Nummer 73, En liten Tant??

En Tant? En liten Tärna?
Stolpskott, raring, bästis, rugguggla.... Hur kom någon på att döpa Mackor till så fantastiska saker? Underbart att få beställa en stor tant eller liten bästis. Grillad tack.
"Nummer 45, en grillad bästis?"
Det talar för sig själv.
Café Vurma vid Hornstull rekommenderas varmt.
Och så är det fint och mysigt också.
Har haft en helt fantastisk dag. Satt 3 timmar på Vurma med Ida, Annie, Tilda och Sara.
Köpte henna färg också. Äntligen!
Det gjorde dock så jag inte kunde bjuda Tilda som sen födelsedagspresent, men jag gjorde de ändå genom Annie.
Pratade om saker. Åt mackor med underbara namn och drack kaffe(utom jag, som drack te..)
Det utvecklades till spontan poesiträff. Jag läste ur idioten och vi skrev tillsammans en fantastisk berättelse.
Till råga på allt, vem trillar in om inte GUSTAV SKARSGÅRD! Precis lika bedårande som på film. Skulle bara vilja nypa honom i kinden och ge han en puss på huvet. Han ger mig lite moderskänslor på nåt konstigt plan.....
När vi satt där började det regna. Åskade till och med. När vi gick sken solen och luften var klar.
Kunde inte spenderat friluftsdagen på något bättre sätt.
När vi stog vid slussen, innan vi gick till Vurma, kom åsa Sjöwall. Lite pinsamt...
"Jaså, det här är friluftstjejerna? Höhö... Jag har redan gått min runda!"
Sen pratade hon om boken jag och Ida ska låna till PA. Hon hade mailat mig som svar på mitt mail där jag lämnade in talmanuset. "Är det du som är Stina?"
Jag tänkte inte ens på att det var hon. Har ju aldrig haft lektion med henne. Var ledig, "sjuk" och skolkade förra. Och nu träffar hon mig för första gången när jag, just det, skolkar. Känns som hon fått ett mycket fint första intryck...
Är i Våla nu. Åkte hem för att hämta mitt körkort. Posten stänger 17.30 så jag hade planerat att ta 15.55 expressbussen från Uppsala. Nån stans på vägen förvandlades detta till 15.50 tåget och ja.. Så blev jag en timme sen. Tog 17.15 bussen... Men men. Hämtar ut det imorgon istället.
Bussen var underbar. Ljus och skog och färg och musik.
Körde själv för första gången efter maten. Det kändes helt overkligt. Olagligt. Sjukt konstigt och stört kul.
Helt galet. JAG borde inte få köra själv liksom. Jag är LITEN. Haha.
Åker tillbaks med 9.25 bussen imorrn för att snacka nollning på lunchen och sen träffa Ankan å Vicki på stan. Dom sötbollarna<3 Har inte träffat dom sen dom blev tillsammans, spännande!
En fantastisk dag med något av den stora lycka jag kände för ett år sen, om än mer stillsam.
Minnen av Rosendal och ligga i löven. Total, fulländad lycka.
Det var 2 av de lyckligaste dagarna i mitt liv.
Den här var också väldigt fin.
Löven har äntligen börjat färgas och falla.
Sent i år.

Kommentarer
Postat av: Sara

En stor kyss och en grillad vegan till dig! <3

2009-09-25 @ 08:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0