This weeks news.


Så är det att jag letar
söker
något som kan ge mig
något.
Måndagen var precis lika dryg som vanligt. Som jag skrev. Måndagströskeln. Det börjar alltid chill men sen på religionen känns allt bara skitjobbigt. Vet inte varför. Men som vanligt var det ändå kul med både trummor och ensemblen. Just nu känner jag mig dock lite stressad. Känns inte som vi kommer kunna sätta våra låtar på uppspelet... Men men. Varför oroa sig. Vi har kul iaf :)

Tisdag. Boksamtal. Bajs. Hade ju bara läst 1/3 så jag hade läst massa på internet haha xp Ändå gick de sådär, fattade typ inte frågorna... Men what ever. Skapande verksamhet gjorde mig inte direkt mindre stressad över CD-projektet. Bajs. Det och PA suger ut livslusten lite. Men det blir väl bättre när det väl kommit igång. Eller nåt.
Bokade iaf kryssningsbiljetter. Var lite ångest där ett tag att det inte skulle bli av på grund av bajsiga åldersgränser å så. Men den 28 åker vi till Åbo! :D
Eftermiddagen var iaf väldigt trevlig, åkte med älskling till east street och hon gjorde sin tattuering på underarmen! En prinsesskrona som hyllning till hennes lillasyster. Så fint. East street e så jävla nice jämfört med Diablo. Stört snygg studio o så himla trevligt folk. På Diablo e dom såna jäkla besserwissers. Alla tror att dom är så jäkla coola. Men dom e ju hårda killar, tror dom själva iaf.. Känns som att dom tycker man e löjlig om man inte ska göra världens fetaste ryggtatuering som tar 10000 timmar liksom. Men what ever. East street e NICE! :)              Skulle även gå på bio med Thekas, men Idas tatuerare blev försenad så hon skulle missa bion. Fick skynda till Medis å möta Therese å Lukas där vi fattade beslutet att ta en senare bio. Hon skulle aldrig hunnit, therese missade dock sitt tåg men fick som tur va sova hos Lukas :) Medan vi väntade på Ida sprang vi runt och letade billigt godis och ATG ombud så jag kunde hämta kryssningsbiljetter. Eller, biljett. Fett fult. Stina Sundström, 4 personer står det på biljetten. Varför skulle hon då veta namnet på alla när jag bokade? Haha xp
Tattueringen blev skitsnygg iaf. men det såg ut som Ida fått en extra muskel för hennes arm svullnade upp så. Läskigt! Filmen va asmysig, dock inte riktigt vad jag förväntat mig. Trodde den skulle ha lite mer elak humor från den  lilla gubben. Men den var väldigt fin och högst sevärd! Det bästa var ju medelåldern i salongen, alla var typ mellan 20-30. Filmen är från 7 år. haha. Fett kul.
I Onsdags hade jag kul. Det var en mycket bra dag. Slutade fett tidigt, engelska debatten var iofs. lite ångestfylld eftersom vi inte hade nån koll typ. De gick så där.. Men va fan. Spela roll. Sen slutade man fett tidigt och kunde åka hem. Så jäkla skönt. Vet inte varför det känns som jag aldrig kommer hem tidigt på Onsdagar...
Sen var det bara chill, Tilda kom och "förfestade" lite.(Förfesta=kolla på sugarrush, sova i vår säng och bli sminkad av moi. hehe. Snyggt blev de btw.)
Sen drog vi iväg till Baba Sonic! Fy fan vilken kväll det blev alltså. Så jävla roligt. Började med att vi svepte vin/drink för att hinna köpa en till innan de va slut på happy hour xp Garderob e så jäkla dyrt alltså... Sen dansade vi röven av oss, snackade med lite creepy man som visade sig va rätt trevlig(fast vi det här laget va ja rätt berusad.. Svepa 2 glas vin på rätt tom mage har rätt bra effekt på mig, särskilt om jag är trött, vilket jag var...). Det visade sig att han bor i Orminge och har replokal i