Sommar, sommar, sommar!

Så var det försommar, och det ordentligt! Så himla skönt :D blir helt lycklig, å de ska hålla i sig tills på måndag! har nyss(inte så nyss, lärde pausa för å laga mat, äta mat å åka lite motorcykel ;) )  vart ute å övningskört med mor, lite väl varmt för de nästan, men de gick väldigt bra. Tränade massa backning och start från stilla stående och i backe(med jobbigaste bilen, brorsans, också så jag e lite stolt :) ). E hemma i våla nu, åkte hem för å ta min sista gardasil spruta(livmoderhalscancer vaccinet). Kändes fett ovärt först, ville verkligen inte åka från min älskling, sen missade jag upptåget för pendeln va sen, så de kändes bara bajs. Men väl hemma har det känts as bra, skönt å va hemma lite i de fina vädret å träffa min söta mor :) Å de gick en buss efter en kvart, inte 45 min som jag trott så då kändes de inte så farligt. Annars hade jag kunnat lega en timme extra i sängen liksom :p 
   Ska nog gå upp tidigt imorrn också, åker tillbaks vid 9 för å mysa i Tanto :D Vet inte om de blir så många fler en jag å Ida, har inte fått svar från så många, men fett mys ändå! Å sen ska vi till Annie å fixa oss å sen drar vi till Huddinge för Chatarinas födelsedagspartaj! Ska bli jätte kul, gratis sprit me har jag hört ;)
På Söndag skulle de ju också va skit fint, ska nog ligga i en park hela dan igen. Så himla nice!

De känns verkligen som de bara e en vecka kvar i skolan. Jag va inte i skolan igår, pallade inte gå dit bara för gympan xp Stannade hemma å mös med älsklingen istället :) Hon mådde äntligen bättre, har ju vart sjuk hela veckan :( Så vi kollade på stekta gröna tomater(film altså, vi kollade inte på mat xp), satt vi datorn, spelade Fable 2 och Guitarhero, kollade på pokémon och pokémon filmen(ettan). Fett chill dag. Bakade scones också, och rengjorde sköljmedelsfacket i tvättmaskinen(hade kollat på rent hus igen ;) De e ett fett braprogram, man blir inspirerad och inser vart skiten sitter...).
Å idag var jag ju ledig å åkte hem hit(tror iaf inte vi hade nån KuHi, skit samma...)

Nästa vecka e de typ inget man egentligen måste gå på, betygen e ju satta ;) Å sen e de en flumm vecka till! fast de känns bra, jag tycker de här e den allra bästa tiden, när man är i skolan, de e fint väder, men man måste inte göra nåt! Kan bara mysa å umgås å njuta :)

Nu ska de väl bli lite updates dårå, har ju lite kvar xp känner på mig att de inte kommer bli mycket skrivet de närmsta vackra dagarna.


Lördag 16 Maj

Denna dag gick vi upp vid 10(jag vet för jag skrev de i ett utkast, så bra minne har jag inte haha) å satte oss vid datorn för att börja jobba. Vi hann inte mer än börja förrens vi kände att de var viktigare å duscha, så vi gjorde det istället, hihi.
Sen orkade vi inte sätta oss där igen utan låg å mös istället. Insåg sen att vi va tvungna å skynda oss, skulle till Tildur för grillning å Eurovision! Så vi rafsade snabbt ihop lite grejjer å grilla, kokade majskolvar, å hastade iväg till bussen.
Va as fint väder, helt underbar kväll. Vi gick upp på ett berg bakom Tildas hus där man hade utsikt ända in till stan. Helt underbart var de. Tilda hade en lite engångs grill med sig som vi grillade våra grejjer på...Superduper mysigt var de! Fast de va äckliga bärfisar där som parade sig, tål inte dom alltså..Tycker dom e skit äckliga haha. 
Hade kunnat stanna där på berget for ever, men eurovision började!
Sara va tvungen å dra tyvär så de va jag, Ida, Tilda, joppe, robin, matilda å två av Tildas vänner(Tora tror jag en hette..)
Det var faktiskt ovanligt hög standard på startfältet måste jag säga! Alla länder höll hög kvalitet, även om själva musikstilarna inte alltid var de roligaste, men vad kan man förvänta sig? Jag tyckte Estland, Ryssland, Armenien å Ukraina va bäst. Ukraina ägde, så jäkla skön! Älska gladiator männen xp
När showen var över och Norge(WHY?!?!???) vunnit va vi fett trötta..Matilda åkte hem å jag å Ida gick å la oss i Tildas systers säng. Dom andra va uppe till efter 4, haha. Men så är vi ju pensionärer också ;)



