Veckans rapportering.

Är så sjukt trött och seg...Varför är det skola imorrn? Bajs.
Men om exakt 2 veckor är det 1a advent! :) Och förhoppningsvis blir det GBG till helgen. Mys<3

Veckan är mest ett enda blurr. Dagarna har bestått av skrivaskrivaskriva i daasalen, dryga människor som spelar musik, ångest, hopp, fest och ordet Sweet. I Måndags kändes det väl sådär, och ännu värre i tisdags. Men vi lämnade in i tid, 2 timmar före faktiskt, och nästan helt klart. Kändes väldigt skönt, men det känns som det blir jobbigare nu, nästa gång vi lämnar in MÅSTE det vara bra...
Blev inget rep heller, igen. Jag blir galen. Nu SKA vi repa, på tisdag. Vi måste, så vi kan börja spela in. Andreas verkar ju inte alltför taggad heller... På tisdag kan alla, men då missar jag en clinic med Lisa Nilsson! Så jävla surt.. Men jag kan inte vänta längre med att repa heller. Bajs.
Såg iaf solen lite grann i Onsdags och i Torsdags morse. Sög upp lite av den yttre och inre dimman,,,

I måndags gjorde vi väl inget speciellt, handlade, åt pannkakor o häcka framför tv å dator. Men Sara blev en STOR flicka, vuxen som oss andra ;) Hurra för henne! Nu är alla vännerna 18 :) Själv är det ju 3 månader till 19, hehe. Jag som precis börjat känna mig som 18 på riktigt...

I tisdags va jag å Ida på Pink! De va fett nice, hon är verkligen ball. Hämtade ut Anna Ternheimbiljetter först, på Onsdag smäller det! Underbart. Sen käkade vi på Globen och stog ute och väntade i kön i typ 1 1/2 timme! Va så jäkla kallt, höll på å dö.. Ok, kanske inte men fett kallt va de iaf!! Jag gick in å köpte en mössa och kaffe x) Har faktiskt velat ha en ny mössa ett bra tag, vad kunde vart ett bättre tillfälle? Tillslut fick vi ändå komma in och vi fick riktigt bra platser, typ 3e "raden". Såg inte jätte bra dock.. Förbandet va väl ok, men fick typ noll respons från publiken, stackarna. Kan inte va lätt att vara förband alltså! Sen började själva showen, storslaget så klart. Brände massa hits. Det var typ bara hits faktiskt. Hon har ju så jäkla många... De va typ bara en enda låt på hela kvällen som jag inte kände igen!

Efter ett tag fick Ida typ andnöd eller nåt så vi gick längre bak och där såg man mycket bättre! Hamnade bakom världens butchigaste brudar som fällde roliga kommentarer. Överlag jäävligt flattätt, haha. Alla kommer för att se pink i nästan inga kläder... Slut nummret va klart häftigast, så fint. Dock med typ den minsta mängd "kläder" man kan ha på sig... Men det var väldigt kul och mysigt :)

I Onsdags blev de krogen för att fira Sara, självklart Baba Sonic som vi bestämt ;) Matilda och Sussi följde med hem till oss efter skolan å käkade. Sen kom även Tildur. Kollade på tv å mös och sminkade. Fick reda på att vår katt har cancer på nosen också, de va INTE kul :( Lilla missen....
Kvällen va väl helt ok. Lilla Strömstedt va där, tydligen brände han 700 på öl. Varför han förtäljde mig detta dagen efter förblir en gåta, men så är ju den mannen lite som han är.. Själv drack jag bara ett glas vin och drog hem typ 12. Men de va inge bra musik och vi måste upp och jobba PA. Så de fick bli så. Matilda, Sussi och Tilda däremot fortsatte(liksom Sara och company) sitt äventyr. Träffade gammla ragg och gick in i lyktstolpar. De kom hem till oss vid halv 4 x)

Som förståeligt är kom vi inte till skolan vid 9 som det var tänkt. Gick ändå ganska bra att jobba. När vi kom hem blev det mest ta igen sig å höcka vid dumburkarna. Hade behövt somna typ nio men när vi väl skulle däcka fick älskling tröttryck och sjöng "jag ska köpa mig en tyrolerhatt.." i örat på mig i 5 minuter.........

Fredagens höjdpunkt var väl inlämningen och när jag å Sussi tryckte i oss 3! hamburgare, haha! De va så jävla gott. Sen var jag mätt till klockan fem xp Mor och far firade, det var ju fredag den 13e(deras bliihopdag och förlovningsdag), så dom var i Stockholm för å gå på utställnignar. Dom kom och hämtade mig och sen bar det av till Moderna muséet för lite Dalí. Väldigt bra utställning. Han e så ball.
Sen inhandlade vi en antenn, glödlampor och käkade. Antennen hjälpte, men det gick inte att fixa boxen ändå för vi hade inte fått med någon fjärr xp Men men. Vi har lampor överallt nu iaf! Kvällen spenderade jag själv framför tv och dator. Ida har övergav mig denna helg för ett spel ;)

Igår skulle jag har gått på fotomässan med Matilda, men när jag vaknade var jag helt död. Mådde inte alls bra och min hjärna kändes som mos. Sen sov jag till 12...
Pallade inte göra mycket under dan. Plockade undan lite, såg på tv, satt vi datan, läste lite svenska papper och käkade. Sen mådde jag lite bättre. Fixade mig och drog till Medis för att lämna en bok som jag såg att det var begränsad lånetid på, är nu skyldig biblioteket 10 spänn... Sen åkte jag till fridhemsplan och mötte katta o vi gick till Sara. Kvällen där bestog av mycket tid i köket(rytmushörnan..Vi var väldigt asociala), äta upp allt på faten, fel pinkod på kattasmobil, skitsnack med molly, väldigt ont i magen(Aldelens för goda matmuffins, dipp, muffins, bål..) och lite dans. Väldigt mysigt var det iaf! Exakt ett år sen sist också såg jag på bdb. 14 november förra året var det middag hos sara i stora mossen :) Då var det en välbehövlig ljuspunkt. Det känns som jag är gladare nu än vad jag var då, men allt känns också så jävla jobbigt.

Såg också att det var världens vinterland hemma i våla för ett år sen! Eller, nästa helg är det ett år sen. Galet. Tror inte det kommer ske iår. Men som sagt, förhoppningsvis blir det gbg. Jag har bestämt att julen börjar nästa helg, för då ska vi på julmarknad. Då kan jag dricka julmust och äta lussebulle ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0