn bara kommer rusa förbi! Jag vill inte det...Men det blir nog bra.
Efter första lektionen var det som vanligt 3 timmars hål, så vi låg ute i solenj och pratade om festen. Berättade saker andra inte kom ihåg å så ;p Efter lunch gick vi ut igen och fortsatte mysa, sola å prata. Jag, Annie å Matilda pratade om rökning. Annie ville ha cigg å jag var också sjukt röksugen. Rökte ganska mycket under festen, tror jag..Båda Annie MAtilda å jag älskar att röka och är beroende presonligheter...Det ser inte bra ut de här! ;) JAg har vart sugen hela veckan men jag försöker motstå. Men det blir ju inte lättare av att man är 18 å faktiskt FÅR köpa. Men man borde verkligen inte stödja tobaks industrin. Och det är dyrt. Och jag hatar att vara beroende. Jag vill vara fri! Jag vill inte att en liten rund pinne ska ha makt över mig...Synd bara att de e så gott :P

Sen hade vi Sv å historia som vanligt och efter det ville jag bada! Hade längtat hela dan, hihi. SiSo 1orna skulle ha uppspel på kvällen så jag, Ida, Tilda, Sara å Matilda skulle vara kvar för å kolla på de. Vi gick ner till "Sickla beach cafe", haha, å köpte glass. Eller, jag, Tilda å Ida köpte glass. De va fett sköna människor som drev de, en tjej å en kille. Mys hippisar<3 Dom andra va tråkiga å köpte ingen glass å Sussi å Katta som också va me från början drog hem :( Sen gick vi till badplatsen. De va PACKAT!!! Haha. Vi hade inte riktigt tänkt på att det kanske var andra som också ville bada, haha. Vi hittade iaf en fin liten gräsplätt och när vi ätit upp glassen badade jag å Tilda :) Tildur hade inga badkläder så hon badade topless, något jag önskar att jag också skulle våga...<3 Vi skuttade i väg över bryggan ner i vattnet. De va faktiskt inte SÅ många som reagerade! Det gjorde mig glad. BAra några fjortis brudar som sa "Fy fan" å killar som glodde xp

Sen blev de uppspel. Dom va helt ok...Alltid kul å gå på uppspel liksom :) Men de va sjukt packat så vi fick sitta i trappen, å de va sjukt långt, alla(tror dom e typ 25..) skulle spela. Som tur var va de paus å då drog jag å älsk. Blev inspirerad av uppspelet iaf. Fick kreativitet, vilket var nice :)



Tisdag 2 Juni

Detta var en tjockt nice dag! Förutom att min älskling var sjuk igen :( Gick på fett ovärd naturkunskap och min sista sånglektion. Var lite tveksam till om jag ens skulle gå först för jag hade inte gjort läxan å jag orkade inte med att hon skulle bli besviken på mig. Visste inte att de va min sista heller. Men vi hälsade nere i resturangen så jag kände att jag måste gå...Och det var bra för det blev en underbar lektion! Snackade betyg först, jag blev glad hehe...Sen fick jag bara massa feedback, mycket positivt som gjorde mig glad och motiverad. Sen frågade hon vad jag ville göra! Jag blev lite ställd så hon frågade om jag gjort läxan å jag sa att den inte var helt klar. Då skiter vi i den sa hon. Hon är så bra<3<3 Så vi körde jazz låtar å jammade loss. Fina Monkan! Kommer sakna henne...

Fett glad knallade jag ner till fiken där finaste vännerna Sara å Tildur väntade<3 Vi drog först till Ringen å snaggade Tilda som jag skrev förut. Blev så himla ballt! Önskar att jag kunde passa i det...Sen tog vi djurgårdsfärjan i regnet å gick till Nordiska muséet för "Progens affischer" utställningen. Den va fett bra, hur mysigt som helst<3 Sen fikade vi kanelskorpor(aka stenhårda bullar xp) å sen funderade jag på å dra hem till min sjuka älskling, var lite orolig... Men dom andra ville inte hem så vi drig in till stan. Tilda vandaliserade en val affisch med Fredrik Reinfeldt och vi köpte Fashion against aids tröjor :D Blev så sjukt glad över att ha köpt något nytt, kändes som det var evigheter sen.. De va iaf 2 månader sen så jag tyckte det var ok :P Dessutom va de ju organic cotton å 25% gick till kampen mot aids :) Fin tröjja me kondomer på va de ;) Den jag egentligen ville ha va slut men den här va också fin. TIlda köpte Cyndi Laupers design: "Girls just wanna have safe sex". Fett skön.

