I <3 second hand

Jag har en speciell blandning av känslor just nu. Jätte glad och jätte förkyld.
Min hjärna känns som en stor, mosig klump och min näsa som näsorna i apoteksreklamen. Tror dessutom att jag har feber för jag har noll ork, jätte trött och slut i kroppen, ingen aptit och fryser..... Men jag har tagit alvedon. Hehe. Inget ska stopp mig från att se Taking Woodstock ikväll! Jag gick ju på mamma mia med minst 38 graders feber förra sommaren så :p Borde verkligen skaffa en febertermomemeter...

Jätte glad är jag för det blev ännu en dag på stan för mig med superfynd! Orkade inte va duktig idag, ville njuta av det underbara vädret och bara göra det jag känner för! Lite duktig var jag dock, avverkade diskberget som byggts upp här hemma under veckan... Hade även ambitionen att duscha, men de kan jag göra imorrn xp
  Första anhalten blev Emmaus på Götgatan. Tänkte kolla efter jeans/jacka/T-shirts/kängor. Det blev istället 4 böcker. Hade superflyt och hittade inget mindre än: Slumdog millionaire(vet att man inte ska läsa boken före man sett filmen, men jag ahr hört att filmen ändå inte va så bra så jag kan ju skita i å se den...:p), Att älska som en porrstjärna-Jenna Jameson(En typ självbiografi som jag, hör och häpna, läste om i en blogg! Hittade även en länk till hennes blogg och det verkar fascinerande), Dikter-Karin Boye(Samlade verk! A must have.) och sist, men definitivt inte minst: Tage Danielssons paket!!!!! Hur lycklig blev inte jag när den bara stog där! Dessutom, på REA! 15 spänn... Ren och skär lycka. Hela kalaset gick på 85 spänn. Dessutom går ju pengarna till välgörenhet. Hur awsome e inte det?
   Efter detta gav jag lite slantar till en man som spelade ett ascoolt instrument som lät väldigt vackert som jag gått förbi reda tidigare och lyssnat på. Gick sen ner under McDonalds vid slussen(Vad heter det stället egentligen? Slussen gallerian? Hmm...) Köpte en latte och en fet chokladmuffins i ett litet fik och satte mig på trappan vid södermalms torg. Fikade, njöt av solen och kollade på människor. Såg förövrigt Vera(inte westholm eller kebbe, hon som har slutat.). Otippat.
   Funderade på vad jag ville härnäst. Från början hade jag tänkt mig en nostalgi tripp med 55an och en sväng till Myrornas där, men sen kände jag itne för det. Drog till Myrornas vid Sveavägen istället. Knallade runt i godan ro och vad upptäckte jag om inte: Ett par bruna kängor i tyg för 200 spänn!!! Såg sedana tt det var stl. 36. Hatar det. När man hittar precis det man vill ha men i fel storlek. Prövade dom ändå. Va lite små, fick itne i inläggen. Gick runt med dom i handen och funderade. Tänkte ringa mamma. Ställde tillbaks dom. Var på väg att gå(dom stängde om 5 minuter) men ändrade mig, gick tillbaks och provade en gång till. "Är dom verkligen så små? Skulle de bli jobbigt att gå? Nä. Det är tyg. Dom kan säkert töja ut sig lite." Gick upp och köpte dom. 200 spänn liksom, för ett par assnygga kängor som inte är gjorda av djur. Då är det ok att dom inte passar 100%igt. Såg dessutom ganska oanvända ut. Gick lycklig mot tunnelbanan. Böt till dom vid hötorget. Så trånga är dom faktiskt inte. Bara jävligt snygga. Lycklig Stina.
  På bussen började jag känna mig jävligt slö och sen gick det utför till mitt nuvarande tillstånd. Borde väl egentligen äta middag med tanke på att jag bara fikat och ätit frulle idag... Men jag har verkligen ingen som helst aptit. Spela roll. Tar en morot eller nåt. Finns väl dom som äter sämre, en dag e ju inte hela världen. Åt ju en rejäl frukost dessutom. (Det är lite kul det här med mig och mat. Är lite halvt besatt av att äta "ordentligt". Vet inte om det är mammas "fel". Fast det är ju bra, lite kul bara. Känns inte som det är den vanligaste prioriteringen i min ålder. Mat och sömn. Annars funkar jag inte, haha.)

Fick nyss ett samtal från min kära syster Tilda. Hon var i valet och kvalet-en möjlighet till blinddate hade plötsligt uppenbarat sig. Så-blind date eller bio? Jag sa: Blinddate! Ta chansen. Får bli jag, Matilda å Katta. Får ge en annan present till Tildur. Ha så kul syster, och va försiktigt!

Nu ska jag väl försöka stoppa i mig nåt, känner mig liiiite piggare.
Det är bumbibjörnarna på tv! YAY! Haha.

Kommentarer
Postat av: matilda

du verkar haft en sån fin dag. stina, söder o solsken. fin kombination tycker jag

2009-09-20 @ 01:54:56
Postat av: Stinsen själv

Ja. Den var mycket fin. Tack<3

2009-09-20 @ 11:04:55
Postat av: saratzki

STINA<3<3

2009-09-20 @ 19:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0