Veckan

Nån mer som hatar blogg.se? VARFÖR laggar det så in i bängen? Blir galen... Anyway. Har inte orkat blogga. Orkar inte nu heller egentligen.

Hade världens mysigaste kväll igår iaf. Middag och bio med älkslingen<3 Först sov vi till 10, drog oss i sängen. Skönt med lördag. Sen for jag iväg för å träffa mor i Uppsala å övningsköra. När jag kom till Slussen så gick de inga t-banor till t-centralen. JIPPII!!... Hade tydligen vart nån brand eller nåt... Jag springer upp å hinner precis med 55an. Springer från Kungsan till plattan, men där får man inte ens gå ner i tunnelbanan(så klart, va trodde jag?). Inte en chans å hinna me tåget. Fick ta ett senare helt enkelt. Va en väldigt fin dag iaf. Hade velat dra runt på stan, sitta i nån park... Sat iaf utanför centralen å läste medans jag väntade på tåget. För första gången sen i juni hade jag inte med mig teoriboken på tåget. Kändes stört konstigt. Har känt att jag borde plugga varje gång jag åkt tåg å buss. Underbart! Läste hela vägen till Uppsala. På Pendeln var det en man som också läste Idioten. Kul tyckte jag.
    Körningen gick bra. Jag kan köra bil. Det är det som är så himla jobbigt. Jag VET att jag kan. Egentligen. Fan. E bara så rädd att jag ska få hjärnsläpp igen. Att jag ska bli för nervös. Eller att jag ska vara för säker. BAAAAAJS! Skit samma. Orkar inte tänka på det. Pendlar konstant mellan ångest och lugn, självsäkerhet och panik. Försöker att inte tänka så mycket på det.
    När jag kom tillbaks var tunnelbanan fortfarande stängd. Tjohooo! Skulle ta en buss utanför centralen men den gick inte, gick till Åhléns å tänkte ta ersättningsbussen för blå linjen till kungsan å byta där. Självklart går jag på på fel sida å åker mot kungsholmen istället..... Hoppar av där jag ser en t-bane skylt. Självklart är den stängd. Hade knappt nån aning om vart jag va. Sen såg jag högalidskyrkans torn så jag fick lite orientering. Hittade en busshållplats där 3an gick. Vilken lättnad! Haha. Kul å ta den därifrån iaf. Lite erfarenhet. Visste inte att den gick där... Mötte älskling vid slussen å så åkte vi till Greken på hörnet. Va så himla fint. Supergod mat. Pratade massor<3<3<3 Gjorde av med alla pengar vi fått av min mor ;p(Hon hade gett mig pengar för att fira Idas körkort, som present liksom.) Jag åt squashburgare å Ida souvlaki. Till förrätt var de även vitlöksbröd, mmmm. Efterätt: Ida sorbet, jag grekisk yougurt med bär och honung. Och kaffe så klart :p Sen promenerade vi i den vackra kvällen till Medis. Kollade in bibblan. Pratade om framtiden. Det lutar just nu åt Nyköping...
    20.45 började filmen. Inglorious basterds. Stöööört bra! Helt galet. Alla måste se den. Så otroligt jobbigt att känna ångest, äckel, sorg och glädje/skratt samtidigt. Trodde jag skulle kissa på mig av allt vi druckit på resturangen men de gick bra, hehe ;)


Idag har vart chill. Söndag liksom. Så otroligt skönt. Läste å kollade på tv imorse. Kaka till frukost. Dammtorkat o städat i köket. Kollade på Den vite masajen å åt(middag vid 3 :p). Duschat. Slängt sopor, glas och pappersåtervinning. Så skönt å äntligen va av me de, haha. Myst. Kollat på L-word å gjort chokladbollar.
Supermysigt helt enkelt. Luffat runt. Hade intentionen att göra läxor men....Ja. De gick ju som de gick. Engelska glosor kan jag göra på Tisdag kväll. Religionen hade jag inte med mig. Sv C va till nästa vecka. Datakunskap kan jag göra på Onsdag. Sången me... Hehe.

Blogga resten av veckan kan jag göra imorrn.
De e helt stört. Imorrn kör jag upp imorrn. Tror overklighets känslan kommer ta udden av det hela. Hoppas det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0