Anna, mässa och GBG.

Igår var det 24 november, exakt en månad till julafton! Inte för att det är själva julafton som jag egentligen uppskattar mest, det är uppbyggnaden. Advent. Elektriska ljus. Chokladkalender och julkalender. Årets julkalender btw, supersnällasilversara och stålhenrik. Spinoff på barnprogrammet... Vet inte riktigt vad jag tycker. Inte helt värdelöst men sämre en förra året tror jag. Men de kan nog bli lite kul ändå. Mysigt iaf. Lussebulle till frukost, varmchoklad, gå upp tidigt för julkalender, tända ljus... Snart! På söndag.
Fast de började redan i lördags på Liseberg, så otroligt mysigt!! Vilken julstämning.. Miljontals lampor, granar, konstsnö, julmusik överallt, glögg och julmust. Kan det bli bättre kickoff på julmyset?
Själv bestämde jag att julen började då, och köpte min första julmust. Öppnade, luktade, njöt och fylldes av juuul. Jesper spelade bort jag vet inte hur mycket på chokladhjul, men till sist vann han ändå en stor kexchoklad, haha. Tur va väl det! Middagen var väl kanske lite mindre julig, kebab/burgerking x) Men vi va hungriga...
Innan gick vi på stan och mös. Jag köpte en necessär till far min i födelsedagspresent och vi satt å fikade lääänge i en galleria. Såg Sussis syrra 2 ggr också, vad är oddsen liksom? :p Hade egentligen velat vara ute för det var VACKERT VÄDER! Tro det eller ej. Men jag blev ju glad av Liseberg så det jämnade ut sig :)
Jag körde dit och hem med plåtlådan. LÄSKIGT! Älskling vågade inte ;) Jag gjorde det BARA för att Jesper visste exakt vart vi skulle. Annars hade jag aldrig vågat.. Men halvt livsfarligt va de ändå, några filbyten va inte direkt klockrena... Det märks att man inte har kört i stan på tusen år, driving skills e färskvara när man e newbie, hehe. Men vi överlevde! Märktes på väg dit å hem också, att man är ovan alltså. På ditvägen va de ändå helt ok, förutom att folk körde som idioter och peka finger mm. Galet va de. Men kul. Hemvägen va värre. Mörkt och regnigt HELA vägen. Man blir deprimerad av mindre... Trött blir man också, av att köra och särskilt i mörker. Älskling kände av de så vi bytte fler gånger än vi tänkt. Huvudsaken att det gick bra, och vi klarade our very first roadtrip utan att ringa bärgarn! ;)
När vi kom på fredagen fikade vi, gick ner till Mölnlycke centrum, lagade lasagne och glodde på idol. Mys helt enkelt. Lördagen spenderades som sagt på stan. På kvällen va vi själva hemma så vi......kollade på She´s the man x). På söndagen hann vi inte mer än ett par timmar framför Avatar(maraton på Nickelodeon :p) innan de va dags å fara hem.

De va Götlaborg de(blev bättre på min göteborska också! ;p). Men de va längre sen jag blggelibloggade.
Onsdag förra veckan va jag å Katta på Anna Ternheim! Det blev ju ingen svinvaccinering(ärligt talat kändes det rätt skönt. Jag vet att det är urfånigt men LITE läskigt är det! Jag menar TÄNK OM det skulle vara nåt FEL på vaccinet som inte märks förrns om typ..20 år. Då drabbar det typ HELA svenska folket! Ok, Paranoid. Men ändå..) Så vi satt vid datorerna tills de va dags å gitta. Käkade på Burger King(Hamburgare igen! xp) å snackade skola o minnen. Katta slapp betala upptåget för deras maskiner funkade inte!(vilket kändes bra så hon slapp betala för att se sin present liksom...) Sen blev det en snabbvisning av Uppsala då vi vandrade genom centrum av staden till Reginateatern. Konserten var fantastisk! Vi satt på andra raden, vilket var otroligt nära. Fantastiskt nära... Otroligt intim och stämningsfull konsert. Hon är så underbar.
Efteråt signerade hon merch. Först stog vi bara och tittade på, jag tänkte INTE gå fram. Jag drabbas bara av tunghäfta, magkonvulsioner och andra kärlekskranka symptom. Vill inte göra bort mig, för mig räcker det att titta. Sen fick Kattarina för sig att hon ändå skulle köpa en skiva. Och jag följde med. Helt overkligt. Undrar vad hon tänkte om mig egentligen. Den konstiga tjejen som stog brevid och inte sa ett ord, haha. Mina intelligenta uttalanden löd: "Mmm.." ett viskat "i stockholm" och "Verkligen, tack!". ...Japp.... Va helt skakis efteråt.
När jag kom hem hade älskling fixat Oboy o chokladboll<3<3<3
På Torsdan va de bara å dra sig upp tidigt för att åka iväg på Gymnasiemässan. Släpade med gitarr+alla grejer som skulle med till GBG. Va lite nervös för hur jag skulle hitta, men som tur var mötte jag Ida Bang så vi gick tillsammans. Resten av dagen bestog av sjunga, ragga folk, prata, sjunga, prata, ragga, sjunga, äta, sjunga, prata, hänga osv. Blev väldigt trött av allt oljud, men de var kul också! Rytmus va tydligen en av de mer välbesökta montrarna, säkert delvis pga vår coola plexiglaskub där vi spelade. Fick massor med cred för min sång också, både av dem som kom och lyssnade, lärare och löst folk, vilket så klart kändes väldigt bra. Ego boost! En liten 9a sa att jag va söt också, de ni ;) Fast de va inget ragg direkt, mer en komplimang. Hur gulligt som helst! Mindre gulligt var tjejen som frågade: "Är dom där RIKTIGA?" om mina tatueringar. "Ja" svarade jag, intet ont vetande. "Jaha...Vilken klass går du i?" Som om jag inte skulle va GAMMAL NOG! Vilken förolämpning.... "Jag är 18. Jag går i TREAN" blev mitt svar. Skitunge.
Drog tidigare, sa att jag skulle till Göteborg (vilket faktiskt inte var en lögn), så jag inte skulle komma så sent till älskling. Kul dag iaf. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0