Söndag 17 Maj

Eftersom vi lagt oss så tidigt, och inte hade pluggat dan innan(detta var i tiden för "den stora historia uppsatsen") så begav Ida och jag oss hemåt vid 10 tiden, medan de andra fortfarnde sussade sött :)
Jag satt å skrev hela dagen lång, Ida blev klar före mig så hon gjorde lite annat, kolla på tv å så. Hon lagade mat också den gullrumpan, för att jag satt å skrev.<3 Tog lite myspauser dock, kan ju inte sitta å skriva HELA tiden...
Jag satt iaf uppe till ett å slet med BAJSET"#)€(IEKNSF!#€)°! Insåg dessutom försent att jag i processen helt ändrat min frågeställning...Sjukt irriterande, men ja va så jäkla trött så jag orkade verkligen inte bry mig. Annars skulle jag få va uppe hela natten å de skulle ändå inte bli bra.
Hade bara lite finjusteringar kvar när jag gick och la mig, längtade efter att få lämna in skiten...



Måndag 18 Maj

Vaknade med blandad ångest och glädje. Ensemblen gick bra å va kul iaf, skönt å tänka på nåt annat..Genrepet gick iofs så där, men sen i replokalen gick de bra :)
Sen satt jag å fixade me uppsatsen(hade refererat till en källa med BAJSEN eftersom jag inte visste vad han hette xp), åt lunch å fixade till de sista refereringarna. Kunde ha fixat flera grejjer snyggare men jag orkade verkligen inte. Ville bara att de skulle va över...
Jag snabb fixade lite boksnacks frågor till sv å sen var det lektion. Å Pia var sjuk!! Så GALET skönt. Verkligen. Åsa startade upp lektionen, vi pratade lite om våra uppsatser å Sv va iställd( bra för jag hade glömt min bok, hade bara tänkt på hi..) Lämnade bara in uppsatsen(med en lapp om att jag mailar henne om att de inte gick så bra, fast när jag skulle maila kändes de bara fånigt så jag sket i de) å sen gick jag, Sara å Tilda till garden å fikade te å pralin :D De började regna också, var verkligen HUR mysigt som helst! Precis vad man behövde efter den persen, var bara så fruktansvärt skönt att de va gjort. Vi satt där jätte länge, hade tänkt plugga natur men orkade inte. jag kände bara att de inte spela nån roll vilket betyg jag fick så länge jag fick g på provet, skulle ändå få minst VG i betyg. Så vi bara satt där å mös, filosoferade å läste damtidningar :) Underbart<3
När Ida slutat drog hon å jag å nöjes handlade lite på Ica, köpte bakformar bland annat :p
Sen lagade vi mat som vanligt, kollade lite på tv, packade ihop grejjer(slutade ju på tisdan pag. kristi him.) å plugade lite natur. Eller, de va mest jag som försökte banka in i huvet på min älskling för att hon skulle få G xp Kollade lite på VG/MVG grejjerna också, kunde inte låta bli...Har så svårt att inte plugga när jag vet att jag har kapaciteten...Men sen gick de ju väldigt bra också, höhö..

Nä, nu orkar jag inte skriva mer, e bara 1 1/2 vecka efter nu iaf xp

FRED!

Kommentarer
Postat av: Sara

JAG KOLLADE OCKSÅ PÅ STEKTA GRÖNA TOMATER I TORSDAGS!!! FEEEETT COOOLT!!

2009-05-30 @ 12:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0