Snackade lite med Mp i deras valstuga också! Fast han ja snackade me va ganska dålig...Jag ville ju veta om kandidaterna å han ba "jaaa...ja vet ju inte så mycket". Varför STOG han där då? xp Lite fick jag iaf veta å ja fick lite broschyrer å så. De va då jag bestämde mig för antingen Zaida eller Bodil. Gick til Buttericks också, hittade sjukt snygga glasögon utan styrka! Jag såg fett nördig ut...<3 Ska nog köpa dom nån gång.
Sen var klockan mycket så vi skiljdes åt, jag handlade, fastnade i köer med bussen å kom sen äntligen hem till älsk<3
Hon mådde bättre som tur var :) Sen var det the usual, middag, tv, lite blogg ;)



Onsdag 3 Juni

Föll för Idas bedjande blick och åkte tidigare till skolan fast jag hade sovmorgon. Tänkte att jag kunde blogga eller nåt men jag var med på hennes samhälslslektion istället. De va nån FN soldat som snackade, va intressant och givande faktisk! Den ända givande lektionen på dagen...Engelskan va bara betygs prat som tog typ 2 minuter, vi gjorde inte ens talövningen som jag på på de 2 tidigare lektionerna för att göra...Ovärt! Men men. På historian lästa vi artiklar som iofs va ganksa intressanta men jag kunde ändå typ inte koncentrera mig..Snacket var dock mycket glädjande. Fick MVG. Pia sa att jag var den bästa historie elev hon haft. Jag visste inte riktigt vart jag skulle göra av mig själv. Självklart blev jag hur glad som helst, betyder extra mycket när det kommer från Pia, men jag kan verkligen inte hantera beröm. Vet inte vart jag ska göra av mig själv...Väldigt smickrande iaf.

Sen va ju den dan slut, hehe. Man blir verkligen sjukt slö å lat av å inte göra nåt i skolan. De e som allt bara går på halvfart.. Vi gick å handlade på Ica å jag fick huvudvärk :( Va så sjukt trött! Blev bara värre å värre så när vi kom hem satt jag lite vi datorn men sen gick jag å la mig. Kändes som jag hade feber. Jag somnade å sov tills mamma ringde. Somnade om å finaste älsklingen lagade soppa<3<3 JAg tog en Ipren å åt lite grann å sen blev jag iaf lite piggare. De va typ kort-intensiv förkylnings sjuka haha. Sen slappade vi resten av kvällen :)



Torsdag 4 Juni

Hade frivillig idrott som jag hade tänkt gå på, vi skulle fika så jag lovade Annie å Matilda. Men eftersom jag mådde dåligt kvällen innan så sket jag i det. Kändes som de va bättre å sova. Senare på dan skulle vi ändå träffa Matilda för vi skulle på bio :) Hon å en kompis skulle dit å jag å Ida va så bio sugna så vi hänka på. Eftersom vi inte hade nån KuHi på fredan, tror jag iaf xp, bestämde vi oss för att åka hem efter det. Eller, det var Idas idé, jag ville va kvar å ha de mysigt men hon ville hem. När jag gått med på det kändes det faktiskt skönt. Så vi gick upp vi typ 10, packade å sen lagade vi lunch till frukost haha. Det var gott men man blev verkligen sjuuuukt mätt, haha.

Efter lite gos, skulle ju inte ses på nästan 4 dar sen, så bar de av till Sergel bion. SKulle se Coraline i 3D. Vår lärare läste den högt för oss i typ 4an eller nåt så jag va as taggad! Ville testa 3D också men de va dyrt, 125 spänn! De e verkligen helt sjukt att de ska kosta så mycket å gå på bio... Men vi hade ju nyss fått studiebidraget så de kändes ok. :p Filmen var bra men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om 3D. Det var väldigt ovant och man var tvungen att koncentrera sig jätte mycket. Texten var i princip oläslig så jag lyssnade nästan bara. Riktigt häftig, märkbar 3D effekt var det bara ett par gånger, men annars var den riktigt snyggt gjord. Men så var det ju Tim Burton också med hans klassiska superfärg vs svart/grått/vitt. Å 3D brillorna va ju snygga ;) Men efteråt hade jag mest bara ont i huvet så jag vet inte om jag tyckte dom få effekterna var värt de..Men de va ju kul å testa!

Sen bar det av hemmåt. Idas tåg var försenat å jag höll på å missa mitt. Jag gick på fel pendel perrong å la inte märke till det förrns dom ropade ut Märsta från perrongen bredvid haha xD JAg skyller på trötthet...Men jag hann iaf, de blev en jäkla fart på mig! Hade verkligen inte pallat vänta en halvtimme... När jag kom hem käkade jag, kollade på tv, satt lite vid datorn å sen slocknade jag vid typ 22...Va fett trött.



Nä, nu jäcke je. Ida har vaknat å jag måste duscha innan jag ska iväg på sånguppspelet :)

Bajs bajs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0