Skymning rår

Liksom höst har stigit på listan över favoritårstid de senaste åren(fast den detta år är klart utkonkurerad av vår) och tillsammans med våren blivit min favoritårstid, tillskillnad från tidigare då det var sommaren(som alla andra också tyckte), har skymning och förmiddag nu blivit mina favorittider på dygnet.
På våren är man lycklig och förväntansfull inför allt som komma skall och det känns som allt ligger framför en, en skön känsla som skulle kunna liknas vid den på morgonen/förmiddagen då det känns som hela dagen fortfarande ligger framför en.
På hösten fylls man istället av ett slags lugn och frid som på samma gång är otroligt upplyftande och energi-givande, samma lugn, lycka och energi jag får av skymningen. Dofterna i luften och ljuset.. Allt. Jag blir kreativ och klartänkt.
Allmänt så är väl övergångar ändå det vackraste? Det läskigaste, sköraste och starkaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0