asrfhkjlxbnm,sdgfjeir!

Sitter å kollar på valvakan, miljöpartiet e 3e största parti! YEAH! :D S har 25,1, M har 18,5 å Mp har 11,5. Strax efter följer Fp(BUUUUU!!!) med 11,4. Kan ju fortfarande ändras, det är ju bara preleminära resultat. Spännande å se vilka som blir inkryssade också! Se om det gör någon skillnad.

Kom precis hem till Orminge. Ska på meditation i skolan kl 8 imorrn så ja palla inte åka från Våla ännu tidigare än vanligt för de... Övningskörde till Uppsala me mor min, körde inne i stan för första gången! De gick skit bra :D Va fett glad, hög på andrenalin sen ;p Känns bra inför min första körlektion nästa måndag.

Så till the blogging.
Ja du Matilda. Du har nog rätt. Mer regelbundet är ordet ;) Men i sommar lär jag ju va så uttråkad att det blir för många inlägg haha. Du får se på det som en lite för sen publicering av tidigare inlägg helt enkelt. "Oj, var det så länge sen jag läste på Stinsens blogg att hon hunnit skriva SÅ mycket?" xD haha.

 

Torsdag 28 Maj och Fredag 29 Maj har jag faktiskt skrivit! På Torsdan skolkade jag å va hemma å mös, å på fredan åkte jag hem för Gardasil spruta :)



Lördag 30 Maj

Denna dag åkte tillbaka till sthlm igen. Det var en otroligt vacker dag, även mycket varmt! Åkte ganska tidigt tillbaka, ville kunna njuta av den vackra dagen, hitta på nåt. Försökte dra ihop gänget redan på fredagen men de gick väl så där...som vanligt blir allt bestämt i sista stund, haha. Min älskling blev tyvär väldigt allergisk och kund e inte va ute i de gröna :( Tilda å Sara kunde inte vid 12 när jag kom så jag åkte hem en sväng till Orminge. De va lika bra, så kunde jag lämna packning å hämta grejjer till festfixningen. Käkade lite flingor på balkongen me älsk, raffsade ihop lite grejjer å sen bar det av till stan igen. Jag, Sara, Tilda å Joppe knallade till hornstullstrand. Tog rätt lång tid å jag insåg redan då att vi skulle bli ganska sena till Annie, haha. Men de va ju så fint väder! Gick hornsgatan, käkade glass...Mys! Sen badade jag, TIlda å Joppe. Första gången för året för mig :) Kan bara gissa vad de va för mysigt i det vattnet, men jag blev ju inte sjuk så..hehe. När vi badat klart knallade vi till Eriksdal. Jag hade feta skavsår så jag gick barfota. Fick dock väldigt ont i fötterna av de me haha. Mycket knallande blev de :P Tog iaf bussen till Södra å lyckades tajma en pendel. Blev väl typ en timme sena, hehe. Men de gjorde inte så mycket. Vi hann fixa oss i god tid, va inte så långt till lokalen.

När vi alla var fixade å klara väntade vi bara på Matilda Wiezell som skulle gå med oss för hon hittade inte. Men hon blev sen så Annies mamma fick skjutsa oss i all hast. Men vadå, fint folk kommer ju sent ;) Fina Annie hade fixat en orkidé( som jag ska komma ihåg att ge dig pengar för!!! Påminn mig!!!!) som vi övelämnade och det var ingen fara att vi var sena. Festen hade liksom inte riktigt börjat, va bara mingel ;) TIdigt var vi också några, Annie var den drivande kraften ;), som bestämde oss för att supa. Haha. Vi svepte 3 välkomstdrinkar på 25 minuter xD Vi var alltså redan ganska, eller mycket(Tilda....hehe) berusade redan vid middan. Inte bra inte bra. Detta satte väl tonen för resten av kvällen. Ida, Matilda å Sara var duktiga flickor å höll sig mest till vatten å läsk. Jag å Sussi skärpte till oss lite för att ta hand om Tilda, Annie å Katta under middagen. De krävde tillsyn....haha. Käkade massa god mat, gav alla fyllon vatten, klappade Tilda, förklarade för Chatarina å hennes bröder som satt mitt emot....xD När jag käkat, druckit vatten å kände att läget stabiliserats började jag dricka lite vin igen å när det var paus innan tårtan började det gå utför. Men kul hade vi. Ida å jag hånglade på toaletten, vi satt ute och snackade skit me Chatarinas kompisar Rebecka å Mickis(tror jag hon hette iaf..), rökte en del, dansade massor! Annie blev deprimerad, Katta var extremt glad, Tilda nyktrade till. Jag had djupa samtal om himlen och utseende med Annie...Drack öl, vin och sen. Ödes händelsen. Vodkabaren öppnade. Haha! Som jag sagt många gåner är jag VÄLDIGT glad över att jag inte pallade stå i kö för en andra vodkaredbull. Va full innan jag drack den(kände inte ens att den smakade nånting xp) och hade jag druckit en andra så hade jag blvit lika dan som en viss annan vän. Hennes namn börjar på S iaf, å de va som sagt inte jag....xp Hon fick sig en andra vodka drink å sen ramlade hon fram. Bokstavligen.

Det var en väldans tur att Matilda å Ida va nyktra å att Tilda nyktrat till. Alla dom, samt jag och Sussie skulle nämligen hem hit till Orminge. S mantra var "var är min väska? Var är mina high heels? Vart är mitt buskort? Mår katta å Annie bra? Vilka ska till Stina å Ida? Vart e mitt busskort?" osv osv. haha xp Jag däremot hävdade, tydligen, att jag inte alls var full. Mina minnes luckor, mitt beteende och bakfyllan tyder dock på motsatsen. Jag var ganska packad.
Jag var kissnödig så vid slussen hjälpte MAtilda mig å leta efter en toa. Det uppstog tydligen en ganska läskig stämning med läskiga män som smög omkring. Det var tur att Matilda var med för detta märkte jag verkligen ingenting av... Dessutom fick Tilda hålla i mig en hel del. Så ja. Jag var ganska packad. S spydde på bussen. Bredvid mig. Kändes som blind-leder-blind..haha. Så när vi kom hem var jag först över toa stolen. Spydde inte så mycket men fick en helvetisk magknip, nåt av de värsta jag varit med om. Satt på balkonen å försökte nyktra till(då var jag ÖVERTYGAD om att jag var nykter........hehe) å jag lyckades iaf byta om å gå å lägga mig. Svor som vanligt på att aldrig dricka igen. Men för varja gång jag blir full är det osm att kroppen vänjer sig lite å det går över fortare. Hade iaf inga problem med å dricka på min kusins promovering igår xp

Men den berättar jag om senare, e fett trött nu. Ska sussa så jag orkar upp imorrn. Blev ju ett långt inlägg om festen iaf ;)
Måste bara påpeka att detta vart den långsammaste veckanpå länge! Annars har hela terminen snurrat så otroligt fort, men den här veckan är den första på väldigt länge då jag inte känner "Oj, är det redan Söndag?". Och det är ju bra! Dom här veckorna vill man ju ska räcka länge :) Men det blir väl så när tempot sänks i skolan, har ju vart ganska ledig, hehe. Väldigt skönt, ser fram emot ännu en slapp vecka. Hoppas bara de blir fint väder! Då ska vi baaaada :)

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0