Veckan

Jag trodde inte det skulle vara så jobbigt att vara utan internet en vecka. Och jobbigt har det väl inte direkt vart heller, men man saknar bloggen. Och att kunna kolla lite bdb samtidigt som man kollar på tv.
Men det är nog bra egentligen.
Vi beställde iaf mobilt bredband i söndags efter mycket om och men, kollande hit och dit. Så på måndag har vi förhoppningsvis internet hemma igen :D Hur ska jag överleva utan hela helgen? :O

Nu sitter jag kvar i skolan för att passa på. Blogga. Bdb. Lite läxor... Det är så mycket ettor här!! Dom är överallt...Läskigt. Eller, det kanske är en del tvåor också? Jag har ingen aning. Ser typ ingen skillnad. Jag är hemsk, jag vet. Inga treor så långt ögat når iaf. Craaaaazy.
Det är fredag igen, hur fan det nu gick till. Det var ju nyss helg.
Det är ju stört de här. Jag vet att jag tjatar och jag vet att det alltid är så här. Men jag undrar om det inte är värre än vanligt nu. Fast jag vill ju att det här ska sluta. Faktiskt. Fast i Juni kommer jag tycka annorlunda.
Men nu e jag bara så jäkla trött. Så det är väl bra att det går fort.

Det har hänt mycket den här veckan. Eller, jag har gjort mycket saker.
Roliga saker faktiskt. Det är väl en anledning till att det har gått så fort.
Måndagen va rätt chill. Tog sovmorgon och missade engelskan. Ojdå..
Resten av dan va helt ok. Kul på trummorna och Ensemblen. Det är roligt att spela :D Va helt hög på det faktiskt. Trummor är kul. Jag ska spela trummor på English country garden, vår grand finale! Men nu är mina stockar borta :( Försvann igår mellan datan och lunchen. Jag vill inte pröjsa för nya!! När man väl har pengar rinner de iväg mellan fingrarna...
Blev inte mycket plugg fast vi skulle ha behövt plugga. Det var fint väder iaf. Och jag var glad. Men väldigt trött. Åt majskolvar, som är gott. Annat trevligt som tv intogs.

Tisdagen. Ja. Jag gjorde Sv C på Sv B och insåg att det inte fanns en chans att jag skulle hinna. Eller, ok. En chans. Men jag skulle få slita häcken av mig, och det skulle inte bli bra. Så jag bestämde mig för att inte gå dit. Sjuk av omotivation. Vi satt ändå kvar ett tag och gjorde läxor, snacka PA med Lotta. Vi ska göra separata loggböcker. Känns skitfånigt. Vi gör ju allt tillsammans ändå.
Sen bestämde vi oss för att gå på bio. Blev en underbar dag. Käkade på Max. Räknade Blottarjackor. Köpte armband och såg Prinsessa. Den var väldigt fin måste jag säga. studentrabatt också så det blev lite lindrigare.
Ni borde alla se den.


Sjukdagen blev en fin dag. Ida var också sjuk. Den busen. Vi var busiga. Det kändes bra. Vi städade och var jätte duktiga, faktiskt. Sen åkte vi till Copacabana och pluggade. Dom hade stört goda kärleksmums. Vi var faktiskt duktiga. Och mysigt var det. Hittade även till hallingrottan. Så himla mycket fina böcker. Älskar Prinsessan kristalla. Den ska jag köpa till nåt barn. Ida köpte No Tears for Queers. Den verkar också väldans bra, men väldans jobbig. Handlar om hatbrott mot bögar. Hon berättar så mycket så det känns som jag läser den själv. Vill veta vad som händer. Alla som tror att vi bor i ett accepterande land borde läsa den.
Sen lånade vi barnböcker på medis bibblan. Väl hemma lagade vi god mat. Jag gjorde sång, pluggade lite kuhi och var duktig.
Igår. Då var det Torsdag. Det var en vacker dag. Sången gick bra, KuHiprovet gick bra. Borde få minst VG. Dock tack vare Idas hjälp. Eller ja. Fusk. Schhhh! Det är inte mitt fel att hon råkade kmma ihåg vilka frågor som var på provet... Hade jag inte vetat hade jag aldrig orkat plugga. E så jävla lat. Och omotiverad. Bajsa på barocken. Ja.
Men som sagt, det gick ju bra. Träffade sedan min fader och åkte med cykeln till Orminge. Vi har en cykel nu! Morfars gamla. Så himla nice. Har verkligen velat ha en.
Vi drog å käkade i Kungshallen och sen bar det av till Lidingö för efterlängtade provdyket! Bara liiite efter..
Det var fett kul iaf. En britt som var instruktör, nice chap. Det var väldigt häftigt och alla borde prova. Känns jätte konstigt att inte kunna andas under vattnet sen. Känns som den naturligaste sak i världen. Som det är så jag borde vart skapad. MÅSTE verkligen ta dykcert.
Imorse var pappa otroligt snäll och duktig och fixade vår bäddsoffa så den faktiskt FUNKAR som en bäddsoffa! Amazing. Så nu slipper ni sova på golvet hos oss :) Han fixade även vår kökslampa. Bra å ha en handy man ibland.
Fick skjuts till skolan vilkket förkortade restiden med typ... 20 min? Rätt nice. Btw, jag körde i går! Från Orminge till slussen. Fett läskigt. Men det gick bra :) Fast jag körde mot enkeltriktat en gång. Men det var pappas fel. Haha.
Never mind.
Övade Magnolia låtarna med Katta å Tilda. Kom fram till att min blir fett cool som kanon! De kommer bli awsome.
Sen satt vi bara å chillade i fiket. Fredag. Man vill inte gå hem. Vill umgås.
Jag orkar inte riktigt va själv känner jag. Fast det är bra också, så jag får nåt gjort. Bara Sv C, Sv B och Religion till nästa vecka då. Härligt.
A ja. Imorrn blir det mys hos Matilda iaf. :)
(Stor eloge till den som orkat läsa hela det här inlägget. Jag menar, ärligt, har ni inget bättre för er? Haha.)

Kommentarer
Postat av: matildis igeeen

näpp jag har inget bättre för mig ska du veta! men alltså ni har en bäddsoffa nu!! woho! jag kommer hem till er o sover i den snart o hämtar betty :)

2009-10-09 @ 19:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0