Long time no see...

Altså...ja. De va ju ett tag sen. Kan man säga. Känner nästan att ja inte pallar skriva allt ja inte har skrivit, haha,
De får bli lite snabbisar bara, mest för mitt veka minne. Det är nästan 2 veckors bloggande :p Så nu blir det ett gammalt hederligt superinlägg! 


Tisdag 12 Maj

På väg till bussen(kulle ju till Sthlm efter tandläkarbesöket) mötte jag min kära körledare. Det var han som var den "mystiska" person som ringt mig(hade inte hans nummer inlagt :p) som jag trodde. Och som väntat bad han mig sjunga och vara konfrencier på Vårshowen. Amy Diamond var detta års gästartist. Jippiiii!! (Märk ironin) Otroligt glad var jag då över att ha ett bra skäl att säga nej: Plugg. Var verkligen helt otaggad på allt de där. Bara massa gammalt skit. Orkade inte med det. Så det var otroligt skönt att slippa verkligen. Fast jag var ju lite ledsen över att inte få träffa Amy.... xp

Han höll låda så jag nästan missade bussen också, vilket inte hade vart kul!
Det var otroligt vackert väder, men blåsigt, så buss och tåg var perfekt. Älskar det.
Läste på bussen å tåget också, läste nästan ut boken vilket var skönt. Den va så sjukt bra!
Sen kom jag äntligen hem till min älskling, hade väl tänkt göra nå läxor eller så, men de tror ja inte de blev nåt av med, som vanligt xp Var uppe rätt sent om jag minns rätt, läste ut boken :p
 

Onsdag 13 Maj

Tror att jag åkte tidigare till skolan för att göra historia men blev istället intervjuad av två tjejer från 9an på nån skola. De va Ingemar som kom ut till datorerna å frågade om nån gik singsong. Ja visste inte va de va om så jag sa så klart att jag gjorde det. Då va skicka han fram dom å så blev de intervju. De va inför gymnasievalet. De va väl helt ok, dom va söta små flickor...Fick inget gjort men undermedvetet var jag väl glad för de, pallade inte jobba...

Fick MVG på vår lilla skrivgrejj på engelskan, hade dock stavat fel på "more" typ 5 gånger. Skrev "moore" xD
Hade bara individuellt snack sen på engelskan, skulle prata lite så hon hade betygsunderlag, så jag gjorde historia då istället...Om man snackade då behöver man inte gå nu på onsdag, men jag hann inte.. Skulle vart skönt me extra sovmorgon, men skit samma. Jobbade på historian också. Om jag inte minns fel var det den onsdagen jag blev sur på Pia, typ första gången ever. Tyckte hon va så jäkla dryg som vägrade flytta på svenskan å inte ens gav nån förklaring! Sa bara nej. Hatar de. Tyckte hon va å jäkla dryg. Eller vänta nu, om jag hade läst ut svenskan så va ju inte de jobbigt...De måste ha vart onsdagen innan! Just ja, den här onsdan så kopierade jag bara en massa från boken och började skriva lite. Inte sur på Pia altså :p
Fick reda på GeMu provet också. Fick MVG. Blev rätt förvånad, hade verkligen inte väntat mig de. Har haft alla btyg nu, G+ på provet i höstas, VG på låten å MVG nu xp Han sa att om jag kompletterar låten så jag får MVG på den har jag MVG i betyg, men jag pallar fan verkligen inte. Sitter me gympan nu å de e fett me drygt å de ska va klart på tisdag...E så sjukt lat verkligen. Men de e för jag bara vill att de här ska va över, pallar inte de här sista som hänger över en. De får bli VG i GeMu, de e fan bra! Skulle va skönt å bara göra kalorigrejjen på gympan å få G... Vi får se.

Hade sångrep till ensemblen sen, vilket var skönt eftersom vi verkligen inte hade några stämmor ch de verkligen behövdes. Sen handlades det(vr 10kronors vecka i orminge så vi bunkrade ;) ) och när vi kom hem var det väl meningen att vi skulle plugga. Blev inte så mycket av me de. Kom hem sent å när vi käkat kollade vi lite på TV. Då va klockan typ 8. Tänkte att jag skulle diska innan jag "började med historian". Vet inte om det hade med att vi kollade på rent hus å göra eller inte, men Ida kom in å skulle ha något ur kylen. Detta slutade med att vi 45 minuter senare hade städat hela vår kyl xD Ida petade nämligen på det vi trodde var is vid avrinningshålet, men som visade sig vara gelé av något obestämbart. Helt sjukt äckligt. Tog ut allt snabbt som fan å alla hyllor å upptäckte att Jana nog inte städat där på de 13 år hon bott där... Kulelementet i bak var helt grått och det som kom ur avrinningshålet vill jag inte tänka på. Såg ut som fågelbajs. Vidrigt. Men nu är det rent! Va iaf sjukt tillfredsställande :p Sen fikade vi å gick å la oss. Blev ju helt slut efter den persen...Blev inget plugg alltså, igen..Men vi gjorde ju nåt bra istället iaf :p


Torsdag 14 Maj

Blev en vanlig start på torsdagsmorgonen, dvs. Ida stannade hemma. Denna gång var det dock giltigt, hon mådde inte bra :( <3 Men jag gick upp vanlig tid ändå(har ju egentligen sovmorgon på torsdagar men brukar åka vanlig tid me Ida) å gjorde lite historia. Faktiskt. Pallade inte släpa med gympakläder eftersom mor min skulle komma för å gå på chokladprovningen hon fick i julklapp :p Va ändå me, spelade rugby. De va ganska kul faktiskt! På lunchen bör nämnas, hade vi bla. en väldigt intressant diskussion o Alcazar jag, annie å katta. Eller, diskussion å diskussion, vi pratade om hur bra dom är xp På Nk:n gick vi bara igenom instuderings frågorna. Mailade lite jobb till mig å Ida å sen drog ja ner på stan för att träffa min kära mor. 

Vi fikade, jag berättade om vårt kylskåpsäventyr och sen gick vi till beyond retro för att kolla på klänning åt mamma som hon kan ha på min kusins doktorering. Hon tänkte sy en men pallade inte. Hittade dock flera fina och en som jag tyckte var en riktigt fullträff. Hon köpte den och en till :) Duktigt duktig! Jag är inte den som vanligtvis manar till konsumption, men dels är det second hand och sen är det min mamma. Hon unnar sig aldrig nåt, hon förtjänade lite klänningar. Sen drog vi till Gamla stan å knallade runt. Käkade på en vegetarisk restaurang, helt ok. Sen blev det chokladprovning! Va knappt så man hitta dit, var ingen skylt eller nånting. Bara en liten maschall utanför dörren och portnummret avslöjade vart de va. Rätt fisförnämt, typ för de redan invigda xp Men det var väldigt mysigt nere i ett källarvalv typ. Fick lära oss massor om choklad och smaka å jämföra olika sorter, smaker och kakaohalter. Mycket trevligt, rekommenderas för chokladälskare!

Var jätte vackert väder när vi kom ut(hade vart de innan me, men blåsigt :( ) och man kunde inte tro att klockan var halv 9. Åkte hem å fikade, älskling hade fixat så fint hemma och gjort samhälle B<3 Sen var det bara till å sussa.
Var en väldigt kön dag, minisemseter i alla skolångest. Trodde det kulle bli värre av att jag könde att jag borde plugga, inte ränna på stan, men de blev inte så. Kanske för att jag var så inställd på det...


Fredag 15 Maj

Fick köra upp mor kl 7, var ju fredag och vi börja 8.30, fast de kände som lördag för torsdan kändes som fredag :p Men hon e ju morgon människa så de va lugnt. Hon fortsatte till centralen å åkte hem å vi åkte till KuHin. Lämnade in arbetet, sjukt skönt. Behöver inte gå på nå mer KuHi lektioner nu, finns inget å göra :D Nog för att de bara e två kvar, men ändå..
Eftersom sången blev flyttad slutade jag sen. Satt vi datorn tills restaurangen öppnade, sen käkade vi lunch. Satt där lite väl länge, hade tänkt jobba men bestämde att jag "kan göra de imorrn". Så jag satt där tills Ida mfl. hade lektion. Då gjorde jag lite historia tror jag... Sen bar de av till Harbo! Micca hade fyllt dan innan å hade hyrt Birgittagården i Harbo. 
Träffade Wichan, en gammal vän, på bussen. Hade inte träffat henne på väldigt länge så de va trevligt. Just ja, på pendeln lyckades jag precis undvika en annan bekant, Stephanie(som jag träffade i italien. För dom som inte vet vem de är orkar jag inte förklara. Ville inte träffa henne iaf xp). Va sjukt kul, låtsades sova så hon skulle gå förbi... Hemskt egentligen i guess men jag palla verkligen inte me människan. Skulle bara vart jobbigt för båda.

Väl framme käkade vi vår medhavda mat, snackade, spelade spel, lekte, hälsade på kor..Ni vet, de vanliga ;)
trevligt å träffa folket igen iaf! Fast de märks att vi börjar växa åt olika håll. Vi har inte samma självklarhet som förut, inte samma viljor och inte samma uppfattningar. Det är lite sorgligt. Men vi kommer ändå alltid ha något som för oss samman och det är det förflutna. Ingen annan kommer förstå vissa saker som vi gör. Tror ändå att vi kommer ses o vara vänner en lång tid.

Åkte tillbaks till stockholm. Ida hade kollat fel på bussen så jag fick stå å vänta i kylan. Funderade då på å åka till våla istället men de kändes som en bra ide å åka hem till orminge så jag hade hela lördan å plugga. VA så inställd på de från början å de kändes lättare eftersom jag inte varit hemma utan bara i harbo. 
De va en pers på bussen när ja klev på xp Tåget var nästan lika öde. Vissa vagnar var helt tomma, lite läskigt faktiskt...
Var hemma vid halv 2, var lite läskigt å gå från bussen helt själv. Var inte en själ ute å det finns massa buskage. Jag har alltid haft livlig fantasi... xp Va skönt å få krypa ner bredvid älsklingen å sussa sen<3


 Nej, de här tar ju verkligen for ever! Pallar inte mer. Fortsätter eeee...nån annan dag! :p

Måste bara berätta att blixten slog ner här igår! Va helt galet verkligen... Allt klarade sig dock utom brorsans tv, måste ha slagit ner i hans hus. Helt plötsligt gick de från fin dag till "lite grått å kallt". Sen började det dugga, sen spöregna och sen PANG! Inget blixt å dunder innan så man var beredd som det brukar va, de kom bara sådär. Jag stog vid altandörren som var öppen, kände som nån sprängde nåt bredvid örat på mig...Läskigt!

Kommer nog kunna få en del hushållsjobb å så av mor å far i sommar, skönt. Kommer kanske tjäna så jag kan ta mig till å från älskling iaf<3

De e snart slut på maj. Snart e de Juni. Den här månaden har gått fortare än alla andra på hela det här skolåret, jag lovar! Helt galet. Nu vill jag bara få bort den här äckelgympan så jag kan njuta av mysveckorna med vännerna<3

Lejtööör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0