Måndag

Måndag igen. Har vart en ganska bra sådan dock. Trots att vi var tvungna att gå upp kvart över fem imorse xD
Regnade imorse, vilket var otroligt mysigt. Ska tydligen regna imorrn och på Onsdag också :) Det är så himla fint med regn, och det luktar så gott... Sen skulle det bli vackert väder till helgen igen :D

Från en sak jag tjatar om till en annan: växtligheten. Den är som en drog! Grönskan, skir grönska och lummighet. Jag blir helt hög och lycklig och förundrad över hur det kan finnas saker som växer, slår ut och blommar. Det är ju helt otroligt egentligen!

Här nere såg jag att tillochmed häggen hade slått ut! Det är en av mina absoluta favorit blommor(fast egentligen är det ju typ en buske/träd, men ändå). Om jag glömde skriva det förut så har vi ett Körsbärsträd precis utanför köksfönstret, och under helgen har det slagit ut! Det är så otroligt vackert. GLAAAAAD! Det är inte alla som har ett vackert, blommande körsbärsträd utanför fönstret. :p
Tog lite bilder på det som jag väl ska lägga upp. Ska försöka göra ett ryck nån dag och lägga upp massa bilder, både här och på bdb. Känner att det börjar bli dags för en uppdatering....

Gick bra på ensemblen idag, igen. Alla var där utom Amanda men vi hade ju ändå 4 sångare så de va lugnt :p gurra va där också... Men han spelade bas, jag tyckte det gick bra :) Ska bara sätta sången, ska träna imorrn, och sen få ett flyt mellan delarna. Fett bra å ha en så enkel låt, skulle aldrig hunnit så bra annars. Lärarna och sångarna verkar gilla den också så, det blir nog en hit på uppspelet. Den e fett kul å sjunga, we did good! :p

Sen var det GeMu prov. Hade inte pluggat så jätte mycket, igår pallade jag inte. Var så sjukt trött o seg! Fattar inte varför. Gjorde typ en sida KuHI iaf, men jag kunde verkligen inte fokusera. Gjorde lite GeMu och sen satt jag typ bara vid tvn me Ida, det var mysigt. Orkade inte bry mig, va så trött...

Men provet gick väldans bra iaf, alla rätt! Fast ha snabb rättade bara så det kan ju va nåt fel han missade men ändå! Dock bara G-del... Men jag tror jag har hyffsad koll på resten, borde kunna på VG tycker jag :p
Känner mig inte så stressad över allt som man skulle kunna tro. Va lite stressad igår och så men jag trodde ju det var sommarlov i torsdags så xp Jag har verkligen släppt allt, trodde liksom att det skulle vara slut. Men nej. Men nu känner jag ändå att jag är On top of things så det känns ok. Fast historian blir nog jobbig när det närmar sig... Oh well, det är då det. Ska bara få gjort GeMu och KuHi den här veckan så kan jag koncentrera mig på resten sen.

Jag och Matilda kollade tåg/bus biljetter till Hultan på Lunchen. Var fett glad och uppskruvad. Blev så sjukt taggad! :D Vi ska röja som FAN! Ska bli så sjukt roligt. Vi kommer äga, även utan avhoppar bajsarna :( Sara och Ida kommer ångra sig djuuuupt! Nej, kanske inte, men jag är galet taggad! Kommer bli fett me party! :P

Blev lite ledsen också, hade tänkt gå på Gay djur utställningen på naturhistoriska imorrn med Ida, men den tog slut igår! Jag trodde sista dan var 5e maj men det var 3e  :( Bajsa på det. Ville så himla gärna gå, fett besviken... Men men. Hoppas det kommer nåt liknande igen.

Det blev invigning av Orminge pizzeria idag, iaf för min del, Ida har käkat där en gång förut. Älsklingen blev sugen på Kebab igår, men då blev det våfflor hemma och man kan ju passa på å käka när man får lagat hemma :p Så idag köpte vi hem, jag tog dock pasta som var godare än förväntat! Såg på sagan om ringen till det :P Kom på att vi ska be Ian McKellen vara vår farfar, efter som vi inte har nån. Han är så himla fin....Kärlek på honom! Hans man/pojkvän får gärna ersätta min farmor också xp Nej, det var taskigt. Min farmor är fin. Ibland. I små doser...

Ida o jag kanske ska dra till Egalia på torsdag, fett spännande! Och på fredag ska älsk gaddas igen och på lördag fyller bror min 20. Herregud. Va ska man ge han då? Suck.... Ska göra en liten plan för mnin ekonomi den här månaden tror jag, i april gick det ju åt som smör i solsken. Så lite pengar var det länge sen jag hade i sljutet av månaden. Får planera lite bättre helt enkelt.

Nu ska jag göra Oboy och väcka Ida, hon somna den tröttmössan<3
Pöss!

Kommentarer
Postat av: matilda

ja fy faaan vad det ska röjjas på hultan! och JA dom kommer ångra sig....

jag älskar när det regna på sommaren och det luktar asfalt <3

du får berätta om ensemblen sen. glömde fråga igår.

2009-05-05 @ 19:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0