Finntorp. Vad är Oddsen? haha. Stötte som fan på Tilda också, bjöd på cider å allt ;) ville ha våra nummer så han kan "smsa om det blir fest nån gång så vi kan komma" haha. Men sen fick Tilda fet ragg. Jag måste erkänna att jag tar lite cred för att ha föst ihop dom två efter att Tilda suktat ett tag..hehe. Det negativa var dock hans polare som drog slutsatsen: "Hennes polare hånglar med min polare, så då ska vi också hångla..." Eee.. nej. Tyckte ändå lite synd om honom, han såg så ensam ut och verkade så glad över att ha fått napp. Eller, tro sig ha fått napp. Jag märkte ju på en gång vart det hela var på väg men ville inte ha förutfattade meningar så jag tänkte att vi kan ju dansa lite iaf! Men nej, efter ett tag var det bara att peka på ringen på fingret och Vips! så va han borta. haha. Så jävla kul. Tilda drog hem med den lilla hångeltomten, något jag motsatte mig starkt! Men han såg ju faktiskt ut som en helt vanlig kille, och han va där med massa kompisar. Han såg inte ut som nån läskig typ. Och han hette Åke. ÅKE liksom. Har nån någonsin träffat en farlig kille som heter Åke? Nä, jag tror inte det....
Så dom vandrade iväg hand i hand, våldtäkt behövde jag väl inte oroa mig för tänkte jag, det var ju liksom syftet.. Själv vandrade jag lite vingligt iväg till tunnelbanan som jag inte fattade var stängd. Fick gå till slussen. Missade bussen och fick vänta en halvtimme. Hängde först med vakterna uppe vid södermalmstorg innan jag kom på att man kan gå in på McDonalds! Fick gratis vatten också. Det var nog bra. Killen i kassan tyckte nog jag var ganska rolig. Dom får nog se mycket där...
Däckade tillslut halv 3. Snacka om att man va trött. Men fan va kul de va.
Vaknade när Ida gick upp, helt död. Sa hej då, sjukanmälde mig och somnade om. Sen var det bara å diska å packa ihop å dra hem. Va helt slut i hjärnan så jag minns typ ingenting. Haha. Missade precis bussen, som man alltid gör med Upptåget och fick vänta en halvtimme. Såg en man jag var kär i i högstadiet. När man ser människor för första gången sen sist, om ni förstår vad jag menar, faller, iaf jag, direkt tillbaka i hur jag var och mitt tankesätt. Sen kommer jag på mig själv och inser vilken tönt han är. Haha.
Dog på soffan när jag kom hem. Fick leka med fars nya Iphone och hälsade på bror min i hans lägenhet :) Fett fin var den! Han har faktiskt rätt bra öga för inredning och bra smak för å va en 20årig singelkille...
Jag vill också ha en egen lägenhet där jag får inreda som jag vill. Eller, ja. Där VI kan inreda som vi vill. :)

Idag. idag idag idag. Mest ångest över veckan. Som jag skrev förut. Jobbigt, bra, fram och tillbaka. Nu orkar jag inte tänka och känna mer. Jag tänker för mycket nu. Söker, försöker, hitta något som hjälper. edith södergran och anna ternheim hjälper. Men bara för en stund.
Min syster kom hem. Alla åt middag tillsammans. Inte en självklarhet längre. Kan inte fatta att min lilla storebror klarar sig själv nu... Fast mamma får fortfarande ringa och väcka honom på morgonen ;)
Imorrn ska mor min klippa mig, jag ska henna håret, försöka göra lite PA kanske.. Sen åker jag till Ida på söndag, tillbaks till stockholm med henne på måndag, är med på tv och är kvar i stockholm till Onsdag då jag åker på kryssningen. Sen åker jag tillbaks till våla på torsdag..AAAA!! Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Kan man inte få en extra veckas lov? Mamma säger att jag får...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0