Where I left off.

Lördag 24 oktober.
Mor klippte mitt hår, jag spelade dragspel och hennade håret. En ok dag.
Söndag 25 Oktober.
Åkte till min älskling. Tog bussen 07.55. Det blev vintertid. En av förklaringarna till min aldrig sinande trötthet kanske. Men då fick man ju en timme extra iaf. Fånigt det där. Att vi tror att vi kan kontrollera tiden med våra klockor. Den går ju som den går ändå. Det är bara människans desperata försök att få kontroll. Att härska över allt. Men inget vet vi och inget kan vi.
Fick träffa Idas berömda moster Bettan. Hade det mysigt.
Måndag 26 Oktober.
Besiktade Idas bil, och det gick fint. Bra erfarenhet. Hon klippte sig och vi gick lite på stan. Kollade på pipor.
Sen blev jag sjuk :( Illamående, ont i huvet.. Inte alls kul. Så det blev inge TV för mig. Som sagt. Men men. That´s life. Skönt på ett sätt, slippa åka, slippa gå upp 5 på morgonen..
Låg mest i sängen. Kollade på Ringaren i Notredame. Seriöst en av dom bästa barnfilmerna.
Tisdag 27 Oktober.
Låg i sängen typ hela dagen. Älskling gav mig frukost på sängen<3<3<3
Kollade på Mulan. Mös.
Onsdag 28 Oktober.
KRYSSNING!!!
Mådde mycket bättre. Fick skjuts till tåget av älskling som skulle till Linköping med Therese och Jesper.
Kryssningen va great. Började med att vi fick stå i världens kö i typ en timme. Va stört mycket folk! Sen kollad vi in vår hytt och sen fartyget ;) Joppe och Robin käkade i cafeterian medan jag å Tilda drog till taxfreen. Vi köpte chips och likör, den billigaste som fanns x) Jag porrade till mig, vi drack "midsommardröm" eller vad nu Tilda och Joppes likördrink hette. Sen blev det riktiga drinkar, karaoke, byta skor med varandra, springa, gå ut och frysa, dansadansadansa, leka med neonsticks som man fick i alkoholfria drinkarna, snacka skit och mycket mer. Tilda vann typ 250 spänn i en spelmaskin med en insat på 20 spänn. Bäst va bartendern som verkligen inte kunde tro att Tilda va 18 xD Tilda: En vad-drinken-nu-hette. Bartender: Jaaa, då får vi be om ett leg också, man måste vara 18! (I typisk "lillagumman" ton".) Tilda: Visst! Langar fram leget. Jag svamlar på om att hon ser så liten ut, att ingen tror hon e 18, berusad som jag är. Bartendern tittar läääänge på leget. Tilda säger nåt jag inte minns. Bartendern börjar blanda drinken: Jag är fortfarande chockad! Haha xD
Sista baren stängde typ halv 4. Vi gick och la oss. Robin och Joppe läste X-men som godnattsaga. Jag somnade på 2 röda.
Torsdag 29 Oktober.
Vaknade ett antal gånger på morgonen av att de ropade ut massa skit i högtalarna, älskling smsade och ringde. Jag blev sur, men jag fick iaf se några ögonblick av soluppgången och Åbos kaj. Hehe. Vid 12 fattade vi något slags gemensamt beslut att gå upp. Käkade frukost. Tillskillnad från alla andra drack vi INTE öl till frukosten xp
Sen blev det mer taxfree, jag och Tilda köpte cigariller :D Dom e jättefina :) Fast vi köpte inga filter så det är nog inte så jäkla nyttigt x) Men goda va dom, vanilj! Njöt av solen, det var en väldigt vacker dag..Sen spelades det lite i automater, dock utan vinst.. Packade grejer, jag satt i vårt fantastiska, runda fönster och njöt av solnedgången och sen käkade vi chips och spelade kort resten av vägen :) Helt underbar kryssning. Vi måste göra det igen fast många fler måste med!! Fett mys.

Kommentarer
Postat av: matilda

mys!

2009-11-02 @ 17